Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern chce zpět důvěru zákazníků a veřejnosti. Proto zvažuje, že své vozy osadí měřicími kity a získaná data pustí ven jako PSA.
Není snad žádným tajemstvím, že spotřeba dosažená v evropském měřícím cyklu NEDC nemá s reálným světem pranic společného. Však si stačí projít, jak je uměle snižována a je jasné, že na silnici nelze podobné podmínky zopakovat. Rozdíly tak často bývají obří a díky digitálnímu věku se je dozvídají všichni, kdo jen trochu projeví zájem. To podkopává důvěru zákazníků, neboť se domnívají, že se je někdo snaží oklamat. Koncern PSA se s tím rozhodl bojovat a v loňském roce začal měřit reálnou spotřebu u celé řady svých aut. A výsledky nejsou překvapivé, papírové spotřeby citelně převyšují.
Obdobný krok nyní zvažuje koncern VW, který teď musí být upřímný ze všech nejvíce, neboť jeho pověst je pošramocena kauzou Dieselgate. Paradoxem je, že by nad tím možná mohl mávnout rukou, jak ukázaly finanční výsledky skupiny za loňský rok, podvody s emisemi jsou zákazníkům asi jedno. Nicméně se dá čekat, že pokud budou mít pocit, že s nimi Volkswagen hraje férovější hru, budou nakupovat nové vozy ještě více.
Takové jsou alespoň domněnky šéfa koncernu Matthiase Müllera, který během výroční konference uvedl, že Volkswagen „je na dobré cestě k opětovnému získání důvěry našich zákazníků i veřejnosti“. A zároveň dodal, že „momentálně přemýšlíme o tom, co udělalo PSA. A předpokládám, že v brzké budoucnosti uděláme něco podobného.“ Je tedy zjevné, že VW Group reálnou spotřebu svých vozů zveřejní, jen je otázkou, kdy. A skutečná spotřeba by byla udávána u všech aut koncernu, tedy krom jiných i vozů české Škody.
S ohledem na příklad Peugeotu, který pár desítek svých vozů osazených přenosným kitem vyslal do ulic již v loňském roce, se nedá předpokládat, že by koncern ona data publikoval dříve než před Vánoci. Nicméně na druhou stranu zde již máme jistý posun, kupříkladu spotřeba faceliftovaného Volkswagenu Golf již odkazuje na nový měřící cyklus WLTP, který realitu reflektuje lépe než procedura NEDC.
„WLTP je mnohem dynamičtější,“ dodává Müller. „A má vztah ke každodenní praxi. Proto jsou s ním spojeny mnohem realističtější data o spotřebě a emisích.“ Je ovšem třeba dodat, že stále nejde o skutečný svět, zahrnuty zde nejsou kupříkladu stoupání a nejrychlejší akcelerace z klidu na 50 km/h trvá dlouhých 15 sekund. Jde tedy sice o krok správným směrem, cesta je ovšem ještě dlouhá.
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 1 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 2 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 3 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 4 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 5 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 6 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 7 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 8 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 9 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 10 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 11 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 12 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 13 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 14 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 15 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 16 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 17 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 18 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 19 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 20 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 21 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 22 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 23 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 24](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 24 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 25](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 25 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 26](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 26 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 27](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 27 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 28](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 28 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 29](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 29 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 30](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 30 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 31](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 31 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 32](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 32 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 33](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 33 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 34](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 34 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 35](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 35 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 36](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 36 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 37](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 37 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 38](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 38 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 39](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 39 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 40](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Spotřeba faceliftovaného Volkswagenu Golf již odpovídá cyklu WLTP, úplně reálná ale není
Zdroj: AutoExpress UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 2 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva