Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Golf R: chladný jako ocel
14.6.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Tomuhle autu budete říkat hot hatch jen pokud si v létě omylem pustíte vyhřívání sedadel. Ale znamená to, že je špatné?
Přehled kapitol
Profesionální vrah rekordních časů
V mých očekáváních od jízdy s Golfem R jsem se zkrátka přepočítal. Doufal jsem v auto, které bude alespoň tak ostré jako Scirocco R, jemuž bude přidán pohon všech kol ne jako nějaká „bezpečností pojistka”, ale jako prostředek vedoucí k ostřejšímu naladění motoru, jenž si nemusí příliš lámat hlavu s tím, jestli bude přetěžovat přední kolečka, nebo nikoli. Tomu ostatně napovídal i fakt, že Scirocco R a Golf R nemají stejný motor.
Takový Golf R by mi dával smysl a zamířil by úplně jiným směrem než GTI, ale VW tuto cestu nezvolil. Naladění auta podřídil spíše jakési obecnější líbivosti a zatímco Scirocco R nechává coby vyhraněnější volbu, Golf R je podobně rychlé auto skoro pro každého. Tomu odpovídá naladění prakticky všech jeho částí, které vás především ponechává v roli pasažéra sakra rychlého GT, nikoli pilota bouřlivého hot hatche.
Osobně mě na tom zaráží hlavně fakt, že ve výsledku jde o takové rychlejší GTI s pohonem všech kol a to se mi zdá dost málo na to, aby to VW přitáhlo další zákazníky. Ale snad ve Wolfsburgu vědí, co dělají, konec konců, u samotného technického pojetí vozu to platí bezezbytku - o jeho charakteru si mohu myslet kde co, faktem ale je, že ryze racionálně funguje na jedničku a snad mě až překvapuje, že tu náročnou, velmi rychlou jízdu zvládá skoro bez zadýchání.
Jinou otázkou, na kterou nenacházím jednoznačnou odpověď, je, jestli chování Golfu R směrem k řidiči vnímat jako nemístnou nudu a naprosté nepochopení toho, co má předvádět skoro třistakoňový kompakt, nebo svým způsobem okouzlující charakter profesionálního vraha, který odstřelí další rekordní čas na stopkách a ani přitom nehne brvou. A když něco řekne, tak leda: „Já se vrátím.”
Můj šálek kávy to není, ale nebudu vám mít ani trochu za zlé, pokud přiznáte, že váš ano. Konec konců, ne každý se nutně musí chtít za volantem třeba i takového auta bavit...
Proč ho chtít?
Na trhu neexistuje jiné auto, které by tak chladně servírovalo takovou dynamiku. K tomu je třeba říci, že svůj výkon zvládá dosti samozřejmě a coby továrna na sériovou výrobu rychlých přesunů ve své třídě těžko najde konkurenci.
Proč ho nechtít?
Protože jinak než podle stopek nemáte šanci poznat, jak rychlé auto máte v rukou, natož abyste si onu rychlost užili. Pokud ve slovech hot hatch, zejména v tom prvním, spatřujete záruku zábavy, pak tohle je jednoznačně cold hatch - jde tu o rychlost, ne o zábavu.
Cena
Základní cena vozu (Golf 1,2 TSI 63 kW Comfort Edition): 329 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Golf R): 959 900 Kč
Cena vozu v testovaném provedení (Golf R DSG + příplatková výbava): 1 056 100 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem plněný řadový čtyřválec vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 199 kW (270 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 2 500 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,2 l
Mimo město: 6,8 l
Kombinovaná: 8,4 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 212 mm
Šířka: 1 779 mm
Výška: 1 461 mm
Rozvor náprav: 2 575 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 541 kg
Užitečná hmotnost: 559 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 275 l
Maximální zavazadlového prostoru: 1 230 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 10 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 6 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 8 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 9 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 10 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.02. 21:46 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 21:40 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.02. 13:53 - denis
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB