Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Group prodala v roce 2013 téměř 10 milionů vozů, každý třetí skončil v Číně
13.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern dosáhl nového prodejního rekordu. Nápomocen mu při tom byl hlavně asijsko-pacifický region, který málem překonal chřadnoucí Evropu.
Na počátku letošního roku jsme reportovali o úspěchu VW Group na čínském trhu, německý koncern má totiž podle všeho našlápnuto k pozici nejlepšího importéra. I když toto slovo bychom měli dát do uvozovek, neboť dovážena je jen menší část celkové produkce, zbytek vzniká přímo na čínské půdě ve spolupráci s tamními značkami. Toto vysvětlení však není důvodem našeho dnešního článku, tím je samotná produkce Volkswagenu. Ta totiž celosvětově dosáhla výše 9,7 milionu exemplářů, což je pro koncern rekordem.
Při pohledu na tento úspěch ovšem nesmíme zapomínat na fakt, že pod VW Group je sdruženo mnohem více značek. Údaje týkající se pouze samotného Volkswagenu si ale probereme později, nyní se zaměřme na koncern jako takový. Ten přitom vyrovnal úspěch Toyoty, která prodala 9,7 milionu nových vozů v roce 2012. V jejím případě však zatím nemáme k dispozici loňská čísla, což se týká také amerického General Motors, obě firmy ovšem měly VW Group celkově předstihnout.
Na spekulace o tom, co by se mohlo stát, však v čistě pragmatickém článku není místo. Proto přejděme rovnou k holé realitě, která ve zmiňovaném asijsko-pacifickém regionu počítá s prodejem 3,64 milionu nových vozů, což meziročně představuje nárůst o 14,7 procenta. Jen v samotné Číně pak bylo zaregistrováno 3,27 milionu exemplářů (+16,2 %), díky čemuž se tato země stala pro Volkswagen největším trhem světa.
V Evropě bylo prodáno o trochu více kusů, ty jsou však rozprostřeny do mnoha států. Navíc, při počtu 3,65 milionu registrací již samotný celkový náskok není takový. Dá se tedy předpokládat, že za takový rok či dva již o prvenství čínského trhu nebude nejmenších pochyb. Takhle ale jakýsi primát nadále drží Evropa, kde bylo prodáno 3,65 milionu nových vozů, tedy o půl procenta méně než předloni.
V rámci severoamerického trhu pak můžeme informovat o prodeji 888 800 nových vozů, což představuje nárůst o 5,6 procenta. Zajímavé přitom je, že hlavního růstu koncern očividně dosáhl spíše v Kanadě, neboť takové Spojené státy si meziročně připsaly „jen“ 2,6 procenta. Na druhou stranu však bylo na tomto území prodáno 611 700 automobilů.
Zbytek prodaných modelů očividně spadá pod jihoamerickou sekci, v tomto směru však VW Group nepřináší žádné konkrétní údaje. Vrátit se tedy můžeme zpátky k registracím jednotlivých značek, jež koncern sdružuje. Přičemž asi nepřekvapí, že nejúspěšnější byl samotný Volkswagen, který loni prodal 5,93 milionu nových vozů - o 3,4 procenta více než loni.
Druhou nejúspěšnější značkou německého koncernu je pak Audi, které si připsalo 1,58 milionu registrací. Třetí místo nadále okupuje Škoda, ta však při 920 800 registracích meziročně klesla o 2 procenta. Seat si naopak polepšil o 11 procent na 355 000 prodaných vozů a Porsche poskočilo dokonce o 15 % na 162 145 registrací.
Vedení německého koncernu tak může začít otevírat šampaňské a soustředit se na letošní rok. Ten prý prodejně bude přibližně stejně silný, další růst se očekává až v následujících letech. V roce 2018 by pak Volkswagen Group měl dosáhnout svého primárního cíle, jímž je pozice světové jedničky. Tak uvidíme, zda se prognózy naplní či nikoliv.



Jen ve vlastních řadách má Volkswagen dost modelů, aby uspokojil většinu zákazníků. Pro ostatní jsou tu Audi, Seat či Škoda, pro ty nejnáročnější pak Bentley, Bugatti, Lamborghini nebo Porsche
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 9 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
před 3 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 5 hodinamiPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
před 6 hodinamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před 8 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring