Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější ojetiny všech staří do 130 tisíc: I za takové peníze lze dobře vybrat
5.6.2021 | Petr Prokopec
Že máte napjatý rozpočet ještě neznamená, že se při výběru pro vás nové ojetiny musíte smířit s poruchovým autem. Podle statistik TÜV pro rok 2021 je i v cenách okolo 130 tisíc Kč z čeho vybírat.
Omezení v České republice jsou sice aktuálně značně rozvolněná, koronavirus ovšem pořád nikam nezmizel. Je otázkou, do jaké míry nás bude ještě ohrožovat, vedle samotné nemoci nás ale trápí i její nepřímé dopady, které vedou ke spirále ekonomických nejistot majících pochopitelně dopad i na automobilový sektor. Nové vozy jsou navíc díky stále většímu množství regulací jen dražší, a tak mnohé snáze než autorizovaná dealerství nalákají autobazary.
U ojetých aut je nicméně třeba počítat s tím, že k nim jednoho dne přijdete, otočíte klíčkem a ono se nic nestane. Uplatnit přitom již nejspíše nepůjde záruku, rozhodně ne u aut, na která se podíváme dnes. Ani taková vás ale nemusí zruinovat, stačí si vzít do ruky spolehlivý bedekr a volit z vozů, které se jeví být statistiky nejspolehlivější.
Takovým autům se nevěnujeme zdaleka poprvé, situace na trhu se ale stále mění - jak z hlediska samotných aut, tak jejich cen. Vzešli jsme tedy z dat aktuálního TÜV Reportu pro rok 2021, který se opírá o data německých stanic technické kontroly, jejichž závěry nejsou ovlivněné náladami majitelů. Místo toho tu jednoduše máte suchý přehled toho, jak často dané vozy v průměru trpí nějakými problémy, a to navíc v kombinaci s průměrným nájezdem. Snadno si tedy můžete vybrat dle svých individuálních potřeb a finančních možností.
Tyto údaje jsme dali dohromady se současnými cenami ojetin a drželi se hranice 5 000 Eur, tedy asi 130 tisíc Kč dle nabídky Mobile.de, největšího to automobilového tržiště starého kontinentu. Právě taková jsou nyní řadou lidí vyhledávána nejvíce, pročež se obezřetnost vyplatí více než kdy dříve. Mimo to je třeba i umět číst mezi řádky, neboť jak je patrné z výsledků, jen málokteré modely si drží vysokou úroveň kvality i napříč několika generacemi.
Typickým takovým příkladem je VW Golf, jehož šestá generace figuruje mezi nejméně problematickými vozy ve stáří od deseti do jedenácti let. S nástupcem se ale již v žebříčku neshledáte, což jednoduše znamená, že s úrovní šel dolů. A když si uvědomíme, že na základě mnoha testů je sedmá generace stále lepší než současné provedení s pořadovým číslem osm, vyhlídky do budoucna nejsou úplně pozitivní.
Kde naopak chybu zjevně neuděláte, to je Golf Plus. Verze se zvýšenou střechou se v přehledu objevuje hned dvakrát, stejně jako třeba Mini druhé generace. Výroba obou vozů nicméně skončila v roce 2014, což znamená, že mezi nejnovějšími automobily je hledat nemůžete. Na druhou stranu, hlavně britský vůz je stylovkou, která je jako nová spojena s vyšší cenou. Pokud tedy chcete ono auto do 130 tisíc, je třeba hledat mezi staršími kusy.
Ještě než přitom zamíříme za konkrétními výsledky, musíme poukázat na úspěch Hondy Jazz mezi nejstaršími ojetinami. Japonský hatchback je totiž i jako deseti- či jedenáctiletý na stejné úrovni jako průměr v kategorii šesti- a sedmiletých aut. A pokud sáhnete po osmi- či devítiletém exempláři, pak ten je na tom ještě lépe. Když k tomu poté ještě navíc přihodíte velkorysý vnitřní prostor a cenu od 3 100 Eur (asi 79 tisíc Kč), je to jeden z horkých favoritů.
Dalším, možná i překvapivým favoritem v Česku jistě bude Škoda Fabia, která bodovala mezi maximálně pětiletými auty, což je věk, ve kterém se též dá dostat za cenu do 130 tisíc. U nás bývá jako nová bestsellerem mezi soukromými kupujícími a takoví lidé kupují ojetiny především.
Dost bylo řečí, kompletní přehled nejspolehlivějších ojetých aut všech stáří, která se v dobrém stavu s cenou vejdou do zmíněného limitu, následuje. A to i s průměrnou mírou poruchovosti - čím nižší je, tím pochopitelně lépe.
Kategorie dvou- a tříletých aut
3. Volkswagen Polo - míra poruchovosti: 4,5
2. Toyota Yaris - míra poruchovosti: 4,4
1. Kia Venga - míra poruchovosti: 4,1
Foto: Automobilky
Kategorie čtyř- a pětiletých aut
3. Toyota Verso - míra poruchovosti: 7,1
2. Škoda Fabia - míra poruchovosti: 6,7
1. Seat Altea - míra poruchovosti: 6,6
Kategorie šesti- a sedmiletých aut
3. Mini - míra poruchovosti: 10,6
2. Mazda 2 - míra poruchovosti: 10,5
1. Mazda 3 - míra poruchovosti: 10,0
Kategorie osmi- a devítiletých aut
3. Mini - míra poruchovosti: 14,4
2. Honda Jazz - míra poruchovosti: 14,0
1. VW Golf Plus - míra poruchovosti: 13,3
Kategorie deseti- a jedenáctiletých aut
3. VW Golf VI - míra poruchovosti: 17,1
2. VW Golf Plus - míra poruchovosti: 16,4
1. Honda Jazz - míra poruchovosti: 14,8
Zdroje: TÜV, Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva