K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel

Tato světla jsou u podobných aut obvykle hodně zažloutlá a vysleplá, u tohoto jsou jako nová. Ostatně jako prakticky celé auto. Doby, kdy vládlo silnicím, jsou sice dávno pryč, okouzlit ale umí i dnes.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel

23.12.2020 | Petr Miler

K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel

/

Foto: Piotr Zimny, publikováno se souhlasem autora

Tato světla jsou u podobných aut obvykle hodně zažloutlá a vysleplá, u tohoto jsou jako nová. Ostatně jako prakticky celé auto. Doby, kdy vládlo silnicím, jsou sice dávno pryč, okouzlit ale umí i dnes.

Na začátku tohoto tisíciletí se naplno rozhořely výkonové války německých prémiových značek. Mezi léty 2003 a 2009 to bylo v případě modelů vyšší střední třídy jako na houpačce - nejprve přišlo Audi RS6 C5 s 450 koňmi, na což Mercedes reagoval svým E55 AMG s 476 kobylami. BMW v tomhle mariáši vytáhlo svou M5 F10 s 507 koňmi, ale to už Mercedes přepřahal na E63 AMG s 514 koňmi. Co na to Audi? Jeho kulové eso rozbilo bank s RS6 C6 s 572 koňmi. Tahle tahanice trvá dodnes, bláznivosti začátku tisíciletí ale už zdaleka nedosahuje, to by dnes nové BMW M5 muselo mít víc koní než Bugatti Veyron.

Současnost ale pro dnešek hoďme za hlavu a podívejme se na samotný začátek, tedy do časů, kdy všechna zmíněná auta šlo koupit jako sedan i kombi - tak moc Němci nechtěli dát prostor jedni druhým. I jinak obvykle pouze „kombíkovité” Audi RS6 bylo v generaci C5 k mání také s tříprostorovou karoserií a ani s ní se nemělo za co stydět - zmíněných 450 koní, 560 Nm, quattro a 1 800 kg hmotnosti stačily na stovku za 4,5 sekundy. To je na rok 2003 na velký luxusní sedan docela bláznivá hodnota.

Právě z roku 2003 je auto, které vidíte na fotkách níže a zajímavé je hned z několika důvodů. První - je to RS6, to by leckomu mohlo stačit. Dále - mělo za celou tu dobu jediného majitele, který s vozem najel pouhých 29 400 km a asi tak 99,8 % času jej garážoval. Pozoruhodné je, že šlo o Japonce, který si vůz navzdory levostrannému řízení nechal dovézt do země vycházejícího slunce. Teď se vrátilo do Evropy díky polskému obchodníkovi, který jej stále na japonských značkách posílá dál.

Auto je skutečně mimořádně zachovalé a 17 let stáří byste mu podle fotek jistě nehádali. Pozoruhodné je na něm ale ještě něco jiného. Ačkoli tato RS6 pochází z dob, kdy jste v katalozích nových německých aut ještě nenašli jen laky v různých odstínech šedi a mohli jste mít RS6 klidně v červené nebo zelené, toto má dokonale nenápadnou, až anonymní specifikaci. Šedá karoserie s šedo-černým interiérem vůbec nedávají najevo, že jde o jeden z nejrychlejších sedanů své doby a dodnes velmi schopné luxusní auto.

Možná to uvidíte jinak, ale nám se líbí, i když má za sebou 17 let provozu. A nebo spíše 17 let čekání na poŘádný provoz. Nyní je v tomto stavu a provedení k dispozici komukoli a i když cena 33 500 Eur (880 tisíc Kč) není nízká, nepřijde vzhledem k stavu přemrštěná. Podívejte se ale na tento vůz sami, v případě zájmu je auto stojí v polských Gliwicích.


K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 1 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 01K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 2 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 02K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 3 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 03K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 4 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 04K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 5 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 05K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 6 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 06K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 7 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 07K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 8 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 08K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 9 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 09K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 10 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 10K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 11 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 11K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 12 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 12K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 13 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 13K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel - 14 - Audi RS6 sedan 2003 nejete prodej 14
Vskutku výjimečně zachovalá RS6 v mimořádně nenápadné specifikaci se objevila na prodej v Polsku, učarovat dokáže i 17 let po svém vzniku. Foto: Piotr Zimny, publikováno se souhlasem autora

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše