Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Scala s konkurenty, jak se jeví nezávislým pohledem?
17.6.2019 | Petr Prokopec
Německý Auto Bild proti sobě postavil čtveřici kompaktních hatchbacků a z Německa z nich nebyl ani jeden. Škoda Scala tak dostala šanci výrazně zabodovat a neprováhala ji.
Stále více sice zákazníků inklinuje k SUV, tradiční karosářské styly ale na trhu zdaleka neřekly poslední slovo. Pokud jsou vyvedeny v působivém designu, který jde ruku v ruce s nemalou praktičností a naopak nevelkou cenou, kupce loví velmi úspěšně. Tomuto zadání odpovídá podle německého Auto Bildu hned několik aut, včetně nové Škody Scala. Právě tu proto Němci poslali do srovnávacího testu s korejskou a francouzskou konkurencí. Stranou tak z významných soupeřů zůstal vlastně jen VW Golf, a to proto, že jeho sedmá generace je již na konci životního cyklu a jako taková by v některých oblastech mohla působit zastarale. A přesto by v německém testu nejspíš vyhrála - dodáme jízlivě.
Takto máme otevřenou cestu k nezávislému verdiktu, kolem nějž nemusíme dlouho chodit jako kolem horké kaše. Scala tentokrát trefila střed terče a z testu si odnesla 536 bodů ze 750 možných, díky čemuž získala zlaté vavříny. Zajímavé ovšem je, že dle Němců druhá Kia Ceed s 530 body představuje vůz s mnohem lepším poměrem muziky za dané peníze. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby řada lidí právě z finančních důvodů nakonec dala přednost korejskému hatchbacku. I když z našeho úhlu pohledu hlavně u Kie hodně záleží na volbě laku - zatímco totiž Škoda vypadá lákavě v jakékoliv barvě, Ceed třeba v modré působí zastarale a nudně.
Se vzhledem přitom rozhodně nemá problémy Renault Mégane, ovšem tato oblast je víceméně jedinou, ve které Francouz exceluje. I proto skončil s 492 body až na posledním čtvrtém místě, zatímco Hyundai i30 zamířilo s 522 body na příčku třetí. V jeho neprospěch přitom hovoří hlavně vyšší cena, jakkoliv sdílí techniku s Kiou. I proto je na nejslabší motor v testu, přeplňovanou jedna-čtyřku se 140 koňmi, nahlíženo daleko hůře než u Ceedu.
Mégane oproti tomu může dynamicky excelovat, o jeho pohon se totiž stará nový 1,33litrový motor vyvinutý ve spolupráci s Daimlerem. Agregát přitom v tomto případě posílá na přední kola 160 koní, tedy o deset více, než má k dispozici Scala s jedna-pětkou. Renault ale tento výkon nedoprovází zrovna příkladnou praktičností, neboť zavazadelník se směrem dozadu zužuje a navíc je zakončen výraznou hranou, která znesnadní manipulaci s těžkými předměty.
Francouzskému zástupci Němci dále vytýkají občas letargický multimediální systém R-Link, zatímco Kia Ceed byla kritizována za problémy při parkování, stejně jako dříve VW Golf. Český vůz se pak staral o „hudební” doprovod pasažérů i bez zapnutého audio systému, a to častým vrzáním tvrdých plastů, zatímco u Hyundai bylo potřebu kvůli nedostatku výkonu motor co nejvíce točit. A to pro změnu taktéž vyprodukovalo soundtrack, rovněž spíše nepříjemný.
Suma sumárum má tedy každý „účastník zájezdu“ své chyby, otázkou ale bylo, kdo z nich má na svém kontě nejvíce kladů. Jak již bylo zmíněno, králem se stala Škoda, a to proto, že její pohonná jednotka disponuje jak slušným zátahem, tak i sympatickým zvukovým doprovodem. Zavazadelník je více než královský, stejně jako prostor v kabině, a to díky implementaci nejdelší verze modulární platformy MQB A0, která vychází z architektury VW Polo.
Pokud tedy toužíte po kompaktním hatchbacku a chcete vůz, který dokáže vyřešit vaše každodenní potřeby, čeká vás cesta do showroomu Škody. Pokud však zamíříte k prodejcům Kie či Hyundai, budete od nich rovněž odcházet spokojeni. A ve výsledku vás totéž čeká v případě Renaultu, pokud si francouzského zástupce kupujete kvůli designu a dynamice. V opačném případě ale budete se zklamáním v oku pošilhávat směrem k Mladé Boleslavi.






Škoda Scala skončila ve srovnávacím testu Auto Bildu na prvním místě...
...a Renault Mégane na čtvrtém
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
před 2 hodinamiUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025
Nejnovější články
Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
před 2 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před 3 hodinamiElektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
před 5 hodinamiAutor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
před 6 hodinamiKorejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva