Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu

Novou generaci devětsetjedenáctky jsme rozebírali ze všech možných úhlů, ale zatím jsme neřekli to, čeho se zastánci zachování čistoty DNA vozu bojí ze všeho nejvíce. Bude hybridní 991?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu

27.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novou generaci devětsetjedenáctky jsme rozebírali ze všech možných úhlů, ale zatím jsme neřekli to, čeho se zastánci zachování čistoty DNA vozu bojí ze všeho nejvíce. Bude hybridní 991?

Odpověď zní, že s největší pravděpodobností ano. Jistou nápovědou by mohlo být už značné prodloužení rozvoru, které vytváří prostor pro potenciální akumulátory, elektromotory a setrvačník podobný tomu ze závodní 911 GT3 R Hybrid. To je samozřejmě čirá spekulace, jenže to samé nelze tvrdit o výroku Matthiase Müllera, ředitele a předsedy představenstva automobilky Porsche. Ten na otázku magazínu Motor Trend týkající se použití elektromotorů v kombinaci s plochým šestiválcem v novém modelu řekl: „Diskutujeme o tom, zda tato technologie bude k dispozici také pro 911.“

Porsche samozřejmě tuto technologii má a intenzivně ji vyvíjí. Například ve srovnání s loňským modelem se konstruktérům podařilo zredukovat hmotnost systému v závodní 911 GT3 R Hybrid o dvacet procent a díky tomu snížit hmotnost vozu z 1 350 na 1 300 kg. A konec konců Porsche už nyní prodává hybridní Cayenne a tento typ pohonu byl potvrzen rovněž pro blížící se supersport 918 Spyder.

Dalším důvodem, proč je hybridní devětsetjedenáctka zřejmě hotovou věcí, je skutečnost, že současnou verzi čekají dva sedmileté generační cykly. Pochopitelně Porsche bude svůj tradiční sportovní model neustále vyvíjet a posouvat, ale základ zůstane víceméně identický. A protože za čtrnáct let budou muset všichni, kteří chtějí něco znamenat v Evropě, udělat ohromně změny ve prospěch snížení spotřeby a emisí, je nepravděpodobné, že by s klasickou hybridní nebo dokonce plug-in technologií Porsche nepočítalo.

Nemusí se vám to líbit, můžete to odsuzovat. Nic jiného s tím ale zastánci tradiční techniky ani samotné Porsche neudělá, pokud bude muset hrát podle současných pravidel. A to bude, protože jiná zatím nejsou. Jedinou světlou chvilkou v celé této věci je to, že Porsche vyvíjí své technologie na okruzích a ve skutečných závodech, a proto je reálná šance, že ampéry charakter devětsetjedenáctky nezničí.

Přečtěte si také o novém Porsche 991:
- Porsche 911 991 oficiálně: další detaily, první ceny
- Nové Porsche 911: víme ještě více, máme i fotky manuálního sedmikvaltu
- Porsche 911 991 a 997 na společných fotkách: najděte pět rozdílů
- Porsche 911 991 Carrera S zvládlo Nordschleife za 7:37
- Porsche nadále věří manuálnímu řazení, nová 911 GT3 dostane znovu jen to


Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 1 - Porsche 911 991 oficialni dalsi 03Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 2 - Porsche 911 991 oficialni dalsi 01Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 3 - Porsche 911 991 oficialni dalsi 02Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 4 - Porsche 911 991 oficialni dalsi 06Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 5 - Porsche 911 991 oficialni dalsi 05Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 6 - Porsche 911 991 oficialni dalsi 04
Nová 991 bude muset na trhu vydržet 14 let, hybrid je i proto prakticky hotová věc

Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 7 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 07Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 8 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 08Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 9 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 14Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 10 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 01Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 11 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 03Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 12 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 17
Při stavbě bateriemi podporovaného modelu bude vycházet z konstrukce závodní 911 GT3 R Hybrid

Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 13 - Porsche-918-Spyder-Concept-2011 02Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 14 - Porsche-918-Spyder-Concept-2011 03Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 15 - Porsche-918-Spyder-Concept-2011 04Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 16 - Porsche-918-Spyder-Concept-2011 07Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 17 - Porsche-918-Spyder-Concept-2011 06Porsche 911 991 čeká hybridní pohon a 14 let na trhu - 18 - Porsche-918-Spyder-Concept-2011 05
Jako první sériové sportovní Porsche s hybridní technologií dorazí 918 Spyder

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.