Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu

7.června | Petr Prokopec

Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu Říká, že Evergrande automobilového světa už existuje a pouze čekáme na chvíli, než to praskne. Automobilky orientované na elektrická auta prý pracují s menšími maržemi než výrobci čajů, což není udržitelné. více zde

BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?

7.června | Petr Prokopec

BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké? Pro normálně uvažujícího člověka je to vlastně nepochopitelné. Firma má zboží. Lidé ho chtějí kupovat. Firma ho může dál bez velkých nákladů prodávat. Lidé by ho kupovali dál. Firma ho ale stejně přestane prodávat. Přesně tohle je případ Fordu Focus a jeho verze ST, obojí v listopadu skončí stůj do stůj. BMW naštěstí reaguje jinak. více zde

Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6

6.června | Petr Prokopec

Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6 A je to opravdu výjimečné zboží, které si do Itálie musel nechat dovézt na zakázku. Je dokonce tak výjimečné, že v tomto případě má i volant „na správné straně”, což je u něj ještě neobvyklejší. Přesto k šéfovi výrobců dvanáctiválcových superaut tak úplně nesedí. více zde

Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě

6.června | Petr Prokopec

Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě Kolik takových aut nám po letošku zbude? Tedy, zbude nám ještě vůbec nějaké? Po rozlučce Golfu GTI s ručním řazením a úplném konci Focusu ST je amen také se Civicem Type-R. Prý dojel na legislativu EU, ale na jakou? více zde

VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž

6.června | Petr Prokopec

VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž Je to ve své podstatě tragický příběh kaskády špatných a nezřídka zcela nepochopitelných strategických rozhodnutí, která jedno z nejlepších aut svět poslala směrem k průměru. A žádná spása není na dosah, „řešení” Volkswagenu bude pro vůz spíš poslední ránou. více zde

Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili

5.června | Petr Prokopec

Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili Carlos Tavares přivedl jeden z největších světových automobilových koncernů do hlubokých problémů, které pramenily zejména z jeho dogmatického přístupu k řešení pohonu. Dnes je aspoň schopen uznat, že podcenil, jak moc pro zákazníky, dealery i zaměstnance znamenaly pořádné motory. Ti je teď vrací do hry. více zde

VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze

5.června | Petr Prokopec

VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze Měl to být běh na dlouhou trať, proces na mnoho let, nakonec je ale po pár měsících skoro vymalováno. Řady Volkswagenu rychle opustily desítky tisíc lidí, jen tak pro nic za nic to ale neudělaly. více zde

Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu

4.června | Petr Prokopec

Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu Pro úspěšné obchodování s čímkoli bylo vždy klíčové respektovat jedno základní pravidlo: Znejte svého zákazníka. Mercedes v posledních letech opakovaně dává najevo, že své zákazníky nezná a o divizi AMG to platí dvojnásob. Pokud její klienti dostanou místo motorů V8 agresivnější vizáž, co to asi změní? více zde

Elektrické fiasko dostalo po 17 měsících zásadně levnější spalovací šestiválec, aby ukončil jeho trápení. A V8 přijde též, přátelé

před 2 hodinami | Petr Miler

Elektrické fiasko dostalo po 17 měsících zásadně levnější spalovací šestiválec, aby ukončil jeho trápení. A V8 přijde též, přátelé Ani ne 1,5 roku, tak dlouho vydržel čekat Stellantis na zázrak, který nepřišel a snad ani přijít nemohl. Elektrické provedení je minulostí a nedivili ...

Hyundai po třech letech v tichosti vyřadilo z nabídky svůj luxusní elektrický sedan, za celou dobu ho nekoupil skoro nikdo

včera | Petr Prokopec

Hyundai po třech letech v tichosti vyřadilo z nabídky svůj luxusní elektrický sedan, za celou dobu ho nekoupil skoro nikdo Tohle auto se stalo takovým prodejním fiaskem, že si nemohlo vydělat ani na tisk katalogů. Do prodeje vlétlo s velkou pompou, skončilo v něm ale ve vš...

„Dřevíčko”, manuál, motor V10. Naskytla se výjimečná šance koupit si kombík snů, existuje jen v pár kusech

včera | Petr Prokopec

„Dřevíčko”, manuál, motor V10. Naskytla se výjimečná šance koupit si kombík snů, existuje jen v pár kusech Musíte být trochu blázni, abyste si takovou kombinaci zamilovali, ale nás rozhodně můžete počítat mezi ohromené, zvlášť s lakem, jaký vůz odívá karose...

Honda po letech cválání na mrtvém koni říká, že mrtvý kůň možná nikam nedojede. Tomu se říká objev

včera | Petr Miler

Honda po letech cválání na mrtvém koni říká, že mrtvý kůň možná nikam nedojede. Tomu se říká objev Chytrému napověz, hloupého kopni. A některé automobilky? Ty by zasloužily pořádnou ránu palicí. Honda už ji nepotřebuje, dostala jich několik v podobě...

Stellantis vrací do nabídky osmiválce způsobem, ze kterého se Tavares bude obracet ve svém manažerském hrobě

včera | Petr Prokopec

Stellantis vrací do nabídky osmiválce způsobem, ze kterého se Tavares bude obracet ve svém manažerském hrobě Jedna značka koncernu už se vrátila zpět na správnou cestu, nebude v tom ale sama. Po Ramu věrnost motorům V8 přísahají další dvě a jsme zvědavi, jaké...

VW si musí připravit šrajtofli v nejnevhodnější moment, jeho miláček mezi akvizicemi právě prodělal 23 miliard za kvartál

včera | Petr Prokopec

VW si musí připravit šrajtofli v nejnevhodnější moment, jeho miláček mezi akvizicemi právě prodělal 23 miliard za kvartál Volkswagen má dnes dost problémů sám se sebou, ve světlejších chvilkách se ale bůhvíproč zavázal pomáhat financovat jinou ztrátovou automobilku Rivian...

Bugatti postavilo pro jednoho ze svých nejlepších zákazníků auto, které už nikomu neprodá, pod kapotou má jinak zaříznutý motor

včera | Petr Prokopec

Bugatti postavilo pro jednoho ze svých nejlepších zákazníků auto, které už nikomu neprodá, pod kapotou má jinak zaříznutý motor Jak bohatí a výjimeční musíte být, aby pro vás automobilka něco takového udělala? Velmi. V takovém případě ale zjevně nic není problém, ani jakási mec...

Rodinná tragédie stojí za tímto opuštěným dealerstvím Alfy Romeo. Auta dál stojí uvnitř, jako by se v něm zastavil čas

včera | Petr Miler

Rodinná tragédie stojí za tímto opuštěným dealerstvím Alfy Romeo. Auta dál stojí uvnitř, jako by se v něm zastavil čas Cesty osudu jsou nevyzpytatelné a v tomto případě si nepěkně pohrály s celou rodinou, která kdysi provozovala dealerství Alfy Romeo. Co z něj zbylo, m...

GM chtěl testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, obrátilo se to dokonale proti němu

včera | Petr Prokopec

GM chtěl testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, obrátilo se to dokonale proti němu Ve výsledku to jen ukazuje, jak málo myšlení vnucování elektrických aut všem provází. Však kolik inteligence vyžaduje pochopit, že takto hloupě koncip...

Fiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje

7.8.2025 | Petr Prokopec

Fiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje Tedy aspoň předpokládáme, že kdyby to nefungovalo, tak to nedělá. Tento vůz se prodává už 10 let a platí za zajímavou koupi v poměru ceny a hodnoty. T...

Číňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků

7.8.2025 | Petr Prokopec

Číňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků Až dosud se museli při kolizi osobního a nákladního vozu bát o život hlavně šoféři osobáku, nové MPV značky Li Auto ale zjevně mění pravidla hry i fyz...

Audi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád

7.8.2025 | Petr Miler

Audi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád Automobilka jako by dělala vše proto, aby zbytky svého už tak churavějícího byznysu rozvrátila co nejdřív. Po kolapsu zisků ji tak nenapadlo nic lepší...

Dnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí

7.8.2025 | Petr Prokopec

Dnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí A budete koukat, jaká argumentace za tím stojí, neboť je v dokonalém rozporu s tím, co dnes VW reálně dělá. Jediným faktem je, že Touareg dnes vzhlede...

„Bugatti pro chudé“ odhalilo své ceny, je nakonec ještě víc pro chudé, než se čekalo

7.8.2025 | Petr Prokopec

„Bugatti pro chudé“ odhalilo své ceny, je nakonec ještě víc pro chudé, než se čekalo Je to pochopitelně relativní, a tak nás neberte za slovo, pokud ale tohle není automobilová nabídka roku, pak nevíme, co by jí mělo být. Takové Ferrar...


Živá témata na fóru

zobrazit vše