Ojetý kombík BMW je nejen žádoucí, ale i chytrou volbou, ovšem s jediným typem motoru

Jeho ceny klesly na úroveň, kdy je dostupný kde komu a přesto zdaleka nejde o zaručené finanční harakiri. Ne každý motor je ale moudrou volbou, s třílitrem či 2,5litrem je život snazší než s dvoulitrem či s diesely.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Ojetý kombík BMW je nejen žádoucí, ale i chytrou volbou, ovšem s jediným typem motoru

1.7.2021 | Petr Prokopec

Ojetý kombík BMW je nejen žádoucí, ale i chytrou volbou, ovšem s jediným typem motoru

/

Foto: BMW

Jeho ceny klesly na úroveň, kdy je dostupný kde komu a přesto zdaleka nejde o zaručené finanční harakiri. Ne každý motor je ale moudrou volbou, s třílitrem či 2,5litrem je život snazší než s dvoulitrem či s diesely.

V roce 2004 představilo BMW tehdy novou generaci řady 3. Ta je dodnes v mnohém výjimečná, však u varianty M3 byl vůbec poprvé a také naposledy použit osmiválcový motor. Šlo přitom o atmosférickou jednotku, jenž odrážela celou nabídku. Turbo totiž v té době užívaly až na jednu výjimku pouze diesely, u zbytku automobilka kladla důraz na přirozenější reakce při sešlápnutí plynového pedálu a vyšší efektivitu při náročném využití. Nelze se tedy divit tomu, že pro řadu nadšenců je právě generace E90/E91/E92/E93 tou vůbec poslední pravověrnou. S nástupcem se totiž turbo nastěhovalo i do benzinové části nabídky, kvůli čemuž BMW 3 přišlo o část svého charakteru.

My si aktuálně posvítíme na kombík zvaný Touring, který je jednou z hvězd autobazarů. Pobrat totiž dokáže 460 litrů v základu a až 1 385 při složených zadních sedadlech. Navíc disponuje poměrně velkým víkem zavazadelníku, načež dovnitř bez problémů naložíte i opravdu objemné předměty. Ty pak navíc mohou být i patřičně těžké, jakkoliv v takové chvíli bude vaše spokojenost záviset na výběru pohonné jednotky. Základní jedna-šestka totiž produkuje 116 či po faceliftu 122 koní, což na 1,6tunový kombík opravdu není mnoho.

Dle německého Auto Bildu byste ovšem ruce pryč měli dát také od varianty 320si, která je sice vzácná, ovšem zároveň také extrémně riziková. Výkon čtyřválce byl totiž díky vyšším kompresím a modifikované hřídeli vyšponován na 173 koní, což vedlo k jeho vysoké úmrtnosti. Stejně tak je nicméně třeba věnovat zvýšenou pozornost dvoulitrovému turbodieselu N47, zvláště pokud svou práci odvádí pod kapotou faceliftované verze. U té byl motor totiž natolik přepracován, že při každé výměně ozubeného kola je třeba měnit i hřídel.

Vaše kroky by tedy měly vést k šestiválcovým verzím 325i, 328i, 330i, o jejichž pohon se stará 2,5litrová nebo třílitrová jednotka s atmosférickým plněním, ránou vedle nejsou ani přeplňované verze 335i. Jakkoliv i zde mohou nastat potíže, jsou už méně závažného charakteru. U prvních dvou méně objemných variant jsou totiž náchylné vstřikovací trysky, jenž mohou popraskat. Nelíbí se jim rovněž dlouhodobá nečinnost, pročež se při koupi ojetiny rovnou dotažte prodejce, kdy přesně vůz do autobazaru dorazil.

Pokud je nicméně motor v pořádku, můžete při jízdě počítat s nemalou zábavou, zvláště pokud atmosférický agregát doplníte šestistupňovým manuálem. Řazení je totiž jemné i rychlé, dynamika pak stále působivá, zvláště na více než dekádu staré auto. Nicméně díky těmto „křížkům“ na krku je třeba rovněž zkontrolovat, zda vůz již nenačal hlodat zub času. Koroze se přitom projevuje jak u podvozku, tak u víka zavazadelníku, stejně jako mohou být v případě zavěšení na konci životnosti ložiska.

V tomto ohledu musíme dodat, že daný problém postihuje hlavně auta s většími litými koly a M-paketem, ovšem také u základnějších exemplářů budete mít pocit, že podvozek již není tak poddajný jako u předchozí generace E46. Tím však výčet nesnází prakticky končí, důvodů k obavám tedy skutečně mnoho není. Ceny pak startují okolo 60 tisíc korun, v té chvíli ovšem musíte počítat s opravdu vysokým nájezdem. Pokud ovšem chcete auto s méně než 100 tisíci kilometry, pak si musíte připravit trojnásobek, na opravdu pěkné kousky trojnásobek. I to je ale vzhledem k tomu, co šestiválcové verze nabízí, velmi příznivá cena.


Ojetý kombík BMW je nejen žádoucí, ale i chytrou volbou, ovšem s jediným typem motoru - 1 - BMW 325i Touring 2006 ilustracni foto 01Ojetý kombík BMW je nejen žádoucí, ale i chytrou volbou, ovšem s jediným typem motoru - 2 - BMW 325i Touring 2006 ilustracni foto 02Ojetý kombík BMW je nejen žádoucí, ale i chytrou volbou, ovšem s jediným typem motoru - 3 - BMW 325i Touring 2006 ilustracni foto 03Ojetý kombík BMW je nejen žádoucí, ale i chytrou volbou, ovšem s jediným typem motoru - 4 - BMW 325i Touring 2006 ilustracni foto 04Ojetý kombík BMW je nejen žádoucí, ale i chytrou volbou, ovšem s jediným typem motoru - 5 - BMW 325i Touring 2006 ilustracni foto 05Ojetý kombík BMW je nejen žádoucí, ale i chytrou volbou, ovšem s jediným typem motoru - 6 - BMW 325i Touring 2006 ilustracni foto 06
BMW 3 Touring vyrobené před rokem 2009, kdy přišel facelift, je volbou z rozumu. Díky jeho atmosférickému šestiválci se ovšem za jeho volantem rovněž královsky pobavíte. Foto: BMW

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše