Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je německý supersedan v dokonale anonymní specifikaci, jediný majitel s ním sotva vyjel
29.11.2020 | Petr Miler
Tato světla jsou u podobných aut obvykle hodně zažloutlá a vysleplá, u tohoto jsou jako nová. Ostatně jako prakticky celé auto. Doby, kdy vládlo silnicím, jsou sice dávno pryč, okouzlit ale umí i dnes.
Na začátku tohoto tisíciletí se naplno rozhořely výkonové války německých prémiových značek. Mezi léty 2003 a 2009 to bylo v případě modelů vyšší střední třídy jako na houpačce - nejprve přišlo Audi RS6 C5 s 450 koňmi, na což Mercedes reagoval svým E55 AMG s 476 kobylami. BMW v tomhle mariáši vytáhlo svou M5 F10 s 507 koňmi, ale to už Mercedes přepřahal na E63 AMG s 514 koňmi. Co na to Audi? Jeho kulové eso rozbilo bank s RS6 C6 s 572 koňmi. Tahle tahanice trvá dodnes, bláznivosti začátku tisíciletí ale už zdaleka nedosahuje, to by dnes nové BMW M5 muselo mít víc koní než Bugatti Veyron.
Současnost ale pro dnešek hoďme za hlavu a podívejme se na samotný začátek, tedy do časů, kdy všechna zmíněná auta šlo koupit jako sedan i kombi - tak moc Němci nechtěli dát prostor jedni druhým. I jinak obvykle pouze „kombíkovité” Audi RS6 bylo v generaci C5 k mání také s tříprostorovou karoserií a ani s ní se nemělo za co stydět - zmíněných 450 koní, 560 Nm, quattro a 1 800 kg hmotnosti stačily na stovku za 4,5 sekundy. To je na rok 2003 na velký luxusní sedan docela bláznivá hodnota.
Právě z roku 2003 je auto, které vidíte na fotkách níže a zajímavé je hned z několika důvodů. První - je to RS6, to by leckomu mohlo stačit. Dále - mělo za celou tu dobu jediného majitele, který s vozem najel pouhých 29 400 km a asi tak 99,8 % času jej garážoval. Pozoruhodné je, že šlo o Japonce, který si vůz navzdory levostrannému řízení nechal dovézt do země vycházejícího slunce. Teď se vrátilo do Evropy díky polskému obchodníkovi, který jej stále na japonských značkách posílá dál.
Auto je skutečně mimořádně zachovalé a 17 let stáří byste mu podle fotek jistě nehádali. Pozoruhodné je na něm ale ještě něco jiného. Ačkoli tato RS6 pochází z dob, kdy jste v katalozích nových německých aut ještě nenašli jen laky v různých odstínech šedi a mohli jste mít RS6 klidně v červené nebo zelené, toto má dokonale nenápadnou, až anonymní specifikaci. Šedá karoserie s šedo-černým interiérem vůbec nedávají najevo, že jde o jeden z nejrychlejších sedanů své doby a dodnes velmi schopné luxusní auto.
Možná to uvidíte jinak, ale nám se líbí, i když má za sebou 17 let provozu. A nebo spíše 17 let čekání na poŘádný provoz. Nyní je v tomto stavu a provedení k dispozici komukoli a i když cena 33 500 Eur (880 tisíc Kč) není nízká, nepřijde vzhledem k stavu přemrštěná. Podívejte se ale na tento vůz sami, v případě zájmu je auto stojí v polských Gliwicích.
Vskutku výjimečně zachovalá RS6 v mimořádně nenápadné specifikaci se objevila na prodej v Polsku, učarovat dokáže i 17 let po svém vzniku. Foto: Piotr Zimny, publikováno se souhlasem autora
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva