Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tato Škoda Octavia RS má 420 koní, jede až 290 km/h
11.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Octavia RS v této úpravě má skoro dvojnásobek svého továrního výkonu. Rychlá není jen v přímce, i na okruhu dokáže porážet sporťáky.
Současná Škoda Octavia RS je poměrně rychlé a schopné auto, 220 koní není zas tak málo a 230 se samosvorem je ještě víc. Ale také to není až tak moc a leckdo může zatoužit i po vyšším výkonu, zejména chce-li jezdit na okruhu, kde dříve nebo později pozná, že rychlejších konkurentů je zkrátka příliš.
Pravda, pro okruhové ježdění tu jsou podvozkově a koncepcí lepší auta, ale kdo chce něco takového dělat s praktickým autem pro každý den, může po Octavii zatoužit docela snadno. Jedním z takových lidí je majitel modré Octavie RS na fotkách níže. Tohle auto jsme tu už měli, před několika měsíci, kdy bylo pod kapotou 336 koní. To stačilo k tachometrové maximálce 280 km/h a velmi slušným výkonům na okruhu. Už tehdy ale bylo známo, že to není konečná - česká firma Hot Hatch Shop, která tuning téhle Octavie prováděla, hovořila o turbu z VW Golf R a výkonu přes 400 koní.
Ze slov se staly činy a motor auta v létě doznal dalších změn. Díly pocházely také od americké firmy APR a je tu větší turbodmychadlo IP38, sériové např. pro již zmíněný Golf R, nové mapování řídící jednotky, kompletně nový výfukový systém se sportovním katalyzátorem a průměrem trubek 76 mm, účinnější mezichladič stlačeného vzduchu a sportovní sání. Výsledkem je 420 koní a 570 Nm, což by podle dostupných informací stačí k maximálce 290 km/h. Docela kalup, na Octavii.
Samozřejmostí jsou úpravy dalších částí pohonného ústrojí, je tu nová spojka značky Sachs a převodovka dostala mechanický samosvorný diferenciál značky Wavetrac. Upraveny byly také brzdy, vpředu jsou 360mm kotouče a šestipístkové třmeny od Racingline Performance. A končí to 19" koly značky Ispiri a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.
Úspěchy se dostavily, podle Hot Hatch Shopu je tenhle vůz nejrychlejší civilní Octavií na mosteckém okruhu. Zvítězil dokonce v The Most Challenge 2016, časovce na stejném místě, a to s časem 1:55,056. Druhý v pořadí v kategorii N1 ztrácel asi čtyři vteřiny a tenhle čas je vylepšením o zhruba 2,3 s oproti tomu, který byl osobním rekordem majitele k datu publikování výše zmíněného květnového článku.
Možná zajímavější je ale srovnání s jinými stroji na této akci - pochopitelně tu své dělá i pilot, ale této Octavii nestačil ani nikdo s vozy kategorie N2, mj. Nissan GT-R či BMW M3. A auta jako BMW M135i či Ford Focus RS se na ni opět s odstupem mnoha sekund. Za lepšími časy musíme až mezi skutečné sporťáky, přesto najdeme jen hrstku rychlejších aut - dva Caymany GT4, docela jinou sportovní ligu.
Jestli bude ze strany majitele či úpravce snaha posunout výkon ještě o kousek dál, nemáme zprávy. Nějakých 210 koní na litr je už ale opravdu hodně a protože se pořád bavíme o autě, se kterým se běžně jezdí v provozu, musíme se ptát na spolehlivost. Podle dostupných informací má vůz najeto asi 40 tisíc kilometrů a je v pořádku, ovšem jistě celou tuto vzdálenost neujel s takhle vyšroubovaným výkonem.





Nejen v Mostě tenhle vůz jezdil, tohle jsou fotky z Nordschleife. A graf průběhu výkonu
Starší obrázky ukazují vůz na mosteckém okruhu ještě s výkonem 336 PS
Zdroje: Hot Hatch Shop, Autodrom Most
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 4 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
před 3 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 4 hodinamiPotopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 5 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva