Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Merkelová zřejmě EU „porazí”, pouhé odložení nových limitů CO2 ale mnoho neřeší
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá to, že vlk se nažere, ale koza zůstane celá. Jinými slovy, limit ve výši 95 gramů CO2 na kilometr zřejmě platit bude, ale až od roku 2024.
Asi již nemusíme zmiňovat, že emisní limity nastavené Evropskou unií nejsou ani tak snahou o lepší životní prostředí, jako spíše multimiliardovým byznysem. Proti stále většímu, zjevný smysl postrádajícímu utahování opasku se ovšem otevřeně stavíme nejen my, ale už i vedení části automobilek a dokonce také někteří vrcholní politici. Svůj odpor tak již vyjádřil šéf Opelu, ke kterému se záhy přidala německá kancléřka Angela Merkelová. Ta šla dokonce tak daleko, že začala jednání o nových limitech blokovat a místo toho přišla s vlastním návrhem.
Ten ovšem není až tak radikální, přeci jen ani Merkelová nemůže ztratit tvář před „zeleným“ lobby. Namísto roku 2020, kdy by měla platit norma počítající s maximálním množstvím 95 gramů emisí CO2 na kilometr, totiž německá kancléřka navrhuje čtyřleté mezidobí, po jehož uplynutí - tedy v roce 2024 - by začala platit pravidla navržená Evropskou unií. Až poté by tedy musely automobily vykazovat průměrnou spotřebu pod 4 l/100 km, jinak mohou jejich výrobci počítat s penalizací.
Tento návrh se nepřekvapivě nesetkal s pozitivním přijetím ve Francii a Itálii, neboť pro tamní (ve Francii dokonce i částečně státem vlastněné) značky jsou prioritou především malé vozy, jež s dosažením limitů navrhovaných EU nebudou mít v laboratořích problém, naopak jim to na trzích dopřeje umělé zvýhodnění. Země galského kohouta však nakonec dozajista bude s odložením souhlasit už kvůli spolupráci francouzských automobilek s těmi německými.
Na stranu Německa se přidala také Velká Británie, ovšem pouze výměnou za podporu při hlasování o navrhovaném zmrazení bankovních bonusů, s nímž ostrovní království nesouhlasí. Dá se tedy předpokládat, že plán Angely M. nakonec projde, přičemž řešení prý politici mají nalézt během pár týdnů. Jsme tedy opravdu zvědavi, s čím nakonec přijdou.


Znovuzvolená německá kancléřka Angela Merkelová si nakonec zřejmě prosadí svou. Její návrh však počítá jen s odkladem, nikoliv zrušením nesmyslných norem
Zdroj: Autonews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
