Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenci srovnali ve sprintu 18tunový armádní speciál s náklaďákem táhnoucím 3 auta
17.3.2021 | Petr Prokopec
V závodech ve zrychlení už jsme viděli leccos, tohle ale vážně ne. Nadšenci armádní speciál postavili proti nejtěžšímu picku-upu Fordu, navíc s přívěsem naloženým auty.
Nejspíše nejsme sami, kdo je unaven koronavirovými restrikcemi. Bohužel však nezbývá nic jiného než vydržet, neboť aktuálně je již nad slunce jasné, že minimálně do konce Velikonoc se bez zvláštních důvodů nepodíváme ani za hranice okresu. Zapomenout lze tedy i na otevírání školek a škol, obchodů či dokonce kin nebo divadel. Zábavu tak bude možné i nadále hledat hlavně online, pročež byste se možná měli stát odběrateli kanálu Hoonigan na Youtube. Američtí nadšenci se totiž zjevně rozhodli, že do soubojů ve sprintech nasadí vozy, které jsme v nich ještě nikdy neviděli.
Momentálně se tak na startovní čáru postavil Ford F-450, který sám o sobě váží zhruba 3 900 kilogramů. S běžným řidičským průkazem tedy již za jeho volant nemůžete, tým Hoonigenu pak ostatně obří pick-up ještě spojil s přívěsem naloženým třemi auty. Hmotnost soupravy tak rázem narostla na 12,7 tuny, o jejichž roztažení se postaral 6,7litrový osmiválcový turbodiesel produkující 475 koní. Jejich přenos na všechna čtyři kola pak dostal šestistupňový automat, který se vypořádal i se 1 424 Nm točivého momentu.
Ještě větším extrémem než tato souprava je však kolos ve druhém rohu. Jedná se totiž o Oshkosh HEMTT, tedy těžkotonážní taktický vůz, který je od roku 1982 vyráběn primárně pro armádní účely. A zatímco nyní má jeho pohon na starosti 15,2litrový šestiválcový turbodiesel, v případě exempláře z roku 1986, který do souboje zamířil, všech osm kol roztáčel 12,1litrový turbodiesel produkující 360 koní. Ty pak dostal na starosti čtyřstupňový automat, se kterým hmotnost tohoto kolosu vystoupala na 17 690 kg.
Již při pohledu na tato data je zřejmé, kdo tu tahá za silnější konec provazu. A nejinak je tomu i v reálu, neboť Ford nechá armádní speciál daleko za sebou. Z toho důvodu je do hry přizván hasičský speciál, který rázem přebere úlohu pojízdné šikany. Dáno je to i tím, že v souboji na 152 metrů jej takřka předběhne i člověk. Během těchto kratochvílí si nicméně jeden z členů týmu Hoonigan uvědomí, že vzduchové brzdy HEMTT nebyly řádné natlakované a působily tak... jako brzda.
Nicméně ani druhý souboj s pick-upem Fordu nevyzní pro armádní speciál dobře, jakkoliv je skutečně viditelné, že tentokrát již došlo jak na lepší odpich z místa, tak na celkově rychlejší sprint. Ve výsledku je to ale vlastně jedno, neboť v tomto případě nešlo ani tak o nalezení vítěze, nýbrž o zábavu. A nevíme jak vy, ale my jsme si ji užili.
Do neobvyklého srovnávacího souboje nastoupil vysloužilý armádní Oshkosh HEMTT... Ilustrační foto: Oshkosh
...a Ford F-450 s naloženým přívěsem. Ten nakonec díky lepšímu poměru výkonu a hmotnosti vyhrál obě jízdy, byť v té druhé již nebyl jeho náskok tak enormní. Ilustrační foto: Ford
Zdroj: Hoonigan@YouTube
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 11 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva