Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí

Italové otevřeně poukazují na fakt, že celkové emise elektromobilů a hybridů jsou vyšší než u běžných aut. Kvůli politikům se ale musí podřídit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí

26.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italové otevřeně poukazují na fakt, že celkové emise elektromobilů a hybridů jsou vyšší než u běžných aut. Kvůli politikům se ale musí podřídit.

Historie automobilky Maserati je v mnohém podobná minulosti Alfy Romeo, neboť také v tomto případě můžeme hovořit o vzestupech a pádech. Nejinak je tomu i v posledních letech, kdy kupříkladu příchod modelů Quattroporte a Ghibli znamenal nemalé navýšení prodejů. Nicméně aktuálně již zájem o tuto dvojici poněkud vyprchal, načež Italové museli několikráte přikročit k odstávce výroby. Aby toho pak nebylo málo, můžeme zmínit i zpomalující čínskou ekonomiku, v jejímž důsledku dojde ke zpoždění sériové verze konceptu Alfieri.

Problémy na největším trhu světa ovšem nejsou jediným důvodem, proč se přípravy nového kupé zpožďují. Italové se aktuálně nemalou měrou věnují také hybridizaci svého portfolia, což bude opravdu zásadní krok. S výjimkou již zmiňovaného Alfieri totiž spalovací jednotku s elektromotorem spřáhne jak chystané Levante, tak i Quattroporte, Ghibli a sportovní modely GranTurismo a GranCabrio. Za vším přitom můžeme stále přísnější emisní regulace.

„Je to jednoduché - musíme to udělat,“ říká k tématu šéf evropské divize značky Giulio Pastore. A rovnou dodává, že „na některých trzích, kde jsou vysoké státní dotace, půjde o úspěch. Jinde to už tak slavné nebude, ale je zde zkrátka tlak politiků na takové vozy. Za naši automobilku ovšem můžu říci, že k elektrifikaci přistoupíme pouze za předpokladu, že nebude ovlivněna jízdní dynamika. Pokud bude třeba kompromisů, pak do toho jednoduše nepůjdeme.“

Dá se ovšem předpokládat, že jde spíše o výkřik do tmy než reflexi reality. S elektrifikací či hybridizací je totiž nezbytně spojeno navýšení hmotnosti, k jistému ovlivnění jízdních vlastností tedy stoprocentně dojde, a to bohužel v negativním slova smyslu. Na druhou stranu, implementace elektromotoru vylepší akceleraci a sníží (alespoň papírově) spotřebu, na což velká řada nových zákazníků uslyší.

Ať však již situace dopadne jakkoliv (vlastně víme, že dopadne hybridně...), musíme u Maserati ocenit alespoň upřímnost a otevřenost. Většina automobilek se do hybridizace či elektrifikaci svého portfolia žene navenek s nadšením, i když vám jejich šéfové řeknou mezi čtyřma očima pravý opak. Šéf Maserati Harald Wester ale už v roce 2013 uvedl, že elektrické vozy jsou nesmyslem, neboť jejich celkový „životní cyklus” je spojen s produkcí většího množství emisí CO2 než u vozů se spalovacími motory.

Wester proto naznačil, že „pokud chceme realistické řešení, pak je třeba, aby regulátoři byli mnohem upřímnější ve způsobu, jakým vypočítávají emise. Elektrické vozy ale odpovědí nejsou.“ S tím se dá jen souhlasit, jakkoliv se nezdá, že by slova šéfa značky dopadla na živnou půdu...


Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 1 - Maserati Kubang 01Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 2 - Maserati Kubang 02Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 3 - Maserati Kubang 03Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 4 - Maserati Kubang 04Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 5 - Maserati Kubang 05Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 6 - Maserati Kubang zive 01Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 7 - Maserati Kubang zive 02Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 8 - Maserati Kubang zive 03Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 9 - Maserati Kubang zive 04Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 10 - Maserati Kubang zive 05Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 11 - Maserati Kubang zive 06Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 12 - Maserati Kubang zive 07Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 13 - Maserati Kubang zive 08Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 14 - Maserati Kubang zive 09Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 15 - Maserati Kubang zive 10Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 16 - Maserati Kubang zive 12Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 17 - Maserati Kubang zive 13Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí - 18 - Maserati Kubang zive 14
Maserati Levante bude nejspíše prvním plug-in hybridem italské značky, přičemž sériová verze bude odhalena v březnu v Ženevě

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.