Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia u nás prodává stále více aut. Teď už dýchá na záda i absolutní špičce
8.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě vcelku nedávno silně podceňovaná rumunská značka rázem znamená potíž i pro ty nejzavedenější automobilky na českém trhu. Teď už patří celkově třetí příčka.
Značná část motoristického světa je stále ještě zaměřena na ženevský autosalon. Ten podle nás přinesl méně bomb než obvykle a je rázem otázkou, jak dlouho vůbec může v takové podobě přežít. My tedy svou pozornost raději zaměříme na český trh, konkrétně pak na únorové prodeje nových aut. Ty meziročně poklesly o 1,24 procenta na 20 201 nových vozů. Jelikož loňský druhý měsíc měl stejný počet pracovních dní, zdá se, že za tím stojí jen snížený zájem publika.
V tomto směru si můžeme na trh posvítit o trochu více, k dispozici máme i data spojena s firemní a privátní klientelou. Na tu první připadá 72,5 procenta všech registrací, tedy takřka tři čtvrtiny. Zajímavý je také pohled na dělení registrací dle paliva. Drtivá začíná být nadvláda benzinových agregátů, na které již připadá 64 procent. Diesely se oproti tomu musely spokojit jen se třetinou trhu, tedy s 33 procenty. Zbytek tvoří alternativní druh pohonu, přičemž první místo tvoří poněkud netransparentní skupina „Nezařazeno“ s necelým procentem. Všech sedm prodaných Tesel přitom spadá sem, nikoliv mezi ryzí elektromobily. Nicméně taková Škoda zde má 20 aut.



Tesla v únoru prodala sedm aut, ani jedno z nich ale kupodivu nebylo Svazem dovozců automobilů zařazeno mezi elektromobily
Tím samozřejmě nechceme kalifornskou značku poměřovat s tou českou, každá se ostatně zaměřuje na zcela jiného zákazníka. Jen poukazujeme na skutečnost, že data SDA jsou někdy trochu zvláštní. Všichni totiž velmi dobře víme, že Tesla nic jiného než elektromobily nevyrábí. Oproti tomu Škoda zatím ještě žádný elektromobil nevyrábí. Proč jsou tedy obě značky ve stejné skupině, nevíme - možná jen něco špatně zapsali úředníci pracující pro centrální registr.
Přesunout se můžeme k žebříčku jednotlivých automobilek, kde samozřejmě i nadále vládne Škoda. Její únorové registrace ostatně meziročně narostly o 7,36 procenta na 6 419 aut, a dále tak zvýšila svůj tržní podíl na 31,78 %. Druhý Volkswagen se ale dočkal opravdu velkého pádu, prodal totiž o 601 aut, respektive o 26,11 procenta méně aut než loni, což ve výsledku znamená 1 701 vozů. Menší pokles (-2,54 %) zažilo i Hyundai (1 417 aut), to ale překvapivě najdeme až na čtvrtém místě. Na tom třetím jej díky 18,47procentnímu růstu a 1 424 prodaným vozům předstihla Dacia, která je rázem na dostřel i druhé pozici.
Dacia se již vyšplhala na třetí příčku mezi automobilkami, a to hlavně díky svému nejúspěšnějšímu modelu Dokker
Opravdu velký propad (-31,04 %) se týká šestého Renaultu, jemuž na paty šlape sedmá Kiu (+17,31 %). Nahoru šplhá i osmá Toyota (+23,67 %), mezi nejlepšími deseti výrobci ale již nenajdeme tak jako v minulých měsících Mercedes. Ten kvůli poklesu o 20,68 % spadl až na dvanáctou příčku. BMW nebo Audi jsou ještě daleko níže, vláda Mercedesu mezi prémiovkami tak nekončí.
V rychlosti pak ještě můžeme nahlédnout mezi jednotlivé modely, kde prvních pětici tvoří mladoboleslavský blok. Vedoucí Octavii, stříbrnou Fabii a bronzový Rapid doplnily i čtvrtý Superb a pátý Karoq. Zajímavé je, že těmto vozům již nedýchá na záda tak jako kdysi Hyundai i30, místo toho jsou nejúspěšnějšími zástupci „zbytku světa“ Volkswagen Golf, Dacia Dokker, Hyundai ix20 či Ford Focus. Poté tu ale již máme Kodiaq.
Celkové registrace aut v ČR, 2004 - 2018
Celkové registrace aut v ČR, únor a leden až únor 2018
Celkové registrace dle jednotlivých tříd, únor 2018
Registrace mini vozů, únor 2018
Registrace malých vozů, únor 2018
Registrace v nižší střední třídě, únor 2018
Registrace ve střední třídě, únor 2018
Registrace ve vyšší střední třídě, únor 2018
Registrace luxusních vozů, únor 2018
Registrace sportovních vozů, únor 2018
Registrace terénních vozů, únor 2018
Registrace MPV, únor 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Návrat levné jugoslávské klasiky je blíž, než se zdálo. Firma už ukázala zmenšený model, do dvou let chce prodávat
před 2 hodinamiVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
před 4 hodinamiDalší evropská továrna na baterie se potácí na hranici krachu a propouští polovinu lidí. Může skončit dřív, než něco kloudného vyrobí
před 5 hodinamiŠkoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včera
Živá témata na fóru
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.07. 11:33 - Brok1971
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis