Mercedes SL 400: nástupce SL 350 je oficiálně venku, na stovku zrychlí za 5,2 s

Příchod přeplňovaného motoru srazil čas potřebný k akceleraci o sedm desetin sekundy. Mimo to pak máme počítat i s nižší spotřebou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes SL 400: nástupce SL 350 je oficiálně venku, na stovku zrychlí za 5,2 s

7.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes SL 400: nástupce SL 350 je oficiálně venku, na stovku zrychlí za 5,2 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příchod přeplňovaného motoru srazil čas potřebný k akceleraci o sedm desetin sekundy. Mimo to pak máme počítat i s nižší spotřebou.

Poslední inkarnace Mercedesu SL je na trhu již nějaký ten pátek a jelikož konkurence nespí, musí třícípá hvězda přistupovat ke stále častějším inovacím. Po loňském faceliftu zde tak máme minulý týden ohlášenou rošádu, kdy model SL 350 střídá verze SL 400. Ten plně odpovídá moderním trendům, díky čemuž pod jeho dlouhou přední kapotou již nenajdeme atmosférický 3,5litrový šestiválec, ale jeho třílitrového přeplňovaného kolegu.

Šest válců naštěstí zůstalo a výkon resp. točivý moment pak narostly o 27 koní a 110 Nm na 333 koní v pásmu 5 250 až 6 000 otáček a 480 Nm při 1 600 až 4 000 ot./min. Akceleraci z klidu na stovku tak kupé-kabriolet zvládá za 5,2 sekundy, čímž předchozí provedení deklasuje o podstatných sedm desetin. Nejvyšší rychlost pak zůstala omezena na obligátních 250 km/h, zatímco spotřeba klesla na 7,3 l/100 km.

K mání je tato verze pouze se sedmistupňovým automatem, přičemž v sousedním Německu je možné SL 400 pořídit od 97 282,50 Eur (cca 2 675 300 Kč). České ceny se pak aktuálně zjevně připravují, neboť webová stránka s oficiálním ceníkem je momentálně nedostupná. Během pár hodin tedy článek doplníme, abychom představení verze SL 400 měli kompletní.


Mercedes SL 400: nástupce SL 350 je oficiálně venku, na stovku zrychlí za 5,2 s - 1 - Mercedes-Benz SL 400
Vizuálně se nový Mercedes SL 400 nemění, pod kapotou však nabízí 333 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.