Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci překvapili volbou domácího Auta roku. V anketě nezvolili německý vůz
30.10.2018 | Petr Prokopec
I v Německu bývá dobrým zvykem dávat při rozličných volbách auta roku přednost domácím vozům, vybírat je vždy z čeho. Letošní čerstvě rozjetá GCOTY ale za nejlepší novinku vybrala vůz z ciziny.
Prakticky všechny země mají své vlastní ankety, které se točí okolo volby auta roku. Výjimkou není ani Německo, kde za nejznámějším podnikem stojí magazín Auto Bild se svými sesterskými publikacemi. Anketa se přitom skrývá za názvem Zlatý volant a je vyhlašována již od roku 1976. V prvé fázi přitom mezi nominovanými vozy vybírají čtenáři, v případě finalistů pak přijdou ke slovu odborníci.
Ti od roku 2017 kladou větší váhu na reálnou spotřebu, což anketě způsobilo nemalý problém. Němci začali zkoumat i odchylky proti oficiálním datům a pokud ty byly příliš veliké, vozidla byla diskvalifikována. Pro letošek bylo nesrovnalostí tolik, že v červnu byla celá anketa zrušena. A zatím přitom není jisté, zda a v jaké podobě bude Zlatý volant pokračovat.
To ale ve výsledku není až takový problém, neboť Němci urychleně přispěchali s náhradou, a sice s klasickým Autem roku (oficiální název překvapivě není německý, nýbrž anglický, a sice German Car of the Year neboli GCOTY - pozn. red.). To bylo voleno odbornou porotou 14 nezávislých motoristických novinářů, kteří vybírali mezi 59 nominovanými vozy. Mezi nimi se přitom objevila třeba Škoda Karoq či Lada Vesta.
Prim ale samozřejmě hrála domácí produkce, kupříkladu Audi a BMW měly mezi kandidáty každý po pěti zástupcích. Volkswagen pak vyrukoval se čtyřmi a Mercedes se třemi. Všechny tyto značky ale nakonec ostrouhaly, neboť rybník jim vypálila zahraniční automobilka. Nejde přitom o tu českou nebo ruskou, místo toho je řeč o Jaguaru, který měl v daném ohni hned dvě želízka. V obou případech se přitom jednalo o SUV.
Zatímco však model E-Pace se nevešel ani do první pětky, elektrický Jaguar I-Pace zamířil rovnou až na vrchol. Porota přitom v jeho případě neaplaudovala ani tak environmentalismu, ale možná i překvapivě kombinaci jízdní dynamiky a vzhledu. „Jeho výkon je působivý, designem a praktičností pak vyčnívá. Právě proto byl I-Pace jasným vítězem i přes silnou konkurenci,“ uvedl mluvčí poroty Jens Meiners.
Na německé vozy tak zbyla až druhá a třetí příčka, jenž obsadily nové generace Audi A6 a VW Touareg. Porota přitom uvedla, že jakkoliv jsou tyto vozy po technické stránce prakticky neprůstřelné, ve srovnání s britským elektromobilem jim něco chybí - a sice emoce. Ty naopak nechybí čtvrtému Peugeotu 508, který ovšem nepřesvědčil jízdní dynamikou. A páté vodíkové Hyundai Nexo selhalo v rámci praktičnosti.
Tím nám informace odborné poroty končí, závěrem tedy jen zrekapitulujeme, že vůbec první ročník ankety Německé auto roku (GCOTY) vyhrál britský elektromobil. Prestižní ocenění pak převzal šéf značky Ralf Speth, který uvedl, že pro automobilku se jedná o velkou poctu, zvláště když I-Pace je jejím prvním elektromobilem. „Přesto však obstál v domovině mnoha prestižních značek,“ říká Speth. Nezbývá než se divit spolu s ním a blahopřát.
Pětice finalistů letošního GCOTY zahrnovala i dva německé kandidáty
Přesto první ročník ankety vyhrál britský elektromobil Jaguar I-Pace
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz