Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci po prázdninové cestě s obyčejným rodinným dieselem jasně vidí, kde VW udělal chybu
20.9.2024 | Petr Prokopec
Ani tohle auto sice nedokáže zamaskovat úspory, po kterých VW v posledních letech sáhl, přesto dostává palec nahoru. Stačí, aby díky svému pohonnému ústrojí nabízelo širokou a levnou použitelnost, o kterých se domnělým náhradám může jen zdát.
Termín „diesel“ se ve Wolfsburgu stal pomalu sprostým slovem. Němci i proto doufali, že dříve nadmíru oblíbené vozy osazené jednotkami TDI v krátkém časovém horizontu nahradí elektromobily. Jenže to byl od počátku nesmyslný plán, s jakým později přišel třeba i Ford. Také modrý ovál totiž bláhově předpokládal, že po století tlaku na co nejnižší ceny si lidé náhle začnou kupovat auta, která startují nad milionem korun, ovšem jejich praktické využití je mnohem horší, než tomu bylo u spalovacích vozů klidně i za čtvrtinu.
Je nám úplně jasné, že zastánci elektromobilů to vidí jinak a bateriový pohon zkrátka staví nade vše. Objektivně vzato má řadu výhod, optikou úložiště energie ale selhává tak moc, že jej za náhradu spalovací technologie nelze považovat ani po láhvi „zelené”. A co je podstatné, jde v podstatě proti všemu, co automobil symbolizoval posledních sto let. Tedy svobodu a vlastně i pomocnou ruku. Stačí jet rychleji, vyrazit dál od domova či poznat fungování „rychlodobíjecích” stanic a rázem pochopíte, o čem je řeč. A o kolik více klidu vám ježdění se spalovacím autem dopřeje.
Právě na delší cestu vyrazili kolegové z německého Focusu ve Volkswagenu Caddy Max. A hned na úvod mluví o tom, kterak jsou elektrické plány nereálné, pokud do hry vstoupí prázdninové cesty. V takovém případě totiž neexistuje nic uživatelsky přívětivějšího, než je diesel. A právě touto jednotkou bylo německé MPV osazeno. Agregát 2,0 TDI se dokázal dostat na udávaných 5,5 litru spotřeby, což v kombinaci s 50litrovou nádrží dělá jeho dojezd bezmála tisícikilometrovým.
Je pak sice pravdou, že tak nízko se kolegové dokázali dostat jen díky rychlostem omezeným na rakouských a italských dálnicích na 110 km/h. Ovšem i když se v rodném Německu pohybovali tempem 150 až 170 km/h, vůz si říkal pouze o 7 l/100 km. Zkuste nicméně na takovou rychlost rozjet elektromobil, a vypadnou vám oči z důlků - spotřeba elektrické energie se v tu chvíli pohybuje okolo 60 kWh/100 km, což z jakékoli delší cesty dělá utrpení.
Na konto bateriového pohonu ovšem míří i další negativa. Caddy čtvrté generace byl totiž představen v roce 2020, tedy v době, kdy již VW onu elektromobilitu upřednostňoval před vším ostatním. To se bohužel projevilo na mnoha úsporách i zhoršené kvalitě. Zadní boční okénka tak bohužel oproti minulosti již nelze otevřít, stejně jako můžete zapomenout na továrnou dodávané clony. Minulostí jsou pak i různé variabilní přihrádky v interiéru. A rovněž měkčené plasty.
VW zkrátka šetřil, kde se dalo. Kromě toho se projevil i vliv spolupráce s již zmíněným Fordem, který ve všech srovnávacích dojmech působil vždy méně prémiovým dojmem. Nyní ale zlákal Wolfsburg na svou úroveň, což v dlouhodobém horizontu image Volkswagenu rozhodně neprospěje. Zvláště když Caddy již dávno nepochází z levného kraje, ono provedení Maxi s motorem TDI se totiž díky příplatkům může vyšplhat nad 40 tisíc Eur, tedy nad 1 milion korun.
Němci navíc již ohlásili, že kvůli díře, kterou do jejich elektrické bárky teče voda, budou celé své spalovací portfolio zdražovat. To není špatný vtip, ale realita - za něco, co je evidentně horší, než předchozí verze, si doopravdy budou účtovat víc a víc. Na Caddy Maxi 2,0 TDI je tak skutečně - v dobrém i zlém - vidět, kde VW udělal chybu. Vsadil na auta, která nejsou zdaleka tak použitelná jako vlastně obyčejný rodinný dieselový kompakt, právě ta ale zdražil až na úroveň, kdy se sama stávají komplikovaně prodejnými. Co pak lidé koupí? Že by nic? Kdo se pak má divit, že Volkswagen chystá největší propouštění ve své historii...






Caddy Maxi stále dokáže pobrat celou rodinu na hodně dlouhý výlet, díky prodlouženému zadnímu převisu pak i s veškerými jejími zavazadly. Nicméně ve srovnání s minulostí již Němci bohužel dělají kroky zpátky. Dobré i zlé ukazuje, jakou chybu VW udělal s elektromobily. Foto: Volkswagen
Zdroj: Focus
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
před 5 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 7 hodinami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
před 8 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 10 hodinami
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 14:53 - pavproch
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
