Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž provozující Teslu jako taxi se podělil o své zkušenosti, reálný dojezd je tragický
16.12.2020 | Petr Prokopec
O rostoucím dojezdu elektrických aut za ideálních podmínek se mluví každý den, ale jaká je realita provozu takového auta v neideálním prostředí městského provozu chladného města?
Největším problémem každého elektromobilu, pokud tedy pomineme cenu, je reálný dojezd na jedno nabití. S tím se to má tak jako s papírovou spotřebou, také jeho brožurových hodnot málokdo dosáhne. A pokud už se to podaří, je to jen za cenu velkého odříkání za takřka ideálních podmínek.
Rozdíl je ale v tom, že zatímco u konvenčních aut jde „jen” o náklady na palivo, u těch elektrických o samotnou použitelnost. Benzin nebo naftu doplníte do nádrže takřka kdekoli za pár minut a máte znovu mnohasetkilometrový dojezd i s velmi „užraným” autem s malou nádrží, elektromobil je třeba dobíjet minimálně desítky minut, ne-li hodiny a znovu daleko nedojede.
Za výjimky v tomto ohledu jsou považovány Tesly, jak ale ukazuje zkušenost jediného newyorského taxikáře, který provozuje Teslu jako taxi, i u těch má situace velmi daleko k ideální. Říká si Rami a jezdí s Modelem 3, která díky tradičnímu žlutému polepu budí pozornost už pro svou neobvyklost. Jde o provedení Standard Range, které dostalo baterie o kapacitě 50 kWh, s nimiž by dle odhadu agentury EPA mělo urazit 220 mil, tj. nějakých 354 kilometrů. Tedy porci, která by byla dostačující i pro několikahodinovou taxikářskou směnu.
Podle Ramiho je ale třeba hodinové nabíjení v síti Superchargerů, aby auto dobil. To je hodně dlouhá doba uvážíme-li, že rčení o času a penězích tady platí více než kdy jindy, neboť taxík stojící u nabíječky peníze jen spotřebovává. Vůz po dobití obvykle ukazuje odhadovaný dojezd okolo 240 mil (386 km), nicméně taková je pouze informace palubního systému, která vůbec nebere v potaz chladné newyorské počasí. Rami tak ve výsledku po dobití obvykle neujede více než 80 mil (129 km), než baterky znovu potřebují dobít.
To je velká mizérie daná už mizerným fungováním elektroaut v zimním počasí, které jen umocňuje fakt, že Rami své zákazníky v zimě pochopitelně nemůže nechat mrznout. A tak se vytápění interiéru postará o další redukci dojezdu.
Tato zkušenost jen připomíná, jak mizernou alternativou aut se spalovacími motory současné elektromobily mohou být - taxík s dojezdem pod 130 km před hodinovým dobíjením je skoro pro zlost. A taxikář jistě nebude jediný člověk, který bude potřebovat ujet po městě v zimním počasí více než 130 km za den...



Tesla Model 3 sice jako taxík může budit nemalou pozornost, její mizerný reálný dojezd ve studeném počasí ji ale činí pro tento účel velmi obtížně použitelnou. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: Sam Sheffer@YouTube
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
dnes„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejčtenější články
Italové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
14.5.2025Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
14.5.2025Němcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
15.5.2025Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
15.5.2025Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
15.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva