Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina XD3 Bi-Turbo: prvním SUV Alpina je BMW X3 35d s výkonem 350 koní
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Samostatná, čí spíše samozvaná automobilka dokázala porazit svým prvním SUV konkurenční Audi SQ5. Je rychlejší i úspornější.
Alpina se na ženevském autosalonu skutečně rozjela. Kromě nové B3 v několika verzích totiž představila také své vůbec první upravené SUV. Jeho základem je BMW X3 35d, které ve standardní formě z nadvakrát přeplňovaného šestiválcového turbodieselu vytlačí 313 koní a 630 Nm točivého momentu. Tedy zhruba stejně jako konkurenční Audi SQ5 3,0 TDI. Alpina však lehčími modifikacemi v motorovém prostoru a výměnou sériového výfuku za nerezový kousek s lepší průchodností a čtyřmi koncovkami získala 350 koní. Točivý moment pak narostl na 700 Nm, přičemž celou porci máte k dispozici v rozmezí 1 500 a 3 000 otáček.
Souběžně s těmito úpravami byla speciálně pro tento model poskládána standardní osmistupňová převodovka ZF. Mimo to Alpina XD3 BiTurbo dostala elektronicky stavitelné tlumiče, agresivnější bodykit nebo 20palcová kola s klasickým designem Alpina Classic a obutím Michelin Pilot Sport. Zlepšení akcelerace oproti dárcovskému vozu se tak nemůžeme divit. Pro fanoušky BMW a Alpiny by však mělo být podstatné, že s časem 4,9 sekundy, potřebným ke zrychlení z klidu na stovku, a nejvyšší rychlostí 253 km/h mnichovské SUV poráží i zmíněné Audi SQ5.
Vedle lepší dynamiky by Alpina měla nabídnout také lepší spotřebu. Tedy alespoň tu papírovou. Podle značky průměrná žíznivost naroste zmíněnými modifikacemi ze standardních 6,1 l/100 km na 6,8 litru, což je o čtyři desetinky méně než u Audi.
Na závěr zmíníme interiér, kde najdete sportovní volant a sedadla nebo dvoubarevné kožené čalounění s kontrastními švy. K mání by pak Alpina XD3 Bi-Turbo měla být po skončení autosalonu, přičemž dopřát si ji mohou jen evropští zákazníci, kteří jakožto jediní na světě v takové míře holdují naftě a zároveň si mohou dovolit podobná auta.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.








První SUV Alpiny živě na ženevském výstavišti




















Alpina XD3 BiTurbo sice posílila jen nepatrně, zrychlení z klidu na stovku však oproti sériové verzi kleslo o 0,9 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 11 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nejnovější články
Nakonec existuje elektrické auto, které se stalo dobrou investicí. Stačilo, aby šlo o totální propadák, který si koupilo 9 lidí
před 3 hodinami
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 5 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 6 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 8 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.28. 16:47 - řidičBOB
- MG Cyberster 12.28. 16:41 - lukasak12
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.28. 15:25 - pavproch
- Rychlodotazy 12.28. 14:11 - Stepan
- BMW Divize 12.28. 14:10 - Snowman000
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
