Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo 850 T5-R: „kombi od Porsche” slaví 20 let, ve společnosti nové V60 Polestar
11.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární ikona vyvinutá ve spolupráci s Porsche přišla na svět v roce 1994. Pod kapotou nabízela 240 koní, s nimiž docválala na stovku za 7 sekund.
Dnes již legendární Volvo 850 T5-R jsme si představili na sklonku srpna. Konstatovat jsme přitom mohli, že na vývoji jednoho z nejrychlejších kombíků té doby švédská značka spolupracovala s Porsche, což již samo o sobě učinilo z vozu žádané zboží. Další kladnou reputaci pak měly na svědomí úspěchy v britském mistrovství cestovních vozů BTCC, tím zřejmě největším lákadlem ale bylo pohonné ústrojí.
Skandinávský kombík totiž dostal pod kapotou 2,3litrový přeplňovaný pětiválec, který produkoval 240 koní a 330 Nm točivého momentu. Výkon přenášela na přední kola zpočátku jen čtyřstupňová automatická převodovka, se kterou vůz zrychlil z klidu na stovku za rovných sedm sekund a rozjel se až na 245 km/h. Nápomocna mu přitom byla i (na Volvo, však je to „švédský tank”...) relativně nízká hmotnost 1 600 kg.
Tato fakta jsme ovšem zmínili již v samostatném článku, nově se tedy můžeme podívat na jeden zásadní fakt - od představení ikonického modelu totiž aktuálně uplynulo 20 let. Volvo tak slaví zajímavé výročí, v jehož rámci kombi 850 T5-R spárovalo s jeho moderním nástupcem, modelem V60 Polestar. Ten do vínku dostal koní 350, ovšem při hmotnosti 1 834 kg.
I přes více kilogramů se ovšem novinka může pochlubit lepším sprintem (4,9 s) i maximálkou (250 km/h), za což vděčí nejen lepšímu šestistupňovému automatu, ale také pohonu všech kol. Jen u lepší akcelerace ovšem nezůstalo, V60 Polestar se tak může pochlubit i rychlejším zastavením. Ze stovky totiž zabrzdí na 34 metrech, zatímco legenda potřebuje metrů 45.
Nic bližšího již nemůžeme dodat, snad kromě faktu, že interní označení Volva nebylo 850, nýbrž 855. Pod názvem 855 T5-R se pak navíc v Norsku objevil i tuningový projekt, který počítal s vyšším výkonem a poladěným podvozkem. K mání byl přitom ve vyobrazené žluté barvě, pročež je dost možné, že Volvo slaví dané výročí s „neoficiálním modelem”.
Dnes již legendární Volvo 850 T5-R slaví dvacáté výročí, a to ve společnosti moderního nástupce V60 Polestar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22