Jedním z nejspolehlivějším aut vůbec je vůz, po kterém dnes bazarech sotva štěkne pes

Ani jako nový nepatřil mezi nejprodávanější, s postupem času ale jeho pozice na trhu jen zhoršila. A to přesto, že svou spolehlivostí představuje vrchol značky, pomalu i celého koncernu VW a aut vůbec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Jedním z nejspolehlivějším aut vůbec je vůz, po kterém dnes bazarech sotva štěkne pes

24.6.2021 | Petr Prokopec

Jedním z nejspolehlivějším aut vůbec je vůz, po kterém dnes bazarech sotva štěkne pes

/

Foto: Volkswagen

Ani jako nový nepatřil mezi nejprodávanější, s postupem času ale jeho pozice na trhu jen zhoršila. A to přesto, že svou spolehlivostí představuje vrchol značky, pomalu i celého koncernu VW a aut vůbec.

Volkswagen Golf patří dlouhá léta k evropským bestsellerům, a to z velké části i díky vysoké kvalitě výroby. Někteří s tím pochopitelně nebude souhlasit, ovšem sedmou i šestou generaci tlačí do popředí výsledky v německém TÜV Reportu. Obdobu tuzemské technické kontroly přitom nelze až tak jednoduše zfalšovat, jakkoli prostor pro jisté zkreslení se vždy najde. I tak je třeba říci, že majitelé Golfu se s problémy s technikou potýkají mnohem méně než třeba lidé, kteří dali přednost konkurenčnímu Peugeotu 308, Renaultu Mégane či Hyundai i30.

Jakkoliv lze na Golf pět chválu všeobecně, jedna varianta vystupuje nad všechny zbývající. A je vlastně až paradoxní, že se jedná o tu, která byla v showroomech spíše přehlížena, brána za nudnou a vhodnou maximálně tak pro důchodce. A dnes je stejně jako jiné vozy téhož segmentu téměř ignorována. Řeč je pochopitelně o provedení Plus, na které navázalo to označené Golf Sportsvan. V podstatě jde o velmi kompaktní MPV, u nichž Volkswagen zvýšil střešní linii a trochu nadzdvihnul i podvozek. Dovnitř se tedy snáze nastupuje a více toho i poberete.

Zajímavé přitom je, že zatímco verze Plus svým názvem plně odpovídala své podstatě, neboť oproti standardnímu Golfu jste skutečně dostali něco navíc, novější označení Sportsvan je v daném ohledu střelou zcela mimo terč. Sportovním se stává leda tehdy, když ho naplníte fotbalovými míči, jinak ani výbava R-Line s maximálně 150 koňmi velkému sportování nefandí. Oproti tomu Golf Plus měl k dispozici i jedna-čtyřku TSI, se kterou se výkon po faceliftu v roce 2008 vyhoupnul až na 160 koní.

Pravdou nicméně zůstává, že jízdní dynamika nepatřila k zákaznickým prioritám. Důraz byl spíše kladen třeba na zavazadelník, který u Golfu Plus dokázal pobrat 505 litrů, tedy výrazně více než v základním hatchbacku. Provedení Sportsvan pak ještě narostlo o 134 milimetrů do délky, načež se jeho kapacita navýšila na 590 litrů. Tedy v případě vzpřímených sedadel posunutých co nejvíce dopředu. Pokud jste je ovšem sklopili, rázem jste měli k dispozici „kombíkovských“ 1 520 l.

Pozitiva tím pochopitelně nekončí, my se ovšem nyní zaměříme spíše na možné problémy. Rozhodně však nepočítejte se sáhodlouhým výčtem. Pokud znovu nahlédneme do TÜV Reportu, zjistíme, že mezi dvou- a tříletými vozy je Sportsvan na patnácté příčce a mezi čtyř- a pětiletými dokonce na šesté. Jinými slovy jde o jeden z nejspolehlivějších vozů vůbec, což ostatně platí také o provedení Plus, které mezi šesti- a sedmiletými vozy drží čtrnáctou příčku.

V případě osmi- a devítiletých aut je Golf Plus na osmém místě, zatímco u deseti- a jedenáctiletých vozů mu patří pátá pozice. Lépe jsou na tom víceméně jen ikony jako Porsche 911 či Audi TT, to jsou však mnohem dražší vozy, navíc s výrazně nižším nájezdem a bohatšími majiteli, kteří nemají problém tyto vozy draze servisovat i po mnoha letech. Golf Plus je obyčejné auto, přesto majitele mnoho problémů netrápí. Byť pár se jich najde - od osmého roku stáří totiž hrozí průsaky oleje, v případě nejstarších exemplářů verze Plus se pak začíná objevovat koroze.

Co se motorů týče, pak jako lehce problematickou můžeme brát snad jen zmiňovanou jedna-čtyřku, u níž může docházet na rachtání rozvodového řetězu, známý to problém tehdejších TSI. V případě dvoulitrových turbodieselů vyrobených před rokem 2005 se pak objevovaly prasklinky v hlavě válců, toť ale vše. Tedy až na směrová světla Golfu Plus, jež nejspíše budete muset jednoho dne vyměnit. To se ale již netýká výfuku, tlumičů, pružin či dokonce ani brzd, a to bez ohledu na věk.

Jak jsme tedy zmínili, máme tu doslova pojízdnou reklamu na kvalitu, u které tak vlastně spíše než cokoliv jiného zkontrolujte, zda předchozí majitelé absolvovali svolávací akce. Ty se u verze Sportsvan týkaly některých vadných palubních systémů a hlavových opěrek, které nešlo zafixovat. To jsou ovšem ve výsledku drobnosti, které jen dále potvrzují, kterak kvalitní Volkswageny se zvýšenou střešní linií jsou. Že o ně lidé povětšinou nestojí, je pak jen... plus pro vás. Golfy Plus, klidně i TDI, můžete dnes s nájezdy okolo 100 tisíc km vybírat už za ceny od 70-80 tisíc Kč. To je opravdu málo na takový „držák” s relativně malým nájezdem a úsporným motorem.


Jedním z nejspolehlivějším aut vůbec je vůz, po kterém dnes bazarech sotva štěkne pes - 1 - VW Golf Sportsvan a Plus ojetina ilustracni foto 01Jedním z nejspolehlivějším aut vůbec je vůz, po kterém dnes bazarech sotva štěkne pes - 2 - VW Golf Sportsvan a Plus ojetina ilustracni foto 02Jedním z nejspolehlivějším aut vůbec je vůz, po kterém dnes bazarech sotva štěkne pes - 3 - VW Golf Sportsvan a Plus ojetina ilustracni foto 03Jedním z nejspolehlivějším aut vůbec je vůz, po kterém dnes bazarech sotva štěkne pes - 4 - VW Golf Sportsvan a Plus ojetina ilustracni foto 04Jedním z nejspolehlivějším aut vůbec je vůz, po kterém dnes bazarech sotva štěkne pes - 5 - VW Golf Sportsvan a Plus ojetina ilustracni foto 05Jedním z nejspolehlivějším aut vůbec je vůz, po kterém dnes bazarech sotva štěkne pes - 6 - VW Golf Sportsvan a Plus ojetina ilustracni foto 06
Pokud hledáte praktický rodinný vůz, který bude spíše jezdit než stát v servisu, pak je Golf Plus či Sportsvan vaším ideálem. Starší provedení lze přitom pořídit od zhruba 40 tisíc korun ve slušném stavu, od necelého dvojnásobku už si můžete vybírat ze zachovalých dieselů: Volkswagen

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše