Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ferrari FF od Novitec Rosso: otylá včela a 700 atmosférických koní
19.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Má Novitec nějaké potíže s přeplňovanými motory Ferrari? Divize Rosso vypustila již druhý model, který se spoléhá pouze na atmosférické sání.
Německá společnost Novitec nevynechá jedinou příležitost ukázat zbytku tuningového světa, že si umí poradit i s vozy takové značky, jako je Ferrari. Její radikální přestavby ale berou poslední dobou za své. Když se firma naposled pustila do modelu 458 Spider, možná kdekoho překvapila, že při přestavbě nepoužila svůj oblíbený bi-kompresorový kit. Jak se ale zdá, tak to nebyla výjimka.
Novoitec zůstal u atmosférického plnění také u své největší novinky Ferrari FF s motorem 6,3 V12. To ale neznamená, že dodaný vůz vrátí zákazníkovi pouze s optickými změnami. V nejvyšší specifikaci nazvané Stage 1 úpravce přeprogramuje řídicí jednotku a původní výfukový systém vymění za nerezové potrubí snižující hmotnost auta o 16 kg a umožňující pomocí ovladače manettino upravovat hlasitost čtyř trubek v zadním nárazníku. Změna není dramatická, ale zanedbatelná také ne.
Z původních 660 koní při 8 000 ot./min. Novitec vyrobí 702 koňských sil při 8 200 ot./min. a nepatrně se zvýší také hodnota maximálního točivého momentu - z 683 na 714 newtonmetrů při současném nárůstu otáček z 6 000 na 6 200 ot./min. Nejvyšší rychlost se posouvá z 335 na 340 km/h.
Pokud nepočítáme spoustu karbonových komponentů stříkaných průhledným lakem, jako je například střecha, nástavce prahů, vnější kryty zpětných zrcátek nebo přední a zadní spoiler, mnoho se toho nezměnilo. Ferrari FF dostalo pouze nové sportovní pružiny kompatibilní s továrním zbytkem a především nová kovaná kola (uchycená k závěsům titanovým šrouby). Přední s průměrem jedenadvacet palců váží pouze 9,9 kg a nové obuté gumy Pirelli P-Zero o rozměru 255/30 ZR21. Vzadu jsou dvaadvacítky, každé s váhou 13,5 kg a pneumatikami s rozměrem 315/25 R22.
V kabině je těch změn ještě o něco méně a všechny se vesměs točí kolem uhlíkového kompozitu. Nové lišty se objevily třeba na prazích, Novitec z nich dělá pádla převodovky pod volantem a na přání klientely umí vyrobit interiér ve zcela jiných barvách. Otázkou ovšem je, proč to dělat, když to samé umí také Ferrari...
Skládka ojetých gum je patrně oblíbeným místem fotografa Novitecu, v případě vozů jako je Ferrari je to ale symbolické
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
dnes - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
včera - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack 11:04
- Kde pojede Marc Marquez 2025? 10:00
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu včera 16:41
- Smrtelná havárie v Hengelu včera 15:22
- Zanáška míří do Hořic s respektem i odhodláním včera 10:00
Nejčtenější články
- Číňané chystají svůj Rolls-Royce pro „chudé”, extrémní luxus má nabídnout za zlomek ceny britské klasiky
14.4.2024 - Poslední novinka Dacie má mimořádně nevhodné jméno, pro její podstatu jí to ale odpustíte
14.4.2024 - Slavný designér po Superbu strhal další novinku Škody. Nový Epiq je podle něj leda epickým selháním
14.4.2024 - Než se Volvo vydalo cestou ignorace zákazníků, nabízelo tohle, sportovní sedan s V8 od Yamahy. Zachovalý kus je dnes raritou
14.4.2024 - Audi chystalo silniční supersport s TDI odvozený od speciálu z Le Mans, skoro hotový projekt nakonec zařízlo
14.4.2024
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 05.15. 22:57 - mattonecz
- Politický koutek 05.15. 22:51 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.15. 22:12 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.15. 21:49 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.15. 18:24 - pavproch
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.15. 17:21 - petr_riha
- Sada na opravu pneu zkušenosti 05.15. 14:18 - Mario777
- BMW Divize 05.15. 12:14 - pavproch