Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW prodalo roční produkci hybridního sporťáku i8 a 10 tisíc elektrohatchbacků i3
26.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Auta na elektřinu s Mnichovem v rodném listě slaví úspěchy. Nevýhod elektromobilů se zbavují hybridními systémy a cena u BMW nehraje až takovou roli.
Elektromobily Renaultu moc na odbyt nejdou, v půjčovnách není zájem ani o jiné, ale BMW svým způsobem slaví. Jejich hybridní sportovní vůz i8, který však vůbec hybridní být nemusel, je u zákazníků populární - sotva se začal prodávat a už nyní podle informací agentury Reuters má BMW dostatek objednávek na rok výroby. Přesné číslo však výrobce nesdělil.
Čistě elektrické BMW i3 jde též na odbyt relativně dobře, zejména ve srovnání s jinými elektromobily - těsně po startu produkce má bavorská automobilka na deset tisíc objednávek. Neřekla však, jestli tolik vozů vyrobí za měsíc, či za rok. Nevíme ani, kolik z nich je vybaveno hybridním systémem REX (Range Extender), který do vozu přidává spalovací dvouválec jako generátor elektřiny.
Nabízí se otázka, proč takovýchto modelů BMW nevyrábí víc, když to vypadá, že jsou skvělé a že je každý chce. i3 bez REX je pořád elektromobil se všemi neduhy, které se k tomu váží, tedy zejména mizerný dojezd, dlouhá doba nabíjení a nevalná životnost akumulátorů. Stále také platí, že auta na elektřinu nejsou zrovna levné - i3 začíná na 900 tisících vč. DPH - ale to je u BMW až druhořadým problémem, jde o prémiovou značku a někteří lidé budou její produkty kupovat bez ohledu na cenu.
Ve prospěch i8 však zcela jistě hovoří fakt, že jeho kombinovaný výkon činí 362 koní, z čehož 231 benzínového motoru roztáčí zadní kola a 131 elektromotoru ta přední a má rozložení hmotnosti ve vynikajícím poměru 50:50. i3 se ničím takovým pochlubit nemůže, jeho elektromotor má 170 koní a případný spalovací dvouválec je jen a pouze generátor, jeho sílu na kola nedostanete.
Je ale také potřeba říci, proč si Renault zoufá, zatímco BMW slaví, když čísla vypadají stejně. Renault si totiž stanovil cíl, který deseti tisíci prodanými Zoe naplní jen z pětiny, kdežto BMW odmítá sdělit, kolik „íček” chce prodat. Jaká je roční kapacita výroby modelu i3, nemáme tušení; deset tisíc vozů je asi 27,4 auta denně. Nakolik Němci sdílí názor Fiatu, Hondy a Toyoty, že elektromobily jsou na světě jen kvůli regulacím, také nevíme, ale něco na tom jistě bude, jinak by Mnichov elektroauta chrlil již dávno.



































BMW má dost objednávek na roční výrobu modelu i8.


















O model i3 prý projevilo zájem přes 10 tisíc zákazníků, jak dlouho bude BMW tolik kusů vyrábět, však nevíme
Zdroj: Reuters přes Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
