Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut
3.4.2020 | Petr Prokopec
Majitelům způsobila spoustu trápení, a to i když problém dokázali včas a správně identifikovat. Oprava totiž znamená nutnost draze demontovat celý motor.
Snad každou automobilku lze za některé věci chválit a za jiné kritizovat. Výjimkou není ani BMW, které si i navzdory mnoha kontroverzním krokům z posledních let drží kredit výrobce aut zaměřených na nadšené řidiče. Stojí za tím mimo jiné fakt, že se v jeho nabídce stále najdou auta s výkonným motorem, pohonem zadních kol a manuální převodovkou. A byť i tyto časy zřejmě brzy pominou, reputace značky bude nadále spojována hlavně s řidičsky podmanivou jízdou.
Abyste si nicméně mohli za volantem užívat, je zapotřebí, aby auto bylo provozuschopné. A to může být hlavně v případě osmiválcových modelů problém větší problém, než se zdá. Osmiválce BMW jsou totiž již po léta spojovány s průsaky oleje, které mění motorový prostor v jednu velkou lázeň a ve výsledku mohou vést až ke zničení pohonné jednotky. Výjimkou nejsou ani ty laděné Alpinou, neboť mnohé její komponenty zůstávají sériové. Zejména pak těsnění ventilů, které se ovšem časem ochodí a hlavně vyvrklá. Tím vznikají skuliny, kterými se nežádoucí kapalina dostává do motoru.
Snad ještě větším problémem než samotné těsnění je ovšem jeho umístění. Jak jsme již zmínili, spojeno je s ventily, kvůli čemuž musí celá pohonná jednotka ven. To ovšem v případě Alpiny B7 znamená také uvolnění předních kol. Celý proces tak i zkušeným mechanikům zabírá několik desítek hodin, neboť posléze je nutné odstrojit kabeláž a odmontovat hlavy válců. Vše přitom znesnadňuje skutečnost, že olej se dostal i do sebemenší skuliny. Před následnou montáží je tak pro změnu nutné čištění.
Suma sumárum je tedy na jednu stranu hezké, že německý über-sedan s 500 koňmi je nyní možné pořídit i za méně než třetinu jeho někdejší ceny, jenž startovala okolo tří milionů korun. Ovšem zároveň je třeba počítat s tím, že výměna drobného komponentu se díky zdlouhavé práci nemalým způsobem prodraží. A co je nejpodstatnější, docházet k ní bude opakovaně. Jak bylo totiž zmíněno již v úvodu, BMW má s prosakováním oleje problém již zhruba dvě dekády a nikdy jej nevyřešilo.
Lze pak už jen dodat, že Alpina se pro užití 4,4litrového osmiválce na úkor dvanáctiválce rozhodla zejména kvůli hmotnosti. Menší jednotka totiž vedla k úspoře 150 kilogramů, díky čemuž B7 generace E65 vážila „pouze“ 1 960 kg. Respektive 2 108 kg s veškerými náplněmi. Exemplář z videa Tylera Hoovera, který tuto bolístku BMW názorně připomíná při opravě jím pořízené Alpiny, se pak bude pohybovat někde mezi těmito mantinely, neboť vybryndáním oleje na silnici o nějaké to kilo patrné přišel.
Osmiválcové motory BMW jsou výkonné a kultivované, se spolehlivostí jsou však poněkud na štíru. Obvykle kvůli jedinému vadnému komponentu
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 7 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 8 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry