Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tato Škoda Octavia RS má 420 koní, jede až 290 km/h
11.11.2016 | Marek Bednář | 14 příspěvků
(+ video) Octavia RS v této úpravě má skoro dvojnásobek svého továrního výkonu. Rychlá není jen v přímce, i na okruhu dokáže porážet sporťáky.
Současná Škoda Octavia RS je poměrně rychlé a schopné auto, 220 koní není zas tak málo a 230 se samosvorem je ještě víc. Ale také to není až tak moc a leckdo může zatoužit i po vyšším výkonu, zejména chce-li jezdit na okruhu, kde dříve nebo později pozná, že rychlejších konkurentů je zkrátka příliš.
Pravda, pro okruhové ježdění tu jsou podvozkově a koncepcí lepší auta, ale kdo chce něco takového dělat s praktickým autem pro každý den, může po Octavii zatoužit docela snadno. Jedním z takových lidí je majitel modré Octavie RS na fotkách níže. Tohle auto jsme tu už měli, před několika měsíci, kdy bylo pod kapotou 336 koní. To stačilo k tachometrové maximálce 280 km/h a velmi slušným výkonům na okruhu. Už tehdy ale bylo známo, že to není konečná - česká firma Hot Hatch Shop, která tuning téhle Octavie prováděla, hovořila o turbu z VW Golf R a výkonu přes 400 koní.
Ze slov se staly činy a motor auta v létě doznal dalších změn. Díly pocházely také od americké firmy APR a je tu větší turbodmychadlo IP38, sériové např. pro již zmíněný Golf R, nové mapování řídící jednotky, kompletně nový výfukový systém se sportovním katalyzátorem a průměrem trubek 76 mm, účinnější mezichladič stlačeného vzduchu a sportovní sání. Výsledkem je 420 koní a 570 Nm, což by podle dostupných informací stačí k maximálce 290 km/h. Docela kalup, na Octavii.
Samozřejmostí jsou úpravy dalších částí pohonného ústrojí, je tu nová spojka značky Sachs a převodovka dostala mechanický samosvorný diferenciál značky Wavetrac. Upraveny byly také brzdy, vpředu jsou 360mm kotouče a šestipístkové třmeny od Racingline Performance. A končí to 19" koly značky Ispiri a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.
Úspěchy se dostavily, podle Hot Hatch Shopu je tenhle vůz nejrychlejší civilní Octavií na mosteckém okruhu. Zvítězil dokonce v The Most Challenge 2016, časovce na stejném místě, a to s časem 1:55,056. Druhý v pořadí v kategorii N1 ztrácel asi čtyři vteřiny a tenhle čas je vylepšením o zhruba 2,3 s oproti tomu, který byl osobním rekordem majitele k datu publikování výše zmíněného květnového článku.
Možná zajímavější je ale srovnání s jinými stroji na této akci - pochopitelně tu své dělá i pilot, ale této Octavii nestačil ani nikdo s vozy kategorie N2, mj. Nissan GT-R či BMW M3. A auta jako BMW M135i či Ford Focus RS se na ni opět s odstupem mnoha sekund. Za lepšími časy musíme až mezi skutečné sporťáky, přesto najdeme jen hrstku rychlejších aut - dva Caymany GT4, docela jinou sportovní ligu.
Jestli bude ze strany majitele či úpravce snaha posunout výkon ještě o kousek dál, nemáme zprávy. Nějakých 210 koní na litr je už ale opravdu hodně a protože se pořád bavíme o autě, se kterým se běžně jezdí v provozu, musíme se ptát na spolehlivost. Podle dostupných informací má vůz najeto asi 40 tisíc kilometrů a je v pořádku, ovšem jistě celou tuto vzdálenost neujel s takhle vyšroubovaným výkonem.





Nejen v Mostě tenhle vůz jezdil, tohle jsou fotky z Nordschleife. A graf průběhu výkonu
Starší obrázky ukazují vůz na mosteckém okruhu ještě s výkonem 336 PS
Zdroje: Hot Hatch Shop, Autodrom Most
Diskuze 14 příspěvků
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 3 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 4 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 6 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
před 7 hodinami - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
před 8 hodinami - Bohatí lidé při lockdownech zabíjeli nudu tím, že si objednávali „nesmyslná” auta na přání
před 9 hodinami - Auto roku 2021 podle Britů je překvapivě „normální”, elektromobily ostrouhaly
před 10 hodinami - Pokus Japonců uspět v revíru Škody Octavia byl takový propadák, že po 3 letech skončil
včera - Další koronavirový krach automobilky je realitou, nezachránili ji už ani Rusové
včera - Prodejní šéf Lady poprvé ukázal sériovou novou Nivu, přidal další detaily
včera
Živá témata na fóru
- Svíčky 15:01 - 406 Coupe
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Chlubítko univerzální 13:48 - HondaMan
- První auto - Focus mk2 13:34 - haras
- Auto pro radost 12:40 - honziss
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.
- whitelist & blacklist 18:19 - jerry