Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston Martin Cygnet prý skončil kvůli Toyotě, ta utne výrobu modelu iQ
26.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Náznaky toho, že Cygnet nebyl z hlediska odbytu pro Aston až takovým problémem, potvrzuje jeho šéf, konec samotného iQ pak Holanďané.
Aston Martin Cygnet byl podle nás od samého začátku nesmyslem ušitým akorát na míru evropských regulací normované spotřeby. Také proto jsme se ani trochu nedivili, když se před pár týdny objevila zpráva, že nejmenší Aston končí kvůli nezájmu zákazníků. To se pochopitelně rázem stalo vodou na mlýn pro všemožné lovce senzací, kteří chrlili zprávy o prodeji necelých 150 kusů Cygnetu za několik let. Objevily se též zvěsti o tom, že Aston musí zaplatit Toyotě 10 milionů Eur za to, že spolupráci na výrobě tohoto modelu předčasně ukončil.
Jak jsme ale záhy ukázalo, s prodeji Cygnetu to až tak marné nebylo. Uvážíme-li kolik aut Aston vyrábí, pak se odbyt více než tisíce kusů nezdá být až tak malým a na celkových výsledcích značky neměl zcela zanedbatelný podíl. A nyní se ukazuje, že také informace o smluvní pokutě může být přinejmenším nepřesná - podle šéfa britské značky to totiž nebyl Aston Martin, který by si konec výroby Cygnetu přál.
Ulrich Bez kolegům z britského Autocaru řekl: „Skončili jsme se Cygnetem, protože Toyota sama zastaví jeho výrobu v roce 2014 a my už jsme do něj nechtěli dále investovat.” Ukazuje se tedy, že průšvih není ani tak Cygnet, jako spíše Toyota iQ, která svého času byla k mání i u nás a prorazit se pokoušela též v elektrické verzi. Bez proto konstatoval své zklamání, že celý nápad se Cygnetem nedopadl, jak si sám přál, a vlastní firmu za viníka neoznačil.
„S Akiem Toyodou jsme začali skvěle a dodnes k němu mám skvělý osobní vztah. Ale Toyota nám neposkytla takovou podporu, kterou dopřává Tesle nebo jiným svým produktům. Chtěl jsem Cygnet dostat do USA, ale nebyla pro to podpora. Chtěl jsem pro něj přeplňovaný motor, ale ani pro to nebyla podpora,” konstatoval zklamaně Bez s odkazem na svá dřívější vyjádření o tom, že Cygnet je vynikající vůz, hlavně pak do přeplněných měst typu Londýn.
Vypadá to tedy, že Aston je jen obětí neúspěchu Toyoty, ale je tomu tak opravdu? Japonská automobilka ústy svého mluvčího konstatovala jen tolik, že plány na konec výroby iQ neexistují a vyjádření Beze odmítla dále komentovat. Mohlo by se tak zdát, že Bez jen nevhodně omlouvá vlastní neúspěch, ale realita může být přece jen jiná. Vlastně shodou okolností totiž včera holandská média informovala o tom, že Toyota končí s dovozem iQ na tamní trh, neboť výroba ustane v příštím roce a poptávku do jejího konce už firma pokryje ze skladových zásob.
Zjistit, co je v tomto případě faktem a co fikcí, je zřejmě složitější než v seriálu „Věřte, nevěřte”, neboť věrohodná vodítka nedávají ani vysoce postavení činovníci obou zúčastněných firem. Pravda ale najevo jistě dříve nebo později vyjde...



Aston Cygnet má po kariéře, o tom nemůže být sporu. Proč, to ovšem zůstává otázkou









Toyota iQ má prý též na kahánku, sama automobilka to ale popírá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
