Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May strhal pokus BMW o elektrické Mini, i když sám podobné auto vlastní
9.3.2020 | Petr Prokopec
Je to jeden z největších příznivců elektrické mobility mezi významnými automobilovými novináři, to ale ještě neznamená, že si automaticky zamiluje každý elektromobil. Mini Electric to štěstí nemá.
James May na elektromobily opravdu nos neohrnuje. Dokázal to již před šesti lety, kdy si jako jeden z prvních pořídil BMW i3. Tento hatchback stále vlastní, loni k němu ovšem přidal hned dva přírůstky s alternativním ústrojím, a sice Teslu Model S a Toyotu Mirai. Nechal se už i slyšet, že jednoho dne půjde plně elektrickou cestou a rozprodá všechna svá auta osazená spalovacím ústrojím. Jako poslední ovšem z Mayovy garáže nezamíří Ferrari 458 Speciale, nýbrž Alpine A110.
Malé francouzské kupátko Jamesovi přirostlo k srdci hlavně svou ovladatelností a nízkou hmotností, proto si jej hodlá ponechat tak dlouho, jak jen je to možné. Ovšem elektrifikace v jeho mysli zjevně začíná převládat. Jeho kolega Tim z Drive Tribu se jej proto pokusil přemluvit ke koupi elektrického Mini opět z dílny BMW, které se konečně dostalo na světlo světa. Dočkal se však odpovědi, kterou by asi od Jamese nikdo nečekal - britský hatchback je totiž dle Maye „určen starým lidem“.
Populární novinář a moderátor poukazuje na to, že jeho BMW i3 i po šesti letech provozu vypadá stále jako moderní elektromobil. Mini ovšem svůj vzhled nikterak neinovovalo, místo toho i elektrická verze zůstává u osvědčených tvarů. Ty jsou ovšem daleko přitažlivější se spalovacím ústrojím. To elektrické navíc má problém s dojezdem, neboť realita se pohybuje okolo 190 kilometrů. Tutéž porci však bavorský stroj zvládá v reálu a úsporném režimu taktéž, i přes menší paket baterií.
Právě na akumulátory je dle Jamese nutné brát největší ohled, neboť jejich velikost nekoresponduje pouze s dojezdem, ale také s délkou dobíjení. S rychlodobíjením si možná stěžovat nebudete, to má ale k dispozici málokdo a málokde. A pokud budete odkázáni pouze na klasickou zásuvku, můžete počítat s přírůstkem zhruba 10 km za hodinu. Víceméně jste tak nuceni své cesty pečlivě plánovat podle výskytu dobíjecích stanic, což je omezující.
Ač je tedy James příznivcem elektromobility, Mini osazené alternativním pohonem v jeho případě zcela minulo střed terče. Nikoliv jen kvůli svému horšímu dojezdu, ale zejména s ohledem na design, který není pokrokový, ale spíše zpátečnický. To naopak někomu může připadat jako výhoda, May ale mezi takové rozhodně nepatří.




James May elektrickému Mini rozhodně nepropadl
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Firma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před 48 minutamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 2 hodinamiFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
před 3 hodinamiVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
před 5 hodinamiPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 00:15 - Spectral
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.07. 17:04 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda
- Suzuki obecně 05.07. 16:17 - jerry
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.