Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina XD3 Bi-Turbo: prvním SUV Alpina je BMW X3 35d s výkonem 350 koní
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Samostatná, čí spíše samozvaná automobilka dokázala porazit svým prvním SUV konkurenční Audi SQ5. Je rychlejší i úspornější.
Alpina se na ženevském autosalonu skutečně rozjela. Kromě nové B3 v několika verzích totiž představila také své vůbec první upravené SUV. Jeho základem je BMW X3 35d, které ve standardní formě z nadvakrát přeplňovaného šestiválcového turbodieselu vytlačí 313 koní a 630 Nm točivého momentu. Tedy zhruba stejně jako konkurenční Audi SQ5 3,0 TDI. Alpina však lehčími modifikacemi v motorovém prostoru a výměnou sériového výfuku za nerezový kousek s lepší průchodností a čtyřmi koncovkami získala 350 koní. Točivý moment pak narostl na 700 Nm, přičemž celou porci máte k dispozici v rozmezí 1 500 a 3 000 otáček.
Souběžně s těmito úpravami byla speciálně pro tento model poskládána standardní osmistupňová převodovka ZF. Mimo to Alpina XD3 BiTurbo dostala elektronicky stavitelné tlumiče, agresivnější bodykit nebo 20palcová kola s klasickým designem Alpina Classic a obutím Michelin Pilot Sport. Zlepšení akcelerace oproti dárcovskému vozu se tak nemůžeme divit. Pro fanoušky BMW a Alpiny by však mělo být podstatné, že s časem 4,9 sekundy, potřebným ke zrychlení z klidu na stovku, a nejvyšší rychlostí 253 km/h mnichovské SUV poráží i zmíněné Audi SQ5.
Vedle lepší dynamiky by Alpina měla nabídnout také lepší spotřebu. Tedy alespoň tu papírovou. Podle značky průměrná žíznivost naroste zmíněnými modifikacemi ze standardních 6,1 l/100 km na 6,8 litru, což je o čtyři desetinky méně než u Audi.
Na závěr zmíníme interiér, kde najdete sportovní volant a sedadla nebo dvoubarevné kožené čalounění s kontrastními švy. K mání by pak Alpina XD3 Bi-Turbo měla být po skončení autosalonu, přičemž dopřát si ji mohou jen evropští zákazníci, kteří jakožto jediní na světě v takové míře holdují naftě a zároveň si mohou dovolit podobná auta.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.








První SUV Alpiny živě na ženevském výstavišti
Alpina XD3 BiTurbo sice posílila jen nepatrně, zrychlení z klidu na stovku však oproti sériové verzi kleslo o 0,9 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před hodinouNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Miláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 49 minutamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před hodinouJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 2 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva