Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor
21.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Kromě stavebních úprav trati budou pro větší bezpečnost mít auta méně přítlaku a méně přilnavé pneumatiky. A budou o desetinu slabší co do výkonu.
Příští ročník čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu se pojede se slabšími vozy. Organizátoři budou vyžadovat desetiprocentní snížení výkonu ve čtyřech nejvyšších třídách - SP9/GT3, SP7, SP-Pro a SP-X. Cílem je auta zpomalit a tím zvýšit bezpečnost na trati. I tohle je jedna z reakcí na tragickou nehodu z letošního března, podobně jako probíhající stavební úpravy trati.
Během příštího roku přibudou také další omezení na aerodynamice a světlá výška aut bude muset být větší, což by mělo snížit přítlak. Změní se i pravidla pro pneumatiky; nebude již možno používat experimentální směsi a „extrémní”, extra přilnavé pneumatiky. Detaily zatím nejsou známy.
Podle Hanse-Joachima Stucka, dlouholetého závodního jezdce a člena vyšetřovacího týmu u výše zmíněné nehody, musí dodavatelé a týmy spolupracovat tak, aby auta nebyla každý rok o několik vteřin rychlejší. To ovšem jde zcela proti principu závodění, kdy každý chce být co nejlepší a vývoj techniky s tím musí kráčet ruku v ruce.
Podobně také nařízení používání pneumatik s nižší než maximální možnou přilnavostí je diskutabilním krokem, protože na rovinkách to auta zpomalí jen stěží. A menší přítlak také znamená na rovinkách větší rychlost. Se současnými omezeními rychlosti týmy zvyšovaly přítlak svých aut, aby ho využily také v zatáčkách. Cílem opatření je tak patrně zejména zpomalit auta právě zde či na horizontech, nejsme si ale jisti, jestli samotné zpomalení - jistě ne zásadní - něco podobného změní. Jezdci budou řešit stejné situace na té samé hranici možností, akorát v o pár km/h nižších rychlostech. To teoreticky následkům potenciální nehody pomoci může, jestli ale na Flugplatzu ztratíte nad vozem kontrolu ve 207 nebo 200 km/h se nezdá být zase tak podstatné.
I dnes pochopitelně existují určité regulace, tyto lze vnímat jako jejich zpřísnění, nikoli zavedení úplně nových. Jaký budou mít reálný přínos, se nechme překvapit.
V příštím roce budou vozy GT3 na Ringu pomalejší
Zdroj: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda