Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nový král ztráty hodnoty, pár let neježdění přišlo majitele na 4,7 milionu korun
27.5.2022 | Petr Miler
Tohle auto není ani pořádně ojeté, je v podstatě dodnes zánovní, přesto se pro majitele stalo mimořádně drahým špásem. Každý kilometr ho přišel tak draho, že za jednu cestu z Prahy do Brna a zpět zaplatil přes 51 tisíc korun jen na ztrátě hodnoty.
Nevíte, co s penězi? Kupte si luxusní německou limuzínu. Ale pozor, je třeba vybrat opravdu vysokou specifikaci a přidat do ní maximum výbavových prvků, pak teprve budou mizet peníze před očima! Pochopitelně žertujeme, základ v realitě ale výše zmíněná slova mají. Bohužel pro ty, kteří taková auta kupují jako první. Ale ne už tak tragicky pro ty, kteří se do nich zadívají jako druzí.
Auto zachycené na fotkách níže je BMW M760Li, od roku 2020 v Evropě nedostupná a brzy nadobro nevyráběná dvanáctiválcová verze sedmičkové řady. Je to vskutku extrémní stroj svého druhu - na jednu stranu luxusní kočár, na tu druhou 610koňová střela, která vyrazí na stovku za 3,7 sekundy a na 305 km/h přestane zrychlovat jen proto, že ji zastaví omezovač. Nelze mít v jednom autě o mnoho více z tolika světů - M760Li je auto výjimečné rychlé, prostorné, komfortně vybavené. Je to skutečně vše v jednom.
Nefalšované německé supersedany se ale neprodávají levně. Nové BMW 730d se zatím v Česku neprodává, v Německu jej ale můžete mít od 107 300 Eur, asi 2,65 milionu Kč. Pokud jste ale zatoužili po M760Li, chtělo to násobně více. Cenovým limitem pak byla jen obloha - příplatková výbava dokáže u takových aut posunout výše klidně o další miliony Kč. A tak se stalo, že si jeden nizozemský zákazník koupil v prosinci roku 2017 svou M760Li za 278 573 euro přesně, tedy asi za 6,88 milionu Kč. Není to ceníková cena, ale skutečně zaplacené peníze, které eviduje tamní registr z daňových důvodů.
Dnes ten samý člověk nabízí vůz jako ojetý s pouhými 36 448 km. Moc si s ním tedy nesjel, sedmička by jistě zvládla víc než nějakých 8 tisíc km za rok. A prodává ji za 87 950 euro, tedy asi 2,17 milionu Kč. Ani to nevypadá mimořádně, než si uvědomíme, že obě ceny dělí v přepočtu přes 4,7 milionu Kč. Skoro pět milionů korun za tak mrzké kilometry - ani slovo „brutální” v tomto případě nedokáže popsat, jak obrovský propad hodnoty to je.
Dotyčný auto měl jen 52 měsíců. To znamená, že jej jeho vlastnictví stálo přes 90 tisíc Kč každý měsíc, přes 3 000 Kč každý den, asi 125 Kč každou hodinu. Vyspíte se 8 hodin a tisícovka je fuč. Budete pak pracovat 8 hodin a tisícovka Kč je fuč. Musíte tedy během oněch 8 hodin vydělat přes 2 tisíce Kč, abyste měli jen na auto ten den a ouha - on má ještě dalších 8 hodin. To je skoro zničující matematika a nejlépe ukazuje, jak moc někdo musí být bohatý, aby si takový vůz mohl dovolit jako nový. A kilometrově to nevychází o mnoho lépe, přes 129 Kč za každý ujetý km jen na ztrátě hodnoty znamená, že výlet z Prahy do Brna a zpět vyjde na více jak 51 600 Kč. Bez benzinu, pneumatik, brzd...
Ani jeho druhý majitel nebude moci být chudý, o skoro pět milionů už ale nepřijde, to by si musel koupit dvě podobná naráz a nabourat je nepojištěná. Nechceme se opakovat, ale koupit takové auto jako nové je skoro nesmyslný rozmar. Ovšem, pokud někdo vydělává miliony měsíčně, je mu to asi jedno.
Vrcholná verze sedmičkové řady je zjevně nejen auto s mimořádnou pořizovací cenou, ale také mimořádnou ztrátou hodnoty. Přijít o 4,7 milionu korun za pár let mírného ježdění chce jistě silný žaludek. Foto: Autobedrijf Kooiman, publikováno se souhlasem
Zdroje: Marktplaats, RDW Kentekencheck
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 45 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.