Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeden z nejslavnějších autosalonů po 69 letech končí, poslední ročník mu zlomil vaz
30.1.2020 | Petr Prokopec
Býval neodmyslitelnou součástí kalendáře každého automobilového nadšence a pro Čechy nejbližší světovou autoshow takového kalibru. Po 69 letech je ale třeba se s IAA ve Frankfurtu rozloučit.
Když v loňském roce organizátoři frankfurtského autosalonu odhalili čísla návštěvnosti, bylo obtížné věřit, že někdy ještě dojde na další ročník. Tento černý scénář byl bohužel naplněn, neboť německá automobilová asociace VDA, která za show stojí, oznámila, že žádný další ročník se již konat nebude. Autosalon ve Frankfurtu byl přitom tradicí již od roku 1951 a šlo o jeden z pěti, možná šesti nejvýznamnějších autosalonů světa. Ani ten se ale nevyrovnal s nástupem digitálních médií.
Nemusí to nutně znamenat konec IAA (Internationale Automobil-Ausstellung, tedy Mezinárodní automobilové výstavy) jako takové, v úvahu připadá její konání na jiném místě. Kontrakt mezi VDA a frankfurtským výstavištěm vypršel loni a pořadatelé krátce po skončení show oznámili, že následující ročník chce v mnoha ohledech inovovat, aby přilákala jak návštěvníky, tak automobilky. Organizátoři naznačili, že zvažují i alternativní lokality, Frankfurt ale měl být nadále primární volbou, nakonec je ale ze hry.
Pořadatelé prý během zkoumání alternativ narazili na velký zájem dalších německých měst. Show IAA by prý rády hostily Berlín, Hamburk, Mnichov, Kolín, Hanover či Stuttgart, do finále se však nakonec dostaly pouze první tři zmíněné metropole. Nyní proto odstartují jednání o konkrétních podmínkách a v řádu několika týdnů bude znám vítěz. To znamená, že od roku 2021 by se s Paříží mohl střídat berlínský, hamburský nebo mnichovský autosalon. Otázkou však je, na jak dlouho.
Je totiž více než zjevné, že v tomto případě tu máme „tonoucího, co se stébla chytá“. Autosalony v té formě, v jaké jsme je znali, jsou nyní opravdu přežitkem. A nejspíše jim nepomůže jakákoliv inovace, což je ostatně patrné třeba na takové Ženevě, kterou jsme považovali za nedotknutelnou baštu. Ovšem i na výstavišti Palexpo bude letos řada výrobců chybět, a to přesto, že tamní organizátoři dokonce hodlají návštěvníky oslovit vnitřním okruhem, kde budou probíhat testy aut s elektrickým pohonem.
IAA tak sice nová lokalita může vlít trochu čerstvé krve do žil, ovšem s největší pravděpodobností se bude jednat pouze o krátkodobou infuzi. Lidem jsou totiž stále bližší virtuální prezentace, které si mohou vychutnat v teple domova, místo aby se tlačili s ostatními návštěvníky v obřích halách, kde auta jen nudně postávají na koberci. Automobilky se pak stále častěji odmítají dělit o pozornost s konkurencí, zvláště když jsou si jejich nejnovější produkty stále podobnější.
Tuto tezi frankfurtský autosalon ostatně potvrdil beze zbytku. Loni se počet vystavovatelů snížil o 20 procent, a přestože některé automobilky přímo v době konání show vyrukovali s řadou novinek, v hesenské metropoli byste takové vozy hledali marně. Není tak překvapivé, že dolů šla i ona návštěvnost. Zatímco totiž v roce 2015 na IAA dorazilo 931 tisíc lidí, o dvě léta později to již bylo pouze 810 tisíc. A loni pak jen 550 tisíc, což byl evidentně poslední hřebíček do rakve.





Frankfurtský autosalon je minulostí, show oficiálně zvaná IAA však má v roce 2021 pokračovat, jen v jiném německém městě. Uvidíme, na jak dlouho
Zdroj: VDA
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejčtenější články
Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva