Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí
26.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové otevřeně poukazují na fakt, že celkové emise elektromobilů a hybridů jsou vyšší než u běžných aut. Kvůli politikům se ale musí podřídit.
Historie automobilky Maserati je v mnohém podobná minulosti Alfy Romeo, neboť také v tomto případě můžeme hovořit o vzestupech a pádech. Nejinak je tomu i v posledních letech, kdy kupříkladu příchod modelů Quattroporte a Ghibli znamenal nemalé navýšení prodejů. Nicméně aktuálně již zájem o tuto dvojici poněkud vyprchal, načež Italové museli několikráte přikročit k odstávce výroby. Aby toho pak nebylo málo, můžeme zmínit i zpomalující čínskou ekonomiku, v jejímž důsledku dojde ke zpoždění sériové verze konceptu Alfieri.
Problémy na největším trhu světa ovšem nejsou jediným důvodem, proč se přípravy nového kupé zpožďují. Italové se aktuálně nemalou měrou věnují také hybridizaci svého portfolia, což bude opravdu zásadní krok. S výjimkou již zmiňovaného Alfieri totiž spalovací jednotku s elektromotorem spřáhne jak chystané Levante, tak i Quattroporte, Ghibli a sportovní modely GranTurismo a GranCabrio. Za vším přitom můžeme stále přísnější emisní regulace.
„Je to jednoduché - musíme to udělat,“ říká k tématu šéf evropské divize značky Giulio Pastore. A rovnou dodává, že „na některých trzích, kde jsou vysoké státní dotace, půjde o úspěch. Jinde to už tak slavné nebude, ale je zde zkrátka tlak politiků na takové vozy. Za naši automobilku ovšem můžu říci, že k elektrifikaci přistoupíme pouze za předpokladu, že nebude ovlivněna jízdní dynamika. Pokud bude třeba kompromisů, pak do toho jednoduše nepůjdeme.“
Dá se ovšem předpokládat, že jde spíše o výkřik do tmy než reflexi reality. S elektrifikací či hybridizací je totiž nezbytně spojeno navýšení hmotnosti, k jistému ovlivnění jízdních vlastností tedy stoprocentně dojde, a to bohužel v negativním slova smyslu. Na druhou stranu, implementace elektromotoru vylepší akceleraci a sníží (alespoň papírově) spotřebu, na což velká řada nových zákazníků uslyší.
Ať však již situace dopadne jakkoliv (vlastně víme, že dopadne hybridně...), musíme u Maserati ocenit alespoň upřímnost a otevřenost. Většina automobilek se do hybridizace či elektrifikaci svého portfolia žene navenek s nadšením, i když vám jejich šéfové řeknou mezi čtyřma očima pravý opak. Šéf Maserati Harald Wester ale už v roce 2013 uvedl, že elektrické vozy jsou nesmyslem, neboť jejich celkový „životní cyklus” je spojen s produkcí většího množství emisí CO2 než u vozů se spalovacími motory.
Wester proto naznačil, že „pokud chceme realistické řešení, pak je třeba, aby regulátoři byli mnohem upřímnější ve způsobu, jakým vypočítávají emise. Elektrické vozy ale odpovědí nejsou.“ S tím se dá jen souhlasit, jakkoliv se nezdá, že by slova šéfa značky dopadla na živnou půdu...
Maserati Levante bude nejspíše prvním plug-in hybridem italské značky, přičemž sériová verze bude odhalena v březnu v Ženevě
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva