Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Změna jmen Infiniti? Ne až tak rychle, Q50 a G se budou prodávat bok po boku
22.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nemůžeme říci, že by nám násilné přejmenování modelů Infiniti imponovalo, nyní ale dává ještě menší smysl. Nová Q50 starší řadu G tak úplně nenahradí.
Vážně nemůžeme říci, že bychom loňské „sjednocení” nomenklatury modelů Infiniti přijali s nadšením, stejně jako řada příznivců značky. Podle nás si lidé označení G, M, EF nebo FX už stihli spojit s konkrétními modely, navíc jsou ve spojení s číselnými jmény konkrétních verzíobvykle nezaměnitelná s čímkoli od konkurence. Pravda, ze jména G nebo G37 nepoznáte, o jaké auto se jedná, dokud jej nevidíte, což si třeba u třeba u teoretického Audi A9 nebo podobně vymyšleného BMW řady 9 dokážete představit. Ale tento „problém” má většina značek včetně Mercedesu a násilné pokusy o jeho vyřešení povětšinou vzdaly, nebo vzdávají - nic tím nezískaly, ztrátu přízně tradiční klientely ale riskovaly.
Podle nás Infiniti dělá totéž, zvláště když zvolilo takovou strategii, jakou zvolilo. Jediným jednotícím prvkem jsou písmena Q a QX pro vozy klasičtějších koncepcí resp. SUV, zbytek si beztak musíte domyslet. Nový model Q50, který už se prodává i u nás, tak je sedanem střední třídy, Q60 pak značí odvozená kupé a kabriolet (sice předchozí generace, ale to teď neřešme). Model QX60 je přitom zcela nesouvisející velké SUV minimálně o třídu, ne-li o dvě výše. Co tohle zpřehledňuje? Podle nás nic.
Už tento stav není úplně šťastný, Infiniti ale hodlá dále přiložit pod kotel. Nevíme, jak tomu bude u nás, neboť nové Q50 míří s nabídkou motorizací spíše níže, v USA ale bude značka novinku prodávat současně se starším G37. Jinými slovy Japonci na jednu stranu až nesmyslně kvaltují s přejmenováním existujících modelů, včetně kupé a kabrioletu třídy G, aniž by čekali na facelfit či novou generaci. Na druhou stranu ale budou mást zákazníky současnou přítomností Q50 (nový sedan střední třídy), G37 (starší sedan střední třídy) a Q60 (starší kupé G, ale už přejmenované) v jednom showroomu. Dává tohle nějaký smysl?
Kdyby to ale bylo vše. Americký mluvčí značky pro Autbolog zmínil, že motivem je snaha neztratit méně náročnou klientelu, neboť Q50 je o tolik lepším autem, že si s G37 skoro nebude konkurovat. Proč ne, ale jak s tím jde dohromady fakt, že základní cena Q50 je v USA nižší než u G37? A jak moc rozumně zní slova mluvčího o tom, že Infiniti nechce ztratit konkurenta levnějších německých modelů jako BMW 320i, když přímo soupeřící model G25 dříve zařízlo?
Je vážně otázkou, jak tomu bude u nás, neboť tady Q50 začíná na ještě nižší ceně kvůli podstatně slabšímu motoru, kterým Géčko v Evropě nikdy nedisponovalo. Z obecného hlediska to ale není podstatné, neboť jedním jsme si ale jisti - změna pojmenování Infiniti prostě nevychází. Vede totiž přesně k opačnému než kýženému výsledku - při takovém trendu se v nabídce automobilky brzy nebude možné vyznat vůbec, ne naopak...














Infiniti Q50 nahrazuje starší řadu G. A nebo ne?
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 9 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 4 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 5 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
