Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Door Edge Protector: konec oprýskaným dveřím
22.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přiznejte se, kolikrát už jste vlastními dveřmi odřeli vůz parkující vedle vás, nebo jste si je odřeli sami? Ford chce podobným situacím učinit přítrž.
Door Edge Protector zní jak senzační nová nabídka teleshoppingového krále Horsta Fuchse. Vzhledem k tomu, že na svědomí ji mají technici Fordu z německého Kolína nad Rýnem, nějaký ten Horst mezi nimi být může, s Fuchsem bychom ale příliš nepočítali. Jde totiž o prvek, který se buď jako samozřejmost, nebo jako příplatková výbava brzy objeví v novém Focusu a jak již jeho název napovídá, na starosti bude mít ochranu hran dveří.
Motivace techniků Fordu při vymýšlení tohoto „udělátka” byla velmi jednoduchá - existují sice lidé, kteří o svá auta pečují jak o oko v hlavě a nikdy by nedopustili, aby si je jakkoli poškodili, většina smrtelníků ale zkrátka občas na parkovišti neodhadne, jak velká je mezera mezi jejich a sousedním autem a vše skončí odřenou hranou jedněch dveří a podobně nepěkným ťukancem na těch druhých.
Ford jistě není první, kdo se následky podobných nepříjemností snaží řešit, zatím se ale nenašel nikdo, kdo by přišel s ochranou, jenž by opravdu fungovala a přitom nebyla vidět. Evropská odnož americké automobilky ale má za to, že to dokázala.
Jejich Door Edge Protector (předpokládáme, že prvek dostane i české jméno, ale zatím se tak nestalo) funguje na jednoduchém principu - ve vnitřní části dveří za jejich hranou je umístěn vystřelovací plastový prvek, který se v případě, že se vaše dveře přiblíží na vzdálenost menší než 15 centimetrů jakékoli překážce, během 6 setin sekundy vysune a sám se stane tím, který narazí do zjištěného předmětu. Systém navíc obsahuje i pojistku pro případ, kdy by onomu plastovému prvku bránilo něco v jeho návratu do výchozí podoby. A tak nebude poškozen sám, ani třeba ruka člověka, která by se na tomto místě snadno mohla nacházet.
Jak sami můžete spatřit na přiložených snímcích, systém chrání pouze nejzazší část dveří a postará se tak o jejich ochranu jen v případě, že je to právě toto místo, které koliduje s jiným předmětem. Ford ale říká, že podle jeho testů dokáže Door Edge Protector zabránit nevítaným následkům v 90 procentech případů u dveří předních a 85 procent u dveří zadních. Pokud navíc budete tento systém „využívat” příliš často třeba při parkování ve vlastní garáži a plast nesmlouvavě krouhat o zeď, právě tato část řešení bude vyměnitelná a tedy použitelná prakticky donekonečna.
Je to na jednu stranu zajímavý nápad a praktické řešení pro každodenní životní situace. Na druhou stranu ale pořád řeší jen vaši neopatrnost a především je tu jeden velký otazník: jestli náhodou není lepší opatrný, než s sebou v autě vozit další čtyři čidla a veškerý další „hardware” potřebný k tomu, aby tento systém fungoval. Jako by takových věcí nebylo v dnešních autech až až.
Ať už si o Fordovo Door Edge Protectoru myslíte cokoli, do prodejů se má dostat již v lednu v 2012 v již avizovaném (a ostatně i vyobrazeném) Focusu nové generace. Za jakých podmínek bude k mání, to Ford zatím ani nenaznačil.
Ford Door Edge Protector v praxi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 59 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry