Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Může upravené auto z bazaru konkurovat špičkovému novému Lamborghini za 9 milionů?
27.8.2020 | Petr Prokopec
Je to zdánlivě zbytečná otázka, tato auta by už kvůli jejich asi devítinásobnému rozdílu v ceně měl dynamicky dělit světelný rok. Jenže nedělí, a supersporty právě proto stále složitěji obhajují svou existenci.
Doba se změnila. Nyní nemáme na mysli příchod koronaviru, ale spíše tu skutečnost, že před nějakými třiceti lety byla propast mezi sportovními vozy a zbytkem nabídky vskutku enormní. Stačí si jen uvědomit, že když přišlo v roce 1990 na trh Lamborghini Diablo, zvládalo zrychlit na stovku za 4,5 sekundy. O dvě léta mladší VW Golf VR6 však potřeboval o tři sekundy více. A tehdy ještě neexistovalo nic jako Audi RS4, první pokus o takový stroj jménem RS2 přišel až v roce 1994.
Nyní tu máme rok 2020, přičemž Volkswagen se chystá na představení nového Golfu R, jenž by měl nabídnout 333 koní. Velmi pravděpodobně tedy překoná svého předchůdce a nikoho asi nepřekvapí, když na stovku zrychlí za 4,5 sekundy. A současná RS4 se za příhodných podmínek dostane s akcelerací na stejnou metu i pod 4 sekundy.
Jasně, nejsou to obyčejná auta, mají ale cenou i charakterem daleko od supersportovních kupé, přesto se jim dynamikou blíží. A když je za pár desítek tisíc vyladíte, zmizí rozdíly i mezi nimi a supersportovní ligou aut za 10 milionů korun. Přesně to dokládá to srovnání, které uspořádal britský Carwow. Matt Watson se tentokrát rozhodl vyzkoušet, zda upravené Audi RS7 předchozí generace zvládne držet krok s Lamborghini Aventador SV.
Ojetá RS7 není vyloženě levné zboží, v nabídce v Německu ale nyní vidíme kousek upravený firmou ABT na 666 koní a 90 tisíci najetými km za 1,1 milionu Kč. Takový nový Aventador SV v základním provedení startuje na 9,3 milionu korun, skoro devětkrát dráž.
V případě tohoto srovnání za německou stranu nastoupil ještě o něco více vyladěný vůz, který měl původně 560 koní, 1 930 kg a zvládal 3,9sekundový sprint na stovku. Poté ovšem přišel tuning, který výkon zvedl na 700 koní a točivý moment na 1 000 Nm. Na italské straně je přesto 750 koní, 1 750 kg a zrychlení z klidu na stovku za 2,8 sekundy, takže jde pořád o favorita. Ona úprava ale evidentně rozdíly smazala.
První rozjížďku Audi dokonce vyhrálo, ovšem díky problémům Lamborghini s rozjezdem. Vzápětí se role obrátily, rozhodující tak nakonec byla poslední jízda, kdy Aventador sice vyhrál, ovšem o pouhou desetinu sekundy. Záleží tedy v podstatě jen na povedenosti odpichu z místa, kdo je nakonec rychlejší, neboť RS7 neztrácela příliš ani ve vyšších rychlostech. Je přitom třeba dodat, že RS7,i přes drtivé zrychlení dokáže pobrat cestující také na zadní sedadla a navíc má obrovský zavazadelník (535 až 1 390 litrů).
Lamborghini pak sice znovu vítězí v pružném zrychlení i v deceleraci, což je dáno hlavně jeho nižší hmotností, ovšem stále je to spíše Audi, před kterým je nutné smeknout. U supersportů je totiž působivá dynamika nutností, u rodinných přibližovadel jde spíše o přidanou hodnotu. Drahé supersporty tak mají stále větší problém morálně obhájit svou existenci a není divu, že jsou více a více kupovány jako investice, ne jako dopravní prostředky.
Audi RS7 předchozí generace po relativně lehké úpravě kupodivu dokáže velmi zdatně držet krok s mnohonásobně dražším Lamborghini Aventador SV. Foto: Carwow@YouTube
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 5 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 2 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 3 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 5 hodinami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 6 hodinami - Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva