Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší
4.9.2024 | Petr Prokopec
Golf VIII přišel s řadou kontroverzních novinek a ještě větším množstvím projevů šetření, přesto stál víc než kdy dřív. A tak není divu, že za to byl kritizován. Facelift se problematických oblastí dotkl s citem, jenže auto teď stojí ještě víc.
Meine Damen und Herren, das ist schrecklich. Jinými slovy než konstatováním, že tohle je hrozné, nelze zmínku o testu faceliftovaného Volkswagenu Golf 1,5 eTSI DSG od kolegů z Auto Bildu začít. Auto disponující 150 koňmi totiž ve standardu vychází na tamním trhu na 34 480 Eur (cca 864 tisíc Kč). Už to je suma, ze které se nejednomu stáhne hrdlo, kolegové navíc usedli za volant kousku osazeného příplatkovými prvky, který vyšel na 41 680 Eur. To je asi 1,045 milionu Kč, což je zkrátka šílená částka.
Rovnou řekneme, že omlazený Golf si odváží z testu známku 2-, což není nic ohromujícího. Hodnocení novinek Volkswagenu ze strany Auto Bildu je tak neustále horší, ostatně dříve koncernová auta z testů Němců jen výjimečně odjížděla s čímkoli horším, než je jednička. Jenže tak tomu bylo v době, kdy s veškerými jejich kvalitami byly spojené lidové ceny. Ostatně třeba v roce 2016 se po faceliftu sedmé generace v Německu startovalo na 17 850 Eurech (dnes asi 447 tisíc Kč). Za to jste sice dostali třídvířko s tříválcem naladěným na 110 koní, ovšem řada lidí víc ani nepotřebovala.
Osmá generace se ovšem vrátila jen s párem dveří na každé straně, Němci navíc obecně tlačí na elektrifikaci. Pod kapotou kolegy testovaného vozu lze tedy najít mild-hybridní jedna-pětku, která produkuje 150 koní. To sice nevypadá na zrovna oslnivé stádo, jenže stovka za 8,6 sekundy je ucházející. A na 6,1litrovou reálnou spotřebu si též bude stěžovat málokdo. Zvláště když při lehčím sebezapření můžete díky 50litrové palivové nádrži zvládnout až 815 km na jeden zápřah.
K překonávání Evropy ostatně Golf přímo vybízí, třeba hluk totiž v kabině zaznamenáte až po překročení stoosmdesátky. VW navíc nezareagoval pouze na kritiku mířící k nízké kvalitě plastů či ne zrovna přátelskému multimediálnímu systému, ale překalibroval i příplatkové progresivní řízení. Vůz tak disponuje nemalou hbitostí, přítomnost 18palcových kol se navíc projevuje jen menším snížením komfortu. Jakkoli třeba jízda po dlažebních kostkách poněkud rozvibruje plasty.
Celkově kolegové hlásí uspokojení, proč tedy 2-? Je to v ceně, podle Němců je to jediná oblast, ve kterém je auto nejen problematické, ale dokonce ještě problematičtější než dřív. „Vypiplaný a vyvážený Golf 8 má podle nás jen jednu skutečnou chybu: Cenu,” říkají doslova. I proto naznačují, že lepší volbou může být Golf 1,5 TSI bez písmene „e“, tedy bez dílčí elektrifikace. V té chvíli se sice musíte spokojit se šestistupňovým manuálem, ovšem 150 koní vám zůstává. Reálná spotřeba čistě benzinové verze je přitom jen o půl litru vyšší, načež je třeba najet alespoň 300 000 km, abyste ospravedlnili cenový rozdíl 3 tisíce Eur (asi 75 200 Kč).
Pokud se navíc spokojíte se slabší verzí jedna-pětky naladěnou na 116 koní, můžete startovní cenu stlačit na 29 280 Eur (cca 733 tisíc Kč). V té chvíli je přitom možné počítat s tmavě šedým lakem a 16palcovými koly, zatímco uvnitř vás bude čekat dvojice displejů a látkové čalounění. Tedy v podstatě vše, co potřebujete k životu. Nicméně i to dříve Golf nabízel výrazně levněji, však předchozí generace - technicky prakticky totožné auto - v Česku začínala na 339 900 Kč...









V rámci faceliftu německá automobilka zareagovala na četnou kritiku. Jenže to ocení jen málokdo, neboť Golf již dávno není lidovým vozem, místo toho může s pouhou jedna-pětkou pod kapotou stát i víc než milion korun jako nic. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
Nejnovější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
před 2 hodinamiFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
před 4 hodinamiStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
před 5 hodinamiZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
před 7 hodinamiChystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva