Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeden z nejslavnějších autosalonů po 69 letech končí, poslední ročník mu zlomil vaz
30.1.2020 | Petr Prokopec
Býval neodmyslitelnou součástí kalendáře každého automobilového nadšence a pro Čechy nejbližší světovou autoshow takového kalibru. Po 69 letech je ale třeba se s IAA ve Frankfurtu rozloučit.
Když v loňském roce organizátoři frankfurtského autosalonu odhalili čísla návštěvnosti, bylo obtížné věřit, že někdy ještě dojde na další ročník. Tento černý scénář byl bohužel naplněn, neboť německá automobilová asociace VDA, která za show stojí, oznámila, že žádný další ročník se již konat nebude. Autosalon ve Frankfurtu byl přitom tradicí již od roku 1951 a šlo o jeden z pěti, možná šesti nejvýznamnějších autosalonů světa. Ani ten se ale nevyrovnal s nástupem digitálních médií.
Nemusí to nutně znamenat konec IAA (Internationale Automobil-Ausstellung, tedy Mezinárodní automobilové výstavy) jako takové, v úvahu připadá její konání na jiném místě. Kontrakt mezi VDA a frankfurtským výstavištěm vypršel loni a pořadatelé krátce po skončení show oznámili, že následující ročník chce v mnoha ohledech inovovat, aby přilákala jak návštěvníky, tak automobilky. Organizátoři naznačili, že zvažují i alternativní lokality, Frankfurt ale měl být nadále primární volbou, nakonec je ale ze hry.
Pořadatelé prý během zkoumání alternativ narazili na velký zájem dalších německých měst. Show IAA by prý rády hostily Berlín, Hamburk, Mnichov, Kolín, Hanover či Stuttgart, do finále se však nakonec dostaly pouze první tři zmíněné metropole. Nyní proto odstartují jednání o konkrétních podmínkách a v řádu několika týdnů bude znám vítěz. To znamená, že od roku 2021 by se s Paříží mohl střídat berlínský, hamburský nebo mnichovský autosalon. Otázkou však je, na jak dlouho.
Je totiž více než zjevné, že v tomto případě tu máme „tonoucího, co se stébla chytá“. Autosalony v té formě, v jaké jsme je znali, jsou nyní opravdu přežitkem. A nejspíše jim nepomůže jakákoliv inovace, což je ostatně patrné třeba na takové Ženevě, kterou jsme považovali za nedotknutelnou baštu. Ovšem i na výstavišti Palexpo bude letos řada výrobců chybět, a to přesto, že tamní organizátoři dokonce hodlají návštěvníky oslovit vnitřním okruhem, kde budou probíhat testy aut s elektrickým pohonem.
IAA tak sice nová lokalita může vlít trochu čerstvé krve do žil, ovšem s největší pravděpodobností se bude jednat pouze o krátkodobou infuzi. Lidem jsou totiž stále bližší virtuální prezentace, které si mohou vychutnat v teple domova, místo aby se tlačili s ostatními návštěvníky v obřích halách, kde auta jen nudně postávají na koberci. Automobilky se pak stále častěji odmítají dělit o pozornost s konkurencí, zvláště když jsou si jejich nejnovější produkty stále podobnější.
Tuto tezi frankfurtský autosalon ostatně potvrdil beze zbytku. Loni se počet vystavovatelů snížil o 20 procent, a přestože některé automobilky přímo v době konání show vyrukovali s řadou novinek, v hesenské metropoli byste takové vozy hledali marně. Není tak překvapivé, že dolů šla i ona návštěvnost. Zatímco totiž v roce 2015 na IAA dorazilo 931 tisíc lidí, o dvě léta později to již bylo pouze 810 tisíc. A loni pak jen 550 tisíc, což byl evidentně poslední hřebíček do rakve.
![Jeden z nejslavnějších autosalonů po 69 letech končí, poslední ročník mu zlomil vaz - 1 - Frankfurt Motor Show 2019 zive foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Jeden z nejslavnějších autosalonů po 69 letech končí, poslední ročník mu zlomil vaz - 2 - Frankfurt Motor Show 2019 zive foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Jeden z nejslavnějších autosalonů po 69 letech končí, poslední ročník mu zlomil vaz - 3 - Frankfurt Motor Show 2019 zive foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Jeden z nejslavnějších autosalonů po 69 letech končí, poslední ročník mu zlomil vaz - 4 - Frankfurt Motor Show 2019 zive foto 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Jeden z nejslavnějších autosalonů po 69 letech končí, poslední ročník mu zlomil vaz - 5 - Frankfurt Motor Show 2019 zive foto 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Frankfurtský autosalon je minulostí, show oficiálně zvaná IAA však má v roce 2021 pokračovat, jen v jiném německém městě. Uvidíme, na jak dlouho
Zdroj: VDA
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 2 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 3 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 5 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva