Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera
7.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
K pozoruhodnému kroku se odhodlal koncern General Motors. Na evropských trzích bude vedle Opelu Ampera nabízet i Chevrolet Volt, ačkoli jde prakticky o totožné vozy.
Na koncernová „škatulata, hejbejete se” jsme si již zvykli a nepřekvapí nás, pokud jeden automobilový koncern nabízí na stejném trhu několik technicky velmi podobných vozů s různým designem a značkami. Je libo Volkswagen Polo, Seat Ibiza, nebo Škodu Fabia? Všechno můžete mít, i když ve všech třech případech dostanete velmi podobné auto.
Někteří už tuto strategii považují za nesmyslnou, ale my ji vcelku rozumíme. Někdo zkrátka chce škodovku, jiný španělský design, třetí německou kvalitu a je mu celkem jedno, že v každém případě dostane technicky téměř totéž. Přesto nás poslední krok koncernu General Motors překvapil - v Evropě totiž chce prodávat Chevrolet Volt po boku Opelu Ampera.
V tomto případě ale neplatí, že by šlo o technicky spřízněné vozy jiného vzhledu a provedení, jde v podstatě o úplně stejná auta s jiným vzhledem přídě, zádě a pár odlišnostmi v interiéru. Podobný krok nám tak dává stejný smysl jako by GM chtěl prodávat na jednom trhu Opely a Vauxhally - i ty obvykle dělí jen pár nepodstatných vzhledových odlišností.
Situace je o to zajímavější, že Volt bude nabízen levněji. Jak jsme vás kdysi informovali, Ampera bude v Evropě k mání za ekvivalent 42 900 Eur (ačkoli se cena může na různých trzích mírně lišit), Volt ale bude stát 41 950 Eur, tedy o 950 Eur méně.
Je to skutečné zvláštní, ale snad to alespoň příznivci značky Chevrolet ocení. Připomeňme, že Volt i Amperu pohání elektromotor o výkonu 110 kW (150 koní), který čerpá energii nejrpve z akumulátorů o kapaictě 16 kWh, po jejímž vyčerpání přijde ke slovu spalovací motor coby generátor, jenž je schopen přetvořit palivo v nádrži na dostatečné množství energie aby se „akumulátorový” dojezd 40-80 kilometrů prodloužil až na celkových 600 km. Vůz je schopen zrychlit na stovku za 9 sekund a pokoří rychlost až 160 km/h.



Chevrolet Volt na oficiálních fotografiích
Produkční verze Opelu Ampera živě na ženevském autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před hodinouNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 3 hodinamiAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
před 4 hodinamiJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 6 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva