Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou

Vloni představený koncept A7 Sportback h-tron quattro měl být jen studií. Nyní však Audi utratilo 2,7 miliardy za nové patenty, takže nejspíš vážně zezelená.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou

12.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vloni představený koncept A7 Sportback h-tron quattro měl být jen studií. Nyní však Audi utratilo 2,7 miliardy za nové patenty, takže nejspíš vážně zezelená.

Je tomu pár let, co Audi pro elektromobily moc nehořelo a pro vodíková auta teprve ne. Pak jsme se po několikerém otočení názoru dozvěděli, že radši hybridy a jen o pár měsíců později přišla zpráva, že v nabídce budou dva elektrické modely jako konkurence Tesle určitě budou. To bylo jen pár dní po představení modelu A7 h-tron, který, jak z názvu vyplývá měl jezdit na vodík. Ale byl to jen koncept, protože neexistovala infrastruktura ani poptávka.

Podle čerstvých zpráv to vypadá, že se Audi ke spuštění produkce „čistých” aut nakonec rozhoupalo. Jednak zatím nepřišla zpráva, že oni dva električtí konkurenti Tesly nebudou, i když to se může rychle změnit. A jednak Audi nakoupilo patenty na palivové články od kanadské firmy Ballard Power Systems za 100 milionů Eur, tedy asi 2,7 miliardy korun.

Podle dr. Ulricha Hackenberga, člena představenstva pro technický vývoj, bude Audi v rámci koncernu VW pionýrskou značkou na poli vodíkových aut. Bude nakupovat a vyvíjet nové technologie, které se pak dostanou do Volkswagenu a později údajně i do ostatních značek koncernu. Dá se tedy očekávat, že v dohledné době to bude právě Audi, které nabídne vodíkových aut nejvíce. „Audi nakupuje tyto strategicky důležité patenty pro celou skupinu a zpřístupní je všem značkám. Tímto způsobem zajišťujeme zkušenosti, které budou podnětné pro další vývoj této technologie,” komentoval Hackenberg.

Audi tímto novým nákupem patentů také rozšířilo spolupráci s firmou Ballard do roku 2019. Do té doby tedy nejspíš v nabídce uvidíme vůz s vodíkovými palivovými články pod slupkou a čtyřmi kruhy na kapotě. Jen je otázkou, jestli bude vůz konkurenceschopný „obyčejným” plug-in hybridům a infrastruktura dostatečně vyvinutá na to, aby si ho vůbec někdo koupil.


Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 1 - Audi A7 h-tron 2015 concept 01Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 2 - Audi A7 h-tron 2015 concept 02Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 3 - Audi A7 h-tron 2015 concept 03Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 4 - Audi A7 h-tron 2015 concept 04Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 5 - Audi A7 h-tron 2015 concept 05Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 6 - Audi A7 h-tron 2015 concept 06Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 7 - Audi A7 h-tron 2015 concept 07Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 8 - Audi A7 h-tron 2015 concept 08Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 9 - Audi A7 h-tron 2015 concept 09Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 10 - Audi A7 h-tron 2015 concept 10Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 11 - Audi A7 h-tron 2015 concept 11Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 12 - Audi A7 h-tron 2015 concept 12Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 13 - Audi A7 h-tron 2015 concept 13Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 14 - Audi A7 h-tron 2015 concept 14Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 15 - Audi A7 h-tron 2015 concept 15Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 16 - Audi A7 h-tron 2015 concept 16Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 17 - Audi A7 h-tron 2015 concept 17Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 18 - Audi A7 h-tron 2015 concept 18Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 19 - Audi A7 h-tron 2015 concept 19Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 20 - Audi A7 h-tron 2015 concept 20Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 21 - Audi A7 h-tron 2015 concept 21Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 22 - Audi A7 h-tron 2015 concept 22Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 23 - Audi A7 h-tron 2015 concept 23Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 24 - Audi A7 h-tron 2015 concept 24Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 25 - Audi A7 h-tron 2015 concept 25Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 26 - Audi A7 h-tron 2015 concept 26Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 27 - Audi A7 h-tron 2015 concept 27Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 28 - Audi A7 h-tron 2015 concept 28Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 29 - Audi A7 h-tron 2015 concept 29Audi koupilo patenty na palivové články za miliardy, h-trony tedy nejspíš budou - 30 - Audi A7 h-tron 2015 concept 30
Audi A7 h-tron se ukázalo už vloni

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.