Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW Z4 M Coupé: ryzí dynamika
23.4.2007 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Z4 M Coupé je známé do značné míry tím, že prohrálo ve většině srovnání s Porsche Cayman S. Je proto jen mrtvou větví vývoje?
Přehled kapitol
Cayman S snad ani není konkurence
Po důkladném vyzkoušení Z4 M jsem byl zvědavý na to, co nabídne Porsche Cayman S, které většina novinářů staví před mnichovského rivala. Již první metry s tímto vozem ale jasně ukázaly, že Cayman S hraje na dosti jinou notu. Je mnohem umírněnější, praktičtější, každodennější. Právě to jej zřejmě v očích většiny staví před Z4 M. Zatímco Cayman S si můžete pořídit jako rychlé auto pro každý den a nebude vás při tom obtěžovat fakt, že pod sebou máte velmi rychlé třísetkoňové auto, Z4 je jasná „víkendovka”, která vám přes týden vždy připomene, že by raději byla v garáži. V opravdu ostrém provozu je ale Cayman S o třídu pomalejší než Z4, v základu nemá ani takové brzdy, ani takové jízdní vlastnosti a už vůbec ne takový výkon.
Pravdou je, že Cayman S je lépe ovladatelným a méně záludným autem a dosáhnout s ním limitu je značně snažší. Stejně rychlým autem jako Z4 je však pouze tehdy, pokud se Z4 M na limit dosáhnout neumíte, zřejmě proto staví některé testy oba vozy rychlostně na roveň. Za výstižné považuji shrnutí britského Autocaru, který v jednom ze srovnávacích testů konstatoval, že musíte být dokonalý řidič nebo blázen, abyste se Z4 M byli výrazně rychlejší.
Z mého pohledu je Cayman S jiné auto a srovnávat je bez tohoto dodatku není úplně fér. Osobně nemám rád kompromisy a Z4M bych dal před Caymanem S kdykoli přednost. Toto dilema si ale musí každy rozřešit sám a nepochybuji o tom, že i mezi potenciálními zájemci bude jen menšina „šílenců“, kteří budou mít na věc stejný pohled jako já...
Dostupný supersport
Zbývá zodpovědět poslední otázku, a to zda si tahle „sranda“ zaslouží svou cenu. Ta je absolutně nesporně vysoká, v základu přesahuje metu 1,75 milionu Kč a v testované verzi se přiblížila 2 milionům. To je za vůz, který nemá zrovna moc široké využití, docela dost peněz. Jenže Z4 M si nemůžeme zasadit někam mezi 8 Škod Fabia a BMW 550i, ale do docela jiné společnosti. V té rázem zjišťujeme, že jde jedno z nejdostupnějších aut svého druhu. Jeho okruhové časy si za takové peníze jinde nekoupíte a pokud by šlo o typ vozu jako takový, pak uspějete leda u britského Lotusu (dokonce ušetříte), který je ale ve své jednostrannosti ještě o krok dále a tak rychlý, zejména ve vysokých rychlostech a tedy i na rychlejších okruzích, beztak není.
Zkrátka trpíte-li tou správnou automobilovou chorobou, která vám nedovolí vnímat ani Cayman S jako dostatečně drsný sporťák, a máte-li peníze na to, abyste si pořídili takový víkendový vůz do garáže, mohu vám BMW Z4 M Coupé jen doporučit. I když vám manželka bude dokola tvrdit, že „tohle za dvě mega si může koupit jen blbec“, pouhých osm minut v závěsu za nechápajícím řidičem výrazně dražšího Porsche 911 GT3 kdesi v severozápadním Německu vás nenechá ani na chvíli na pochybách, že tahle investice měla smysl...
Plusy:
- Excelentní jízdní vlastnosti
- Špičkové brzdy
- Dynamika
- Motor
- Spotřeba
Minusy:
- Nekomunikativní řízení
- Při běžném použití příliš horlivé brzdy
Cena v základní výbavě (Z4 M Coupé): 1 754 800 Kč
Cena testovaného provedení: 1 961 910 Kč
Technické parametry
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
- Řadový, kapalinou chlazený zážehový šestiválec, uložený vpředu podél za přední nápravou
- Objem: 3 246 ccm
- Největší výkon: 252 kW (343 k) při 7 900 ot./min
- Největší točivý moment: 365 Nm při 4 900 ot./min
- Palivo: Natural 98/95
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,0 s
- Kilometr s pevným startem: 23,7 s
- Spotřeba paliva (l/100 km):
- Město: 18,2
- Mimo město: 8,6
- Kombinovaná: 12,1
- Objem palivové nádrže: 55 l
Podvozek
- Zavěšení předních kol: typu McPherson
- Zavěšení zadních kol: pětiprvkové
- Rozměr kol: 8Jx18 / 9Jx18
- Rozměr pneumatik: 225/45 ZR18 / 255/40 ZR18
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1 420 kg
- Užitečná hmotnost: 310 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4 113 mm
- Šířka: 1 781 mm
- Výška: 1 287 mm
- Rozvor náprav: 2 497 mm
Vnitřní rozměry
- Základní objem zavazadlového prostoru: 300 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva