Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění

Nissany Leaf, kterým příliš poklesla kapacita baterií pro přílišné horko, dostanou baterie kompletně nové v rámci vyrovnání kauzy „Wilting Leaf”.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění

21.7.2015 | Marek Bednář | 12 příspěvků

Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nissany Leaf, kterým příliš poklesla kapacita baterií pro přílišné horko, dostanou baterie kompletně nové v rámci vyrovnání kauzy „Wilting Leaf”.

Nissan Leaf si nerozumí s horkým prostředím, jak zjistili majitelé tohoto elektromobilu v Kalifornii a Arizoně. Kauza nazvaná „Wilting Leaf”, tedy „Vadnoucí list” podle jména tohoto stroje, se zabývala rapidním poklesem kapacity baterií v příliš horkém prostředí a týkala se Leafů modelových let 2011 - 2012. Kapacita jejich baterií totiž v některých případech během jediného roku poklesla i pod 50 %.

Záruka kryla pokles výkonu baterií, nikoliv pokles její kapacity, třebaže Nissan dříve hovořil o tom, že Leafy nebudou potřebovat vyměnit baterie až po deseti letech provozu, pokud vůbec. Když je ale po pouhém roce užívání kapacita pod polovinou, je jasné, že oněch deset let tak úplně nebyla pravda. Bavíme se o velmi horkém prostředí jihozápadu Spojených států, ale když tam mohou trvale žít miliony lidí, zas takový extrém to asi nebude. Japonci přesto odmítali uznat, že by šlo o problém, který by chtěli řešit v rámci záruky.

Majitelé se tedy s Nissanem začali soudit a tento spor má nyní rozuzlení - automobilka se nakonec rozhodla s majiteli na řešení domluvit mimosoudně. Pokud žijete v dotčených oblastech a kapacita akumulátoru ve vašem Leafu poklesne pod „devět čárek”, máte nárok na kompletně novou baterii. Nikoliv repasovanou, nově vyrobenou. Jakou měrnou jednotkou je v tomto případě „čárka”, nevíme.

Problém, který znamenal takovéto vyrovnání, je, že Nissan inzeroval dojezd 160 km na jedno plné nabití, tedy na nabití na 100 %. Zároveň ale existovalo doporučení, že v oblastech, kde je moc horko, není dobré nabíjet akumulátor na více než 80 %, aby neutrpěla jeho životnost. O tomhle doporučení údajně zákazníci Leafů před nákupem nebo pronájmem nevěděli, takže samozřejmě nabíjeli na 100 % s negativními efekty na akumulátor.

Nissan v průběhu let jednak vylepšil záruku a jednak akumulátory v Leafu upravil po chemické stránce, takže prý jsou odolnější vůči horku. Do dotčených Leafů musí být nově nainstalovány právě tyto upravené baterie. Zda ale tentokrát už vydrží slibovaných deset let, je stále otázkou, na kterou budeme znát odpověď až po delší době.


Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 1 - nissan_leaf_ev-1_2009_01Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 2 - nissan_leaf_ev-1_2009_02Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 3 - nissan_leaf_ev-1_2009_03Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 4 - nissan_leaf_ev-1_2009_04Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 5 - nissan_leaf_ev-1_2009_05Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 6 - nissan_leaf_ev-1_2009_06Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 7 - nissan_leaf_ev-1_2009_07Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 8 - nissan_leaf_ev-1_2009_08Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 9 - nissan_leaf_ev-1_2009_09Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 10 - nissan_leaf_ev-1_2009_10Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 11 - nissan_leaf_ev-1_2009_11Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 12 - nissan_leaf_ev-1_2009_12Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 13 - nissan_leaf_ev-1_2009_13Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 14 - nissan_leaf_ev-1_2009_14Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 15 - nissan_leaf_ev-1_2009_15Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 16 - nissan_leaf_ev-1_2009_16Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 17 - nissan_leaf_ev-1_2009_17Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 18 - nissan_leaf_ev-1_2009_18Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 19 - nissan_leaf_ev-1_2009_19Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 20 - nissan_leaf_ev-1_2009_20Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 21 - nissan_leaf_ev-1_2009_21Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 22 - nissan_leaf_ev-1_2009_22Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 23 - nissan_leaf_ev-1_2009_23Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 24 - nissan_leaf_ev-1_2009_24Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 25 - nissan_leaf_ev-1_2009_25Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 26 - nissan_leaf_ev-1_2009_26Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 27 - nissan_leaf_ev-1_2009_27Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění - 28 - nissan_leaf_ev-1_2009_28
Takto se Nissan Leaf ukázal před lety jako horká novinka. Nyní víme, že horko ráda nemá

Zdroj: Autoblog

Marek Bednář

Diskuze 12 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše