Jeden z nejrychlejších kombíků všech dob koupíte ojetý za pakatel, výkonem a dynamikou oslní i dnes

Je to legenda svého druhu, však spoustu praktičnosti spojuje s výjimečnou pohonnou jednotkou s 580 koňmi. Jejích kvalit se bát nemusíte, jejího apetitu ale už ano. Mimo to pamatujte na více než dvoutunovou hmotnost, spolu s výkonem žere pneumatiky i brzdové destičky zaživa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jeden z nejrychlejších kombíků všech dob koupíte ojetý za pakatel, výkonem a dynamikou oslní i dnes

15.3.2023 | Petr Prokopec

Jeden z nejrychlejších kombíků všech dob koupíte ojetý za pakatel, výkonem a dynamikou oslní i dnes

/

Foto: Audi

Je to legenda svého druhu, však spoustu praktičnosti spojuje s výjimečnou pohonnou jednotkou s 580 koňmi. Jejích kvalit se bát nemusíte, jejího apetitu ale už ano. Mimo to pamatujte na více než dvoutunovou hmotnost, spolu s výkonem žere pneumatiky i brzdové destičky zaživa.

V loňském roce se mi kamarád pochlubil ojetým BMW X5, které koupil za velmi výhodnou cenu. A jelikož mnichovské SUV vypadalo udržovaně zvenčí i uvnitř a onen človíček je navíc mechanikem, vlastně nebylo co řešit. Přesto jsem si neodpustil poznámku o prémiovém postavení dané značky a s tím souvisejícími cenami náhradních dílů. Často totiž stačí jen banalita, a přestože jste kovaní ve vyndávání motoru a jeho rozborce, snadno můžete vykrvácet. To kamarádovi vlastně i hrozí, neboť X5 je aktuálně v nouzovém režimu a její motorový prostor bude potřebovat značné investice.

Budu se tedy opakovat, nicméně i přesto musím znovu varovat před opravami prémiových aut, a to i za předpokladu, že máte známého s plně vybavenou garáží. Nejde totiž pouze o cenu práce, ale rovněž o samotné komponenty. Některé sice pořídíte na vrakovišti, jiné z druhovýroby, ovšem za pár je třeba platit přímo automobilce, a to mnohdy horentní sumy. Pokud tedy máte omezený rozpočet, rozhodně nedávejte veškeré peníze za samotný vůz. Ideálně byste si měli nechat alespoň třetinu na řešení budoucích potíží, které dříve nebo později přijít musí.

Výše zmíněné platí bez výjimky i v případě Audi RS6 druhé generace. To na rozdíl od předchůdce nebylo k mání jen jako kombi Avant, jehož debut se uskutečnil nejdříve, nýbrž i jako sedan. Ať se nicméně rozhodnete pro jakoukoli karosářskou verzi, pod kapotou vždy najdete vůbec největší jednotku, jaké se tento model dočkal. Jde totiž o pětilitrový desetiválec, jenž navíc podporuje dvojice turbodmychadel. Výkon tak vyskočil na 580 koní a točivý moment dokonce na 650 Nm, což jsou nadmíru působivá čísla i dnes.

Oslovit nicméně RS6 dokáže také dynamikou, stovku totiž navzdory více než dvoutunové hmotnosti zvládne za 4,6 sekundy. A pokud budete mít štěstí a narazíte na exemplář s posunutým omezovačem, dočkáte se maximálky 280 km/h místo obligátní dvěstěpadesátky. Samotný agregát je robustní a v podstatě se jeho selhání nemusíte obávat. Ovšem jen za předpokladu, že předchozí majitel byl patřičně „pünktlich“ a měnil olej nejdéle po 15 tisících km.

S olejem jsou navíc spojené další nepříjemnosti, pokud není v pořádku těsnění. Unikat pak může rovněž chladicí kapalina, přičemž oprava obojího opravdu není levnou záležitostí. V případě techniky jde ale pomalu o vše, co je třeba prověřit. V rámci exteriéru pak zkontrolujte rovněž ráfky a hlavně karoserii vpředu, s odřeninami a ťukanci od kamínku se nicméně nejspíše budete muset smířit. Koroze se však bát nemusíte, interiér je pak stejně jako motor bytelný.

Mohlo by se tedy zdát, že RS6 je ideálním vozem ke koupi, zvláště když ceny dnes startují pod půl milionem korun, což je překvapivě málo. Proč tomu tak je, vám řekne řada lidí, kteří si vůz mohli dovolit koupit jako nový. Audi totiž následně začalo ruinovat i je. V prvé řadě je totiž třeba počítat s opravdu vysokým apetitem spalovací jednotky. Zmíněná vysoká hmotnost pak hlavně brzdové destičky žere zaživa, negativně se pak podepisuje i na kolech a pneumatikách - hlavně když trefíte výmol.

V případě obutí ostatně i zkontrolujte, zda je správně sjeté - pokud však vzorek vykazuje jistou nerovnoměrnost, mohl předchozí majitel na nerovnostech přejížděných ve vysoké rychlosti hnout podvozkem. Pokud pak navíc vůz po zběsilé jízdě nenechal před vypnutím alespoň trochu vychladnout, může se stát, že zlobit bude také automat. Testovací jízda s návštěvou autorizovaného servisu a ne zrovna levnou prohlídkou je tak vlastně nutností.

Kolegové z Auto Bildu vyzkoušeli exemplář z roku 2008, kdy výroba začínala a kdy RS6 Avant stálo i s příplatky zhruba 125 tisíc Eur. Dnes je nicméně nabízeno za 25 999 Eur (cca 620 tisíc Kč). To skutečně není mnoho, jistým varováním je však nájezd 221 150 km. Ten sice potvrzuje, že motor je opravdu držák, u zbytku balení tomu však již být nemusí. I z jejich úst tedy vychází varování před nákladnou údržbou, stejně jako před ne zrovna levným provozem.


Jeden z nejrychlejších kombíků všech dob koupíte ojetý za pakatel, výkonem a dynamikou oslní i dnes - 1 - Audi RS6 Avant 2008 ilustracni foto 01Jeden z nejrychlejších kombíků všech dob koupíte ojetý za pakatel, výkonem a dynamikou oslní i dnes - 2 - Audi RS6 Avant 2008 ilustracni foto 02Jeden z nejrychlejších kombíků všech dob koupíte ojetý za pakatel, výkonem a dynamikou oslní i dnes - 3 - Audi RS6 Avant 2008 ilustracni foto 03Jeden z nejrychlejších kombíků všech dob koupíte ojetý za pakatel, výkonem a dynamikou oslní i dnes - 4 - Audi RS6 Avant 2008 ilustracni foto 04Jeden z nejrychlejších kombíků všech dob koupíte ojetý za pakatel, výkonem a dynamikou oslní i dnes - 5 - Audi RS6 Avant 2008 ilustracni foto 05Jeden z nejrychlejších kombíků všech dob koupíte ojetý za pakatel, výkonem a dynamikou oslní i dnes - 6 - Audi RS6 Avant 2008 ilustracni foto 06
Druhá generace RS6 láká extrémním propadem hodnoty. Je ovšem třeba mít na paměti, že starat se o desetiválcový sedan či kombík opravdu není levnou záležitostí. Foto: Audi

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.