Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI

Objektivní výhody naftových motorů jsou asi silnější než hrozby dalších a dalších omezení dieselových aut. Mezi soukromými zákazníky tak loni VW v Německu prodal dvakrát víc dieselů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI

31.1.2019 | Petr Prokopec

Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Objektivní výhody naftových motorů jsou asi silnější než hrozby dalších a dalších omezení dieselových aut. Mezi soukromými zákazníky tak loni VW v Německu prodal dvakrát víc dieselů.

Koncern Volkswagen je znovu největší automobilkou světa, za loňský rok zákazníkům doručil rekordních 10,83 milionu vozů, tedy o 0,9 % více než v předchozím období. Překonal tak alianci Renault-Nissan-Mitsubishi, která má na kontě „pouze“ 10,76 milionu aut. Dle zlých jazyků ale za tím stojí především fakt, že Němci mají ve svém portfoliu i výrobce těžkých nákladních vozů MAN a Scania. Bez nich by VW Group měl na kontě 10,6 milionu vozů, tedy méně, než aliance.

VW Group ale nedělá nic jiného než Toyota, která zahrnuje nejen Lexus či Daihatsu, ale rovněž výrobce nákladních vozů Hino. Pokud jsou započteny do celkových prodejů i jejich registrace, pak má na kontě 10,59 milionech aut, bez nich celkový loňský odbyt vystoupal na 10,39 milionu kusů. Tak jako tak tedy značka skončila na třetí příčce.

Než zkoumání počtů prodaných nákladních vozů je zajímavější podívat se na diesely. Volkswagen zvýšil své prodeje i díky zvýšenému zájmu o ně. Velmi překvapivé je, že k tomu dochází v Německu, tedy v zemi, která v posledních měsících proslula averzí právě k těmto motorům. Nicméně jak potvrdil prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann, podíl dieselů na registracích se meziročně zvýšil z 39 na 43 %.

To nezní jako bůhvíjaký růst, jenže to jsou celková čísla, ve kterých hrají prim firemní prodeje a firmy se z obav o svou image dieselových nákupů často obávají. Pokud se podíváme na privátní klientelu, je obrázek docela jiný. V jejím případě podíl dieselů v roce 2017 činil pouze 15 procent, kdy byli lidé zjevně vystrašeni tím, co s naftovými auty bude. Loni hrozeb přibylo, přesto láska k dieselům zvítězil a jejich podíl skokově narostl na takřka dvojnásobek, konkrétně na 27 procent.

„V Německu je debata o dieselech ovlivněna a kvůli tomu často dochází k zastření některých skutečností. S ohledem na vysokou efektivitu a výkon diesely zůstanou i v příštích letech velmi důležitou technologií, zvláště pro ty, kdo cestují na dlouhé vzdálenosti, a zejména pak v souvislosti s klimatickými změnami,“ uvedl k dané skutečnosti Stackmann.

Prodejní šéf koncernu narážel na skutečnost, že poslední generace dieselů Volkswagenu produkuje v přímém srovnání se svými předchůdci o 10 gramů CO2 na kilometr méně. Ve srovnání s benzinovými motory je pak jejich produkce oxidu uhličitého nižší o 15 procent, byť je samozřejmě třeba dodat, že tato výhoda je negována vyššími emisemi NOx.

Ať se však již na danou skutečnost díváte z jakéhokoliv úhlu pohledu, podstatné je, že koncernu se aktuální růst zájmu o diesely kvůli stále přísnějším omezováním CO2 hodí do krámu. Nicméně se dá předpokládat, že i přes tento posun se strategie VW nezmění a do budoucna budou diesely pozvolna eliminovány, hlavně v nižších segmentech.


Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI - 1 - VW Golf GTD 2017 facelift nova sada 02Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI - 2 - VW Golf GTD 2017 facelift nova sada 05Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI - 3 - VW Golf GTD 2017 facelift nova sada 03Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI - 4 - VW Golf GTD 2017 facelift nova sada 01Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI - 5 - VW Golf GTD 2017 facelift nova sada 04Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI - 6 - VW Golf GTD 2017 facelift nova sada 06Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI - 7 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 29Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI - 8 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 30Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI - 9 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 33
Volkswagen překvapil meziroční nárůst zájmu o dieselové motory, zvláště když k němu došlo v Německu u soukromé klientely, která jej o rok dříve téměř zcela zavrhovala

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše