Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot odhalil reálnou spotřebu dalších čtyřech motorů, poprvé i benzinů
6.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
PSA pokračuje ve zveřejňování spotřeby naměřené při reálné jízdě po silnici. Čtyři verze Peugeotu 2008 „žerou” o desítky procent víc než v NEDC.
Jde sice tak trochu o sebemrskačství, odhodlání koncernu PSA zveřejnit reálnou spotřebu svých aut přesto nepolevuje a firma zveřejňuje data k dalším modelům a motorům. Tentokrát spíše k několika motorům jednoho modelu - Peugeotu 2008, který zjara dostal facelift a tak je potřeba ho prodávat. A k tomu se hodí, aby zákazníci věděli, kolik tohle auto skutečně spotřebovává paliva, protože na čísla NEDC se spolehnout nelze.
Metodika měření je stejná jako u dříve zveřejněných čísel. Ta sice obsahovala tři různé vozy, ale všechny měly pod kapotou stejnou dieselovou šestnáctistovku o 120 koních. Přesto ale nabídla dobrý vhled, protože i přes stejný motor a stejnou převodovku se u jednoho auta lišila naměřená spotřeba od katalogové o 23 %, u druhého o 39 % a u třetího o 56 %.
Máme tedy před sebou měření na reálné silnici a údajně s reálnými řidiči, normálními lidmi, nikoliv testovacími jezdci Peugeotu. Měření opět provedly nevládní organizace Transport & Environment, která stojí mimo jiné za povinným přimícháváním biosložky do paliva, a organizace France Nature Environment. Okruh, na kterém se měřilo, obsahoval 25,5 km jízdy ve městě, 39,7 km jízdy mimo město a 31,1 km po dálnici.
Opět můžeme předpokládat, že byla použita měřící jednotka PEMS, Portable Emissions Measuring System. Na tu se v minulosti snesla kritika, že je nepřesná - z reálně emitovaných 150 mg NOx/km může být na výstupu z přístroje 195 mg, nebo také jen 105 mg. Je ale možné, že takovou odchylku přístroj má jen u NOx, nikoliv u CO2, a měříme-li spotřebu na konci výfuku, měříme CO2 a z něj spotřebu počítáme.
Výsledky všech tří verzí najdete v tabulce níže. Jak je u Peugeotu zvykem, číslo na konci označení motoru znamená výkon. BlueHDi je pochopitelně diesel, PureTech je benzín. A PureTech 130 není překlep, ve Francii a ve Velké Británii se tenhle tříválec opravdu nabízí i ve 130koňové variantě, kdežto u nás končí na 110 koních, aspoň v případě modelu 2008.
Reálná spotřeba nového Peugeotu 2008

Vidíme, že rozdíly mezi katalogovou spotřebou a spotřebou naměřenou při čerstvých testech je docela velký. Zhruba 40 % u dieselů nepřekvapí, co ale může, je rozdíl téměř 46 % u PureTechu 130. Dává to ale smysl - extrémní downsizing reálně funguje pouze při minimální zátěži, což je obraz použití vozu dle normy NEDC. Jakmile požadujete více výkonu, efektivní není a jak vidno, ono „více” může být v praxi znamenat i „o málo více”. Bohužel tentokrát nevidíme spotřebu zákazníků, ovšem faceliftovaná 208 je na trhu čerstvě, takže takováto data ještě neměla čas vzniknout.
PSA slíbilo zveřejnit výsledky mnohem více aut, takže si na další čísla ještě počkejme. Pravděpodobně přijdou další za pár týdnů v podobné formě, doufáme ale, že pokud to bude možné, PSA připíše i spotřebu zjištěnou průzkumem mezi zákazníky. To totiž vhodně doplňuje představu o tom, za kolik budete s tím či oním vozem značky reálně jezdit.





























Faceliftovaný Peugeot 2008 se odhalil v únoru. Na snímcích výbava GT Line
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
před 7 hodinami
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
včera
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ včera 10:37
- Marc a Alex slavili včera 10:20
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Nástupce u nás tak populární Kie Ceed se začal prodávat. Jinde šokuje cenami, u nás může též
před 4 hodinami
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
před 6 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
před 7 hodinami
První automobilka otevřeně přiznala, že elektrické auto nabídne bez zájmu publika jen kvůli regulacím
před 8 hodinami
Norové našli geniální řešení jedné z největších bolístek moderních aut, měli by ho nabídnout pro všechna
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
