Vedoucí muž šampionátu F1 při závodu historiků naboural nedocenitelnou formuli Nikiho Laudy

Jak pravil komentátor v přímém přenosu: Když už se zdálo, že rozbije průpovídky o tom, že mladí piloti neumí řídit staré formule, rozbil samotnou formuli. Na druhou stranu je ale třeba ocenit, že jí dal pořádně za uši.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Vedoucí muž šampionátu F1 při závodu historiků naboural nedocenitelnou formuli Nikiho Laudy

16.5.2022 | Petr Miler

Vedoucí muž šampionátu F1 při závodu historiků naboural nedocenitelnou formuli Nikiho Laudy

/

Foto: Ferrari

Jak pravil komentátor v přímém přenosu: Když už se zdálo, že rozbije průpovídky o tom, že mladí piloti neumí řídit staré formule, rozbil samotnou formuli. Na druhou stranu je ale třeba ocenit, že jí dal pořádně za uši.

Už za necelých 14 dnů se v Monte Carlu rozezní zvuky nejrychlejších závodních aut světa. Tradiční velká cena Monaka byla v roce 1950 součástí už úplně první sezóny série, které dnes říkáme Formule 1, a dosud platí za jeden z nejprestižnějších okruhů světa, na kterém lze zvítězit. Vzhledem k téměř nulovým možnostem předjíždění na trati nepatří mezi ty nejzáživnější, všechno okolo se ale postará o dostatečné vzrušení i tak.

Letos nebylo o vzrušení nouze už s předstihem, neboť se na témže místě jelo o víkendu hned několik závodů historických závodních aut. Těm obvykle mnoho pozornosti nevěnujeme, tentokrát ale toto klání opepřil svou účastí Charles Leclerc, vedoucí muž letošního šampionátu Formule 1 a rodilý Monačan. Jeho domácí velká cena je pro něj trochu zakletá, loni do ní navzdory zisku pole-position vůbec neodstartoval. Letos si měl spravit chuť trojicí prezentačních kol v ikonickém Ferrari 312 B3, ve kterém v roce 1974 získal Niki Lauda svůj první titul mistra světa. Štěstí mu ale opět nepřálo.

Záběry z jeho jízdy si můžete prohlédnout na záznamu níže v čase od asi 5:35 (5 hodin a 35 minut, jde o opravdu dlouhý záznam celého dne) a stojí to za to. Když už nic, Leclerc se s tím nepáral, snad nedocenitelné Ferrari vzal po jednom pomalejším kole pořádně u úst a bavil tím sebe i publikum. Až se ucho utrhlo. Tedy utrhla se mu spíše zadní osa v zatáčce La Rascasse. Po hodinách pak zádí stroje naboural do bariéry a i když mohlo být mnohem hůř, hrdý na to jistě nebyl.

Ferrari později vydalo tiskovou zprávu, podle níže na formuli došlo k technické závadě na brzdách a je to pochopitelně možné. Spíše bychom ale řekli, že se tím snaží udržet Leclerca v dobré pohodě, neboť jel opravdu ostře, podle průběhu nehody to nevypadalo na náhlé technické selhání a La Rascasse byla plná oleje, brzdové kapaliny dalších „klouzavých věcí”, na kterých (přes předchozí ošetření, pochopitelně) mohl Leclerc snadno ztratit kontrolu nad vozem.

Někteří jej kvůli tomu zesměšňují, třebaže obvykle s nadsázkou, ani to ale dělat nebudeme. Leclerc ukázal jednu z největších ikon historie tohoto sportu v akci, v jaké jsme ji dávno neviděli. A to se holt vždy může stát, že to přeženete. Škody navíc budou relativně malé, tohle Ferrari snadno opraví. Ale podívejte se na to níže a udělejte si názor sami.


Vedoucí muž šampionátu F1 při závodu historiků naboural nedocenitelnou formuli Nikiho Laudy - 1 - Ferrari 312 B3 1974 historicke 01Vedoucí muž šampionátu F1 při závodu historiků naboural nedocenitelnou formuli Nikiho Laudy - 2 - Ferrari 312 B3 1974 historicke 02Vedoucí muž šampionátu F1 při závodu historiků naboural nedocenitelnou formuli Nikiho Laudy - 3 - Ferrari 312 B3 1974 historicke 03
Ferrari 312 B3 z roku 1974 je přelomový stroj svého druhu, první mistrovská ef-jednička Nikiho Laudy. Právě tu Charles Leclerc naboural včera v Monaku. Ilustrační foto: Ferrari

Zdroj: Goodwood Road & Racing@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše