Virgin možná bude vyrábět auta. Byla by to britská Tesla, říká Richard Branson

Virgin může začít konkurovat Tesle v automobilovém byznysu, říká Richard Branson, zakladatel giganta Virgin. Divize Virgin Racing se účastní Formule E.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Virgin možná bude vyrábět auta. Byla by to britská Tesla, říká Richard Branson

20.3.2015 | Marek Bednář | 1 příspěvek

Virgin možná bude vyrábět auta. Byla by to britská Tesla, říká Richard Branson

/

Virgin může začít konkurovat Tesle v automobilovém byznysu, říká Richard Branson, zakladatel giganta Virgin. Divize Virgin Racing se účastní Formule E.

Automobilce Tesla může v budoucnu přibýt další konkurent, a to nikoliv hybridní či plug-in-hybridní, ale zcela přímý. Richard Branson, zakladatel nadnárodního giganta Virgin Group, naznačil něco o možném vstupu na trh elektromobilů v rozhovoru pro Bloomberg. Virgin Group se kromě spousty jiných aktivit také angažuje ve Formuli E, závodním šampionátu, ve kterém jezdí elektrické monoposty, více než inspirované Formulí 1.

„Máme lidi, kteří pracují na elektrických autech. Člověk nikdy neví, Virgin může začít konkurovat Tesle v automobilovém byznysu, podobně jako to děláme v soukromých vesmírných projektech. Uvidíme,” naznačil Branson možný vstup své firmy na automobilový trh. Nedá se to určitě považovat za oficiální potvrzení, ale Branson či potažmo Virgin Group jistě má prostředky i schopnosti na to, stát se konkurencí přinejmenším pro Teslu.

Divize Virgin Racing už potvrdila své angažmá i v další sezóně Formule E, pro kterou se trochu mění pravidla. Týmy nebudou muset mít všechny úplně stejné stroje, ale budou možné různé úpravy elektromotoru, invertoru, převodovky či chlazení. V dalším roce bude možno upravovat i baterie. To by tak mohlo z Formule E učinit o něco zajímavější závodní seriál, než je tomu dnes.

Technologie pro silniční elektromobily tedy Virgin Group rozhodně chybět nebudou, pokud by se rozhodla skutečně s takovou věcí jít na „volný” trh - slovo „volný” je v uvozovkách kvůli všemožným státním podporám elektromobilů. Zavedené automobilky často hovoří o tom, že závodní programy jim pomáhají také s vývojem silničních vozů, takže tomu u Virginu může být podobně.

Šampionát Formule E se různými způsoby odlišuje jak od elektromobility silniční, tak i od závodů aut s benzínovými motory. Pochopitelně, rozdíly mezi Nissanem Leaf a monopostem Formule E jsou asi tak velké, jako mezi Nissanem Pulsar a Formulí 1, stejný je jen počet kol v rozích auta a elektřina v zásuvce. A od Formule 1 se závody elektrických monopostů liší např. tím, že piloti během zastávky v boxech nevymění pneumatiky, ale celé auto - z vybitého přeskočí do plně nabitého. Také jsou monoposty o dost pomalejší než Formule 1, zvládnou stovku asi za tři vteřiny a jejich maximálka činí necelých 260 km/h.


Virgin možná bude vyrábět auta. Byla by to britská Tesla, říká Richard Branson - 1 - richard branson virgin racing 01
Richard Branson, zakladatel giganta Virgin...

Virgin možná bude vyrábět auta. Byla by to britská Tesla, říká Richard Branson - 2 - richard branson virgin racing 02Virgin možná bude vyrábět auta. Byla by to britská Tesla, říká Richard Branson - 3 - richard branson virgin racing 03
... a Formule E divize Virgin Racing

Zdroj: Bloomberg

Marek Bednář

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše