Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame

Měl to být part pro modernizovaný stroj německé značky, ani čerstvý facelift ale nezměnil nic na tom, že ve srovnávacím testu skončil poslední - poslední mezi komparsem jasně vítězící Škody.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame

19.3.2021 | Petr Prokopec

Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame

/

Foto: Škoda/Ford/Kia/Opel, koláž Autoforum.cz

Měl to být part pro modernizovaný stroj německé značky, ani čerstvý facelift ale nezměnil nic na tom, že ve srovnávacím testu skončil poslední - poslední mezi komparsem jasně vítězící Škody.

Na sklonku loňského roku prošel Opel Crossland faceliftem. Měnila se přitom hlavně čelní maska, kromě toho z názvu německého SUV zmizelo písmeno „X“. Vylepšen byl i podvozek a další obvyklé věci, které auta s mezigeneračními vylepšeními dostávají. Žádné skutečně zásadní se ale Crossland (X) nedočkal, a tak je výsledkem prakticky stejný vůz, jaký je na trhu již od roku 2017. Od té doby se ovšem změnilo mnohé a Crosslandu vyvstala mnohá konkurence. Kia po německém soupeři představila svůj Stonic, zatímco Škoda v létě 2019 začala vyrábět Kamiq a na podzim téhož roku se na montážních linkách objevil i Ford Puma.

Právě tuto čtveřici aut proti sobě ve svém nejnovějším srovnání postavil německý Auto Bild, který chtěl postavit právě hlavně německý Crossland proti zbylým modelům, na modernizované domácí SUV je ale tvrdý. Uvádí totiž, že jakkoliv je jeho 1,2litrový tříválec nejsilnější, při plném zatížení o sobě dává vědět nepříjemným zvukovým projevem. Šestistupňový manuál je pak dlouze zpřevodován, což jízdní dynamice příliš nepomáhá, zmínit je třeba i mdlé řízení. Prostorově je na tom ovšem Crossland dobře, i díky posuvné zadní lavici.

Přesunout se můžeme k Fordu Puma, který nevykazuje v zatáčkách prakticky žádné náklony karoserie. Nicméně i modrý ovál má s řízením problémy, jakkoliv zrovna v tomto ohledu dříve exceloval. Litrová pohonná jednotka pak nezvládá hlavně stoupání či zavazadelník napěchovaný až po střechu, zatímco zadní sedadla jsou určena spíše dětem. Kabina nicméně dokáže zaujmout moderním pojetím i výraznou středovou obrazovkou, které dělá společnost digitální přístrojový štít.

Na řadě je Kia Stonic, jejíž prodej byl na korejském trhu loni v září ukončen kvůli nepříliš velkému zájmu publika. Na kabině vozu se přitom již začíná projevovat stáří, zatímco litrový motor vůči konkurentům ztrácí na výkonu. Ovšem na zátahu to nepoznáte, kultivovaností pak soupeře předčí. Pochvalu zaslouží i řízení, stejně jako prostorný interiér a zavazadelník. Za největší pozitivum nicméně Němci považují sedmiletou záruční lhůtu, zatímco jinde je třeba za cokoliv nad dva roky doplácet.

Tím se dostáváme ke Škodě Kamiq, která si rivaly maže na chleba, pokud přijde řeč na prostor na předních či zadních sedadlech nebo v zavazadelníku. To je pozoruhodné zejména proto, že české SUV dosahuje stejných venkovních rozměrů. Pochlubit se navíc může i komfortním podvozkem či komunikativním řízením, jeho litrový motor je však nejslabší. Díky automatu DSG ovšem s ostatními drží krok, byť je třeba dodat, že užití dvouspojkové převodovky zvyšuje cenu a ubírá tak body.

Na řadě je tak závěr, ze kterého fanoušci Opelu radost mít nebudou. Facelift totiž z Crosslandu přes noc neudělal lepší auto, vůz tak získal 509 bodů z 800 možných a skončil na čtvrté příčce. Třetí místo patří Fordu s 512 body, zatímco to druhé Kie s 518 body. Jak je tedy patrné, tato trojice je velmi blízko u sebe a de facto tedy záleží jen na vás, čemu dáte přednost - zda neokoukaným čelním partiím Opelu, netradičnímu stylu Fordu či již osvědčené kvalitě Kie.

Pokud ovšem chcete vrchol segmentu, je podle Němců ideálem Škoda Kamiq, která skončila na prvním místě s 551 body. Oproti zbytku pole má tedy opravdu nemalý náskok a v podstatě kope svou vlastní ligu. Češi, kteří bůhvíproč nemohou vystát úspěch Škody, to nepochybně zklame, i takové ale může hřát u srdce největší dnešní slabina české značky - až příliš sebevědomé ceny. Pouze Puma je totiž dražší, zatímco Crossland i přes facelift vychází nejlevněji.


Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame - 1 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 01Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame - 2 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 02Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame - 3 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 03
Škoda Kamiq je lídrem ve svém segmentu, přičemž konkurenci poráží s opravdu citelným náskokem. Foto: Škoda

Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame - 4 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 07Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame - 5 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 08Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame - 6 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 09
Na Kie Stonic se již začíná projevovat stáří. O to zajímavější je, že i nadále dokázala získat stříbrnou příčku. Foto: Kia

Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame - 7 - Ford Puma vs Opel Crossland 01Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame - 8 - Ford Puma vs Opel Crossland 02Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame - 9 - Ford Puma vs Opel Crossland 03
Ford Puma nejspíše zaujme vzhledem, kupodivu však ztrácí i tam, kde modrý ovál dříve dominoval. Foto: Ford

Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame - 10 - Ford Puma vs Opel Crossland 04Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame - 11 - Ford Puma vs Opel Crossland 05Němci postavili nejmenší SUV Škody soupeřům, výsledek některé Čechy zklame - 12 - Ford Puma vs Opel Crossland 06
Opel Crossland sice prošel faceliftem, ten však vůz změnil příliš málo na to, aby konkurentům mohl stačit. Foto: Opel

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše