Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.června | Petr Prokopec
Říká, že Evergrande automobilového světa už existuje a pouze čekáme na chvíli, než to praskne. Automobilky orientované na elektrická auta prý pracují s menšími maržemi než výrobci čajů, což není udržitelné. více zde
BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.června | Petr Prokopec
Pro normálně uvažujícího člověka je to vlastně nepochopitelné. Firma má zboží. Lidé ho chtějí kupovat. Firma ho může dál bez velkých nákladů prodávat. Lidé by ho kupovali dál. Firma ho ale stejně přestane prodávat. Přesně tohle je případ Fordu Focus a jeho verze ST, obojí v listopadu skončí stůj do stůj. BMW naštěstí reaguje jinak. více zde
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.června | Petr Prokopec
A je to opravdu výjimečné zboží, které si do Itálie musel nechat dovézt na zakázku. Je dokonce tak výjimečné, že v tomto případě má i volant „na správné straně”, což je u něj ještě neobvyklejší. Přesto k šéfovi výrobců dvanáctiválcových superaut tak úplně nesedí. více zde
Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.června | Petr Prokopec
Kolik takových aut nám po letošku zbude? Tedy, zbude nám ještě vůbec nějaké? Po rozlučce Golfu GTI s ručním řazením a úplném konci Focusu ST je amen také se Civicem Type-R. Prý dojel na legislativu EU, ale na jakou? více zde
VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.června | Petr Prokopec
Je to ve své podstatě tragický příběh kaskády špatných a nezřídka zcela nepochopitelných strategických rozhodnutí, která jedno z nejlepších aut svět poslala směrem k průměru. A žádná spása není na dosah, „řešení” Volkswagenu bude pro vůz spíš poslední ránou. více zde
Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.června | Petr Prokopec
Carlos Tavares přivedl jeden z největších světových automobilových koncernů do hlubokých problémů, které pramenily zejména z jeho dogmatického přístupu k řešení pohonu. Dnes je aspoň schopen uznat, že podcenil, jak moc pro zákazníky, dealery i zaměstnance znamenaly pořádné motory. Ti je teď vrací do hry. více zde
VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.června | Petr Prokopec
Měl to být běh na dlouhou trať, proces na mnoho let, nakonec je ale po pár měsících skoro vymalováno. Řady Volkswagenu rychle opustily desítky tisíc lidí, jen tak pro nic za nic to ale neudělaly. více zde
Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.června | Petr Prokopec
Pro úspěšné obchodování s čímkoli bylo vždy klíčové respektovat jedno základní pravidlo: Znejte svého zákazníka. Mercedes v posledních letech opakovaně dává najevo, že své zákazníky nezná a o divizi AMG to platí dvojnásob. Pokud její klienti dostanou místo motorů V8 agresivnější vizáž, co to asi změní? více zde