Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko”

Běžně se s McLarenem P1 GTR po silnicích jezdit nemůže, ale sedm z nich přece jen silniční homologaci má. Seznam věcí, které se musí upravit, není dlouhý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko”

24.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Běžně se s McLarenem P1 GTR po silnicích jezdit nemůže, ale sedm z nich přece jen silniční homologaci má. Seznam věcí, které se musí upravit, není dlouhý.

Když je řeč o McLarenu P1, můžeme rozlišit dvě verze - „standardní” P1, které je určeno pro provoz na veřejných silnicích, nebo P1 GTR, což je varianta P1, která naopak na silnice nesmí a jezdí jen po okruzích. Jenže jak už to s ostrými verzemi aut bývá, najdou se lidi, kteří v nich chtějí jezdit i po normální silnici. To je fyzicky možné, ale budete nenápadní jak sáně v létě a když si vás všimne policie, např. u nás můžete přijít i o řidičský průkaz.

Britská firma Lanzante tak začala pracovat na konverzi P1 GTR do silniční specifikace. Není to zas takový problém, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale také to není úplně jednoduché. Díky seznamu požadavků víme, co je pro takovou přestavbu potřeba. Spousta věcí zahrnuje označení evropské certifikace - písmeno E. Musí být na sklech a na pásech.

Nikdo nebude posílat jedno z 35 aut proti zdi v crash testech, takže zde stačí certifikace „běžného” P1. Také musí být potvrzení o lomeném sloupku řízení a musí být doinstalovány ostřikovače. Dále je potřeba přemapovat elektroniku motoru, aby byl zajištěn optimální chod na 98oktanové palivo, uzavřít přístup do řídící jednotky pro bezpečnost dat McLarenu a motoru přidat tepelné stínění. Palivová nádrž musí dostat standardní hrdlo a uzamykatelné víčko.

Po stránce bezpečnosti vidíme také nutnost uzamykatelných dveří a přední náprava dostane elektronický systém zvedání, mimo jiné určitě i kvůli retardérům. A také vidíme několik věcí, které jsou označeny slovy „Pouze pro inspekci, poté odstranit” - „česká řešení” zjevně nebudou cizí ani Britům. Tato poznámka platí pro polstrovaný volant bez tlačítek, zrcátka nastavitelná z kabiny a katalyzátory a tlumiče výfuku. Není to standard, tenhle seznam pochází z vozu zákazníka, který si to vyžádal, protože chtěl jezdit i po okruzích.

Asi není zcela standardní postup konvertovat toto v podstatě závodní auto zpátky pro silniční použití, ale za peníze je možné všechno. Další věc je, že Lanzante není jen tak nějaký tuner. Otec majitele Deana Lanzanteho Paul vyhrál Le Mans v roce 1995 s McLarenem F1 GTR, kdy tenhle vůz jel úplně poprvé. Spolupráce tedy bude poměrně úzká.

Nápad na konverzi P1 GTR není úplně nový, začalo se o něm mluvit už zhruba před rokem a vloni v srpnu jsme se mohli podívat na první přestavěný vůz putoval k zákazníkovi do Chile. U Lanzante se ovšem nezastavili, další dva mají údajně jezdit v Japonsku a v Dubaji a další čtyři auta jsou prý hotova a čekají na inspekci. To dává dohromady sedm vozů, takže to „jednorožec” úplně nebude.


Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 1 - mclaren p1 gtr prestavba na silnicni 01
Tenhle seznam byl zveřejněn na Facebooku fotografem Matsem Bultersem

Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 2 - McLaren P1 GTR street legal prvni foto perex
Jeden takto upravený vůz už jsme v minulosti mohli vidět

Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 3 - mclaren p1 gtr workshop 01Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 4 - mclaren p1 gtr workshop 02Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 5 - mclaren p1 gtr workshop 03Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 6 - mclaren p1 gtr workshop 04Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 7 - mclaren p1 gtr workshop 05Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 8 - mclaren p1 gtr workshop 06Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 9 - mclaren p1 gtr workshop 07Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 10 - mclaren p1 gtr workshop 08Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 11 - mclaren p1 gtr workshop 09
Ryze okruhový P1 GTR může nabrat mnoha podob

Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 12 - McLaren P1 GTR produkcni verze 01Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 13 - McLaren P1 GTR produkcni verze 02Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 14 - McLaren P1 GTR produkcni verze 03Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 15 - McLaren P1 GTR produkcni verze 04Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 16 - McLaren P1 GTR produkcni verze 05Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 17 - McLaren P1 GTR produkcni verze 06Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 18 - McLaren P1 GTR produkcni verze 07Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 19 - McLaren P1 GTR produkcni verze 08Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 20 - McLaren P1 GTR produkcni verze 09Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 21 - McLaren P1 GTR produkcni verze 10Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 22 - McLaren P1 GTR produkcni verze 11Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 23 - McLaren P1 GTR produkcni verze 12Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 24 - McLaren P1 GTR produkcni verze 13Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 25 - McLaren P1 GTR produkcni verze 14Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 26 - McLaren P1 GTR produkcni verze 15Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 27 - McLaren P1 GTR produkcni verze 16Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 28 - McLaren P1 GTR produkcni verze 17Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko” - 29 - McLaren P1 GTR produkcni verze 18
Tovární McLarenem P1 GTR standardně po veřejných silnicích prohánět nelze, dá se to ale legálně změnit

Zdroj: Mats Bulters@Facebook přes Auto Evolution

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.