BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut

Majitelům způsobila spoustu trápení, a to i když problém dokázali včas a správně identifikovat. Oprava totiž znamená nutnost draze demontovat celý motor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut

3.4.2020 | Petr Prokopec

BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Majitelům způsobila spoustu trápení, a to i když problém dokázali včas a správně identifikovat. Oprava totiž znamená nutnost draze demontovat celý motor.

Snad každou automobilku lze za některé věci chválit a za jiné kritizovat. Výjimkou není ani BMW, které si i navzdory mnoha kontroverzním krokům z posledních let drží kredit výrobce aut zaměřených na nadšené řidiče. Stojí za tím mimo jiné fakt, že se v jeho nabídce stále najdou auta s výkonným motorem, pohonem zadních kol a manuální převodovkou. A byť i tyto časy zřejmě brzy pominou, reputace značky bude nadále spojována hlavně s řidičsky podmanivou jízdou.

Abyste si nicméně mohli za volantem užívat, je zapotřebí, aby auto bylo provozuschopné. A to může být hlavně v případě osmiválcových modelů problém větší problém, než se zdá. Osmiválce BMW jsou totiž již po léta spojovány s průsaky oleje, které mění motorový prostor v jednu velkou lázeň a ve výsledku mohou vést až ke zničení pohonné jednotky. Výjimkou nejsou ani ty laděné Alpinou, neboť mnohé její komponenty zůstávají sériové. Zejména pak těsnění ventilů, které se ovšem časem ochodí a hlavně vyvrklá. Tím vznikají skuliny, kterými se nežádoucí kapalina dostává do motoru.

Snad ještě větším problémem než samotné těsnění je ovšem jeho umístění. Jak jsme již zmínili, spojeno je s ventily, kvůli čemuž musí celá pohonná jednotka ven. To ovšem v případě Alpiny B7 znamená také uvolnění předních kol. Celý proces tak i zkušeným mechanikům zabírá několik desítek hodin, neboť posléze je nutné odstrojit kabeláž a odmontovat hlavy válců. Vše přitom znesnadňuje skutečnost, že olej se dostal i do sebemenší skuliny. Před následnou montáží je tak pro změnu nutné čištění.

Suma sumárum je tedy na jednu stranu hezké, že německý über-sedan s 500 koňmi je nyní možné pořídit i za méně než třetinu jeho někdejší ceny, jenž startovala okolo tří milionů korun. Ovšem zároveň je třeba počítat s tím, že výměna drobného komponentu se díky zdlouhavé práci nemalým způsobem prodraží. A co je nejpodstatnější, docházet k ní bude opakovaně. Jak bylo totiž zmíněno již v úvodu, BMW má s prosakováním oleje problém již zhruba dvě dekády a nikdy jej nevyřešilo.

Lze pak už jen dodat, že Alpina se pro užití 4,4litrového osmiválce na úkor dvanáctiválce rozhodla zejména kvůli hmotnosti. Menší jednotka totiž vedla k úspoře 150 kilogramů, díky čemuž B7 generace E65 vážila „pouze“ 1 960 kg. Respektive 2 108 kg s veškerými náplněmi. Exemplář z videa Tylera Hoovera, který tuto bolístku BMW názorně připomíná při opravě jím pořízené Alpiny, se pak bude pohybovat někde mezi těmito mantinely, neboť vybryndáním oleje na silnici o nějaké to kilo patrné přišel.


BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 1 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 01BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 2 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 02BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 3 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 03BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 4 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 04BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 5 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 05BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 6 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 06BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 7 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 07BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 8 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 08BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 9 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 09BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 10 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 10BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 11 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 11BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 12 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 12BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 13 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 13
Osmiválcové motory BMW jsou výkonné a kultivované, se spolehlivostí jsou však poněkud na štíru. Obvykle kvůli jedinému vadnému komponentu

Zdroj: Hoovies Garage@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše