Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
10 aut, která nejvíce lžou o spotřebě podle Britů: realita je až 2,5krát horší
4.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Že za spotřebu udávanou v katalozích nelze jezdit, víme všichni. U jakých aut se ale realita běžného ježdění skutečných řidičů liší nejvíce?
Rozdíly mezi reálnou a papírovou spotřebou aut nejsou nic nového, teprve v posledních letech ale nabírají na obrátkách. Udávaná spotřeba je totiž přímo úměrná emisím CO2, za jejichž nadměrnou výši jsou automobilky tvrdě pokutovány. Dělají tak možné i nemožné, aby ji snížily, ale hlavně na papíře. Skutečná spotřeba se tak výrazně liší a rozdíly už po léta intenzivně rostly. Jaký je ale aktuální stav?
To nám nejlépe poví data dlouhodobě sbíraná britským webem Honest John od jeho čtenářů, neboť se zaměřují na skutečnou spotřebu skutečných řidičů ve skutečné světě. Na rozdíl od měření Auto Bildu tak čísla „Čestného Honzy” nejsou zjištěna měřením redakce na nějakém předem stanoveném okruhu, nýbrž je to průměr, získaný od majitelů daných aut. Ti svá data o spotřebě vkládají na webu a z nich se vypočítává průměr. Číslo je tedy prosté výkyvů typu těžká nebo naopak lehká noha.
Data níže jsou dále zprůměrována pro jednotlivé modely, proto v nadpisech také uvádíme jen model. Když se v odstavcích níže dočtete o konkrétní spotřebě v litrech na 100 km, je to jedna konkrétní verze daného modelu. Žebříček jako celek je však seřazen podle průměrné odchylky spotřeby pro model ve všech jeho verzích.
Podle Britů zvládá jen 10 % všech aut zvládá jezdit se spotřebou, jaká je udávána v katalogu. Můžeme jízlivě dodat, že těch zbylých 90 % jsou downsizované a přeplňované motory, příp. hybridy, ale to asi tušíte. V každém případě máme před sebou zajímavou tabulku.
Honest John také hovoří o tom, že od září 2017 přijdou nové seznamy, neboť se tehdy začne používat cyklus měření spotřeby WLTP, který nahradí zastaralý NEDC. Podle něj vznikla katalogová čísla níže. Je pravděpodobné, že se procentuální rozdíly mezi reálnou a papírovou spotřebou od září 2017 zmenší, ale jak moc či zda vůbec, si musíme ještě počkat. Tady je oněch 10 největších lhářů dle současných metrik-
10. Hyundai Tucson
Ani desáté místo nevykazuje rozdíl spotřeby v katalogu a v reálu menší než čtyřicetiprocentní, to je opravdu hodně. Desítka je Hyundai Tucson 2015, jehož spotřeba je průměrně horší o 40,3 % oproti papírovým číslům. To znamená, že pokud u některého modelu udává spotřebu 5 litrů paliva na 100 km, realita je za 7.
![10 aut, která nejvíce lžou o spotřebě podle Britů: realita je až 2,5krát horší - 1 - Hyundai Tucson 2015 zive foto dalsi 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![10 aut, která nejvíce lžou o spotřebě podle Britů: realita je až 2,5krát horší - 2 - Hyundai Tucson 2015 zive foto dalsi 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![10 aut, která nejvíce lžou o spotřebě podle Britů: realita je až 2,5krát horší - 3 - Hyundai Tucson 2015 zive foto dalsi 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
9. Ford Fiesta
Malá městská Fiesta vykazuje průměrně spotřebu o 40,8 % než v katalogu. Nejhůř je na tom 140koňový tříválec 1,0 EcoBoost s převodovkou Powershift, jehož spotřeba je ve skutečnosti o 49,3 % horší než na papíře. Manuál je jen o chloupek lepší. Tříválec na lavici hanby nevidíme naposledy - proč, jsme nedávno probírali.
8. Range Rover Evoque
Prodejní úspěchy Evoqu jsou ohromné. Úspěchy na poli spotřeby reálné ve srovnání s normovanou moc ne - průměrný rozdíl je 42 %. Máte-li zájem o benzínovou verzi Si4, vězte, že oproti katalogu bude spotřeba horší o 51,5 %.
7. Peugeot 308 SW
Francouzský kompaktní kombík bere ve skutečnosti o 42,5 % více, než udává Peugeot, na což Francouzi přišli i sami. Nejblíže katalogu je diesel 1,6 HDi o 92 koních, který je horší „jen” o 22 %, nejhůře tříválce, jak jinak.
6. Mini hatchback
Chcete-li hatchback z rodiny Mini, připravte se, že spotřeba bude o 42,9 % horší než na papíře. Nejúspornější verze One D např. má jezdit za 3,5 litru na sto, ale ve skutečnosti jezdí za pět.
5. Fiat 500X
Námi testovaný dieselový kousek jezdil za šest litrů, což bylo oproti udávanému katalogovému číslu 4,1 l/100 km znamená o nějakých 46 % více. Podle Britů katalogy lžou v průměru o 43,7 %, jaké překvapení...
4. Volvo XC90
Tohle velké SUV má jen čtyřválce a hraje si na úsporné, ale reálně tak dobré není - v průměru je jeho spotřeba o 46 % horší než v katalogu. Nejsilnější verze s elektrickou dopomocí má jezdit za 2,8 litru na sto, z čehož kouká levá. A realita není jiná - ve skutečnosti jezdí majitelé s touto verzí za 7,4 litru. Na velké SUV slušné číslo, ale rozdíl oproti katalogu tu je obrovských 164,3 %. To není překlep.
3. Audi A4
Bronz získává ingolstadtský bojovník ve střední třídě s reálnou spotřebou o 46,4 % vyšší než v katalozích. Dvoulitrové TDI ve verzi Ultra např. slibuje 3,8 l/100 km, ale jezdí za 5,3 litru. To pořád vůbec není špatné číslo, ale oproti katalogu to je úplně jinde.
2. Land Rover Discovery Sport
Náhrada za Freelander má reálnou spotřebu v průměru o 48,1 % horší než na papíře. Nejúspornější verze 2,0 TD4, vybavená moderním dieselem Ingenium, má jezdit za 4,9 litru, ale jezdí za 7 litrů na sto.
1. BMW X5
Zatím stále aktuální X5 vykazuje reálnou spotřebu v průměru o 49,5 % vyšší, než udávají katalogy. Rekordmanem byla - nikoliv nečekaně - hybridní verze xDrive40e, u které je udávána spotřeba 3,4 litru, ale v reálu jezdí vůz za 9,1 l/100 km. To znamená rozdíl 167,6 %. BMW tak - nikoli poprvé - kraluje tomuto žebříčku jak v případě modelu, tak konkrétní verze...
Zdroj: Honest John
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včeraNejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nejčtenější články
Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě
17.5.2024Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
17.5.2024Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
18.5.2024Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
18.5.2024
Živá témata na fóru
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 20:05 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 19:16 - jerry
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.13. 10:29 - pavproch