Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Merkelová zřejmě EU „porazí”, pouhé odložení nových limitů CO2 ale mnoho neřeší
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá to, že vlk se nažere, ale koza zůstane celá. Jinými slovy, limit ve výši 95 gramů CO2 na kilometr zřejmě platit bude, ale až od roku 2024.
Asi již nemusíme zmiňovat, že emisní limity nastavené Evropskou unií nejsou ani tak snahou o lepší životní prostředí, jako spíše multimiliardovým byznysem. Proti stále většímu, zjevný smysl postrádajícímu utahování opasku se ovšem otevřeně stavíme nejen my, ale už i vedení části automobilek a dokonce také někteří vrcholní politici. Svůj odpor tak již vyjádřil šéf Opelu, ke kterému se záhy přidala německá kancléřka Angela Merkelová. Ta šla dokonce tak daleko, že začala jednání o nových limitech blokovat a místo toho přišla s vlastním návrhem.
Ten ovšem není až tak radikální, přeci jen ani Merkelová nemůže ztratit tvář před „zeleným“ lobby. Namísto roku 2020, kdy by měla platit norma počítající s maximálním množstvím 95 gramů emisí CO2 na kilometr, totiž německá kancléřka navrhuje čtyřleté mezidobí, po jehož uplynutí - tedy v roce 2024 - by začala platit pravidla navržená Evropskou unií. Až poté by tedy musely automobily vykazovat průměrnou spotřebu pod 4 l/100 km, jinak mohou jejich výrobci počítat s penalizací.
Tento návrh se nepřekvapivě nesetkal s pozitivním přijetím ve Francii a Itálii, neboť pro tamní (ve Francii dokonce i částečně státem vlastněné) značky jsou prioritou především malé vozy, jež s dosažením limitů navrhovaných EU nebudou mít v laboratořích problém, naopak jim to na trzích dopřeje umělé zvýhodnění. Země galského kohouta však nakonec dozajista bude s odložením souhlasit už kvůli spolupráci francouzských automobilek s těmi německými.
Na stranu Německa se přidala také Velká Británie, ovšem pouze výměnou za podporu při hlasování o navrhovaném zmrazení bankovních bonusů, s nímž ostrovní království nesouhlasí. Dá se tedy předpokládat, že plán Angely M. nakonec projde, přičemž řešení prý politici mají nalézt během pár týdnů. Jsme tedy opravdu zvědavi, s čím nakonec přijdou.



Znovuzvolená německá kancléřka Angela Merkelová si nakonec zřejmě prosadí svou. Její návrh však počítá jen s odkladem, nikoliv zrušením nesmyslných norem
Zdroj: Autonews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Obří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před hodinouBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 07:31 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales