Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi R8 může klidně vypadat až takhle neodvážně (ilustrace)
22.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Naše pohledy se ubírají směrem k druhé generaci supersportu z Ingolstadtu. Představí se v příštím roce, takhle by vypadal s evolučním designem.
V podstatě celý letošek vyhlíželi novou generaci Audi R8, ta však ještě nedorazila, což poukazuje na jeho premiéru v roce příštím. Je přitom otázkou, co za daným zpožděním stojí. Může jít jednak o zmiňované interní rozčarování německé značky, či o pouhý fakt, že v Ingolstadtu dávají sourozeneckému Lamborghini Huracán větší prostor prosadit se. Italská verze desetiválcového sporťáku se ostatně prodává lépe než housky na krámě, a tak bychom se ani nedivili, kdyby koncern premiéru R8 schválně pozdržel. Ať už za tím vězí cokoli, v tuto chvíli stále můžeme řešit, jak bude vypadat.
Prozatím jsme se mohli podívat, jak vypadají maskované prototypy, které kroužily kola na zvučném videu z Nürburgringu a jistým způsobem nám finální podobu mohly do jisté míry demonstrovat i počítačové vizualizace z minulých článků, doposud však v tomto ohledu velká senzace nepřicházela. A nepřichází ani tentokrát, třebaže něco málo si z toho odnést půjde. Dánský ilustrátor Marco van Overbeeke totiž při tvorbě jeho vlastních vycházel z představy, že design bude opět jen evoluční.
Pokud se podíváme na poslední generaci Audi TT, dost těžko se dá říci, že by byla odlišná od té předchozí jako nebe a dudy. Samozřejmě využívá služeb platformy MQB, ale stále všichni poznají, že pochází z rodiny dvojitého T. Něco podobného se podle našeho názoru odehraje i v případě nové eR-osmičky, však známe Audi a jeho modely z posledních let. Takhle by tedy mohla vypadat, jakmile by Audi zachovalo stávající tvar masky chladiče a nevynechalo ani řešení s LED světlomety. Ve zbytku se budeme spíše opakovat..
Nová R8 se představí se s motory, které už velmi dobře známe, zachová si tedy stávající řadu atmosférických agregátů, samozřejmě s několika koňmi k dobru. Důvodem zástavby starších motorů místo modernějších přeplňovaných je problém s chlazením. Výsledkem tedy ve finále bude V8 4,2 FSI pro základní model, který má v současné době 430 koní a 430 Nm, a silnější desetiválec opět pro dynamičtější varianty. Osmiválec podle posledních informací nabídne 455 koní a svižnější V10 5,2 FSI, které nyní disponuje 525 koňmi (a ve verzi V10 Plus 550), pak zřejmě obdrží až 578 koní. Obě jednotky budou zřejmě spojeny se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol, na manuál už nesázejte.
Konkrétnější informace zatím nikdo nezmínil, a tak se můžeme pouze dohadovat o tom, s čím příští R8 nakonec přijde. Velmi pravděpodobné ovšem je, že bude o nějakých 50 až 60 kilo lehčí, a to hlavně díky využití karbonu na podlahu a středový tunel. Samotné hliníkové šasó by mělo vážit zhruba totéž, co dosavadní. Nižší hmotnost, vyšší výkon, atmosférické motory. Co víc jsme si nakonec vlastně mohli realisticky přát...













Audi R8 2015 bude zřejmě jen evolucí stávající generace. Minimálně z hlediska pohonných jednotek to však špatná správa rozhodně není
Zdroj: Motor.es
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 4 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 5 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 7 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 8 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva