Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor

Kromě stavebních úprav trati budou pro větší bezpečnost mít auta méně přítlaku a méně přilnavé pneumatiky. A budou o desetinu slabší co do výkonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor

21.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kromě stavebních úprav trati budou pro větší bezpečnost mít auta méně přítlaku a méně přilnavé pneumatiky. A budou o desetinu slabší co do výkonu.

Příští ročník čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu se pojede se slabšími vozy. Organizátoři budou vyžadovat desetiprocentní snížení výkonu ve čtyřech nejvyšších třídách - SP9/GT3, SP7, SP-Pro a SP-X. Cílem je auta zpomalit a tím zvýšit bezpečnost na trati. I tohle je jedna z reakcí na tragickou nehodu z letošního března, podobně jako probíhající stavební úpravy trati.

Během příštího roku přibudou také další omezení na aerodynamice a světlá výška aut bude muset být větší, což by mělo snížit přítlak. Změní se i pravidla pro pneumatiky; nebude již možno používat experimentální směsi a „extrémní”, extra přilnavé pneumatiky. Detaily zatím nejsou známy.

Podle Hanse-Joachima Stucka, dlouholetého závodního jezdce a člena vyšetřovacího týmu u výše zmíněné nehody, musí dodavatelé a týmy spolupracovat tak, aby auta nebyla každý rok o několik vteřin rychlejší. To ovšem jde zcela proti principu závodění, kdy každý chce být co nejlepší a vývoj techniky s tím musí kráčet ruku v ruce.

Podobně také nařízení používání pneumatik s nižší než maximální možnou přilnavostí je diskutabilním krokem, protože na rovinkách to auta zpomalí jen stěží. A menší přítlak také znamená na rovinkách větší rychlost. Se současnými omezeními rychlosti týmy zvyšovaly přítlak svých aut, aby ho využily také v zatáčkách. Cílem opatření je tak patrně zejména zpomalit auta právě zde či na horizontech, nejsme si ale jisti, jestli samotné zpomalení - jistě ne zásadní - něco podobného změní. Jezdci budou řešit stejné situace na té samé hranici možností, akorát v o pár km/h nižších rychlostech. To teoreticky následkům potenciální nehody pomoci může, jestli ale na Flugplatzu ztratíte nad vozem kontrolu ve 207 nebo 200 km/h se nezdá být zase tak podstatné.

I dnes pochopitelně existují určité regulace, tyto lze vnímat jako jejich zpřísnění, nikoli zavedení úplně nových. Jaký budou mít reálný přínos, se nechme překvapit.


Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor - 1 - zavody gt3 ring ilustracni 01Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor - 2 - zavody gt3 ring ilustracni 02Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor - 3 - zavody gt3 ring ilustracni 03Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor - 4 - zavody gt3 ring ilustracni 04Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor - 5 - zavody gt3 ring ilustracni 05Auta pro 24h Nürburgingu budou letos 10 % slabší, nařídil organizátor - 6 - zavody gt3 ring ilustracni 06
V příštím roce budou vozy GT3 na Ringu pomalejší

Zdroj: Motorsport

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše