Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vedoucí muž šampionátu F1 při závodu historiků naboural nedocenitelnou formuli Nikiho Laudy
16.5.2022 | Petr Miler
Jak pravil komentátor v přímém přenosu: Když už se zdálo, že rozbije průpovídky o tom, že mladí piloti neumí řídit staré formule, rozbil samotnou formuli. Na druhou stranu je ale třeba ocenit, že jí dal pořádně za uši.
Už za necelých 14 dnů se v Monte Carlu rozezní zvuky nejrychlejších závodních aut světa. Tradiční velká cena Monaka byla v roce 1950 součástí už úplně první sezóny série, které dnes říkáme Formule 1, a dosud platí za jeden z nejprestižnějších okruhů světa, na kterém lze zvítězit. Vzhledem k téměř nulovým možnostem předjíždění na trati nepatří mezi ty nejzáživnější, všechno okolo se ale postará o dostatečné vzrušení i tak.
Letos nebylo o vzrušení nouze už s předstihem, neboť se na témže místě jelo o víkendu hned několik závodů historických závodních aut. Těm obvykle mnoho pozornosti nevěnujeme, tentokrát ale toto klání opepřil svou účastí Charles Leclerc, vedoucí muž letošního šampionátu Formule 1 a rodilý Monačan. Jeho domácí velká cena je pro něj trochu zakletá, loni do ní navzdory zisku pole-position vůbec neodstartoval. Letos si měl spravit chuť trojicí prezentačních kol v ikonickém Ferrari 312 B3, ve kterém v roce 1974 získal Niki Lauda svůj první titul mistra světa. Štěstí mu ale opět nepřálo.
Záběry z jeho jízdy si můžete prohlédnout na záznamu níže v čase od asi 5:35 (5 hodin a 35 minut, jde o opravdu dlouhý záznam celého dne) a stojí to za to. Když už nic, Leclerc se s tím nepáral, snad nedocenitelné Ferrari vzal po jednom pomalejším kole pořádně u úst a bavil tím sebe i publikum. Až se ucho utrhlo. Tedy utrhla se mu spíše zadní osa v zatáčce La Rascasse. Po hodinách pak zádí stroje naboural do bariéry a i když mohlo být mnohem hůř, hrdý na to jistě nebyl.
Ferrari později vydalo tiskovou zprávu, podle níže na formuli došlo k technické závadě na brzdách a je to pochopitelně možné. Spíše bychom ale řekli, že se tím snaží udržet Leclerca v dobré pohodě, neboť jel opravdu ostře, podle průběhu nehody to nevypadalo na náhlé technické selhání a La Rascasse byla plná oleje, brzdové kapaliny dalších „klouzavých věcí”, na kterých (přes předchozí ošetření, pochopitelně) mohl Leclerc snadno ztratit kontrolu nad vozem.
Někteří jej kvůli tomu zesměšňují, třebaže obvykle s nadsázkou, ani to ale dělat nebudeme. Leclerc ukázal jednu z největších ikon historie tohoto sportu v akci, v jaké jsme ji dávno neviděli. A to se holt vždy může stát, že to přeženete. Škody navíc budou relativně malé, tohle Ferrari snadno opraví. Ale podívejte se na to níže a udělejte si názor sami.



Ferrari 312 B3 z roku 1974 je přelomový stroj svého druhu, první mistrovská ef-jednička Nikiho Laudy. Právě tu Charles Leclerc naboural včera v Monaku. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroj: Goodwood Road & Racing@Youtube
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Týmy a jezdci WSBK 2026 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
- Je Dixon pro MotoGP příliš pomalý? „Někteří lidé si to myslí.“ včera 11:24
Nejnovější články
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před hodinou
Subaru překvapilo hned dvěma ostrými novinkami, centrální výfuk jedné z nich dává naději
před 3 hodinami
Mazda skutečně skončila se svým dosavadním logem, ubohost náhrady je už za hranicí pochopitelnosti
před 4 hodinami
Audi se dostalo do slepé uličky s dalším modelem. Ten současný přetahuje, o novém pořád nebylo ani rozhodnuto
před 6 hodinami
„Nulová továrna” na elektromobily naplňuje své jméno. Po náhlém propouštění bude brzy zaměstnávat nula lidí, vyrábět nula aut
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
