Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový hypersport má překonat stále platný rekord Bugatti Veyron, tak rychle bez střechy nikdo nejel
19.8.2022 | Petr Prokopec
Věřte nebo ne, ale za 10 let se nenašel nikdo, kdo by překonal rychlostní rekord francouzské značky platný pro otevřené vozy. Hozenou rukavici až teď zvedají Američané, pomáhat jim při tom bude 1 842 koní výkonu.
V roce 1983 pokořil Ruf BTR, tedy modifikované Porsche 911 Turbo, jako první produkční vůz metu 300 km/h. O pouhou dekádu později pak laťku pozdvihl na zcela novou a podstatně vyšší úroveň McLaren F1. I na jeho překonání nicméně došlo, a to v roce 2005, kdy se přes čtyřstovku dostalo Bugatti Veyron. „Závody ve zbrojení“ tím přitom ani v nejmenším neskončily, právě naopak. Hned několik výrobců se totiž zuřivě snaží překonat metu 500 km/h.
Jedním z aut, které si na titul brousí zuby, je Hennessey Venom F5. Ten byl pojmenován podle nejsilnějších tornád, jenž dosahují rychlosti až 512 km/h. Zda se ovšem na tuto úroveň opravdu dostane, je prozatím otázkou. Texaská firma totiž zatím svá tvrzení nepodpořila žádnými záznamy, i proto, že rovněž ji nemalou měrou zasáhla pandemie koronaviru. Výroba kupé se tedy rozjela teprve loni, přičemž dle plánů má každoročně vzniknout pouze osm kusů.
Jakkoliv se ovšem Venom F5 o zápis do Guinnessovy knihy rekordů ještě nepokusil, Texasané rozhodně nesložili ruce do klína. Místo toho pracovali na otevřeném provedení, jehož první snímky a data s nimi spojená aktuálně poslali do světa. Uvádí přitom, že ve srovnání s kupé vzrostla hmotnost pouze o 45 kilogramů na 1 430 kg. O ty se pak nadále bude starat 6,6litrový osmiválec twin-turbo s přezdívkou Fury, který byl naladěn na 1 842 koní.
Na přesné změření dynamiky dosud nedošlo, kupé má nicméně dle tvrzení automobilky zvládnout sprint na čtyřstovku za pouhých 15,5 sekundy. To je o dvanáct desetin lepší čas, než jaký potřeboval Veyron na zdolání třístovky. A překonán je jím i Chiron, který se na danou metu dostane až za 32,6 sekundy. Vlastně tak není překvapivé, že Texasané chtějí získat titul nejrychlejšího otevřeného auta, který oficiálně drží Bugati Grand Sport Vitesse s 408,84 km/h. Neoficiálně jej ale překonal i starší Venom GT Spyder znovu od Hennessey, který se rozjel až na necertifikovaných 427,4 km/h.
Zda na nový rekord nicméně opravdu dojde, je v tuto chvíli ve hvězdách. John Hennessey, šéf této značky, totiž uvádí, že na pořádně dlouhou ranvej firma vyrazí až ve chvíli, kdy ji nebude tížit velký počet objednaných, ovšem nedodaných aut. To ovšem znamená, že ze hry je dost možná i příští rok. Kupé má totiž celkově vzniknout 24 kusů, roadsteru pak dokonce 30. Jeho cena přitom vzrostla z 2,1 na rovné 3 miliony dolarů (cca 51,45 až 73,5 mil. Kč).
Obě verze jako základ používají karbonový monokok, který prý nepotřeboval příliš upravovat, neboť s roadsterem se počítalo již od počátku. Právě proto je nárůst hmotnosti v podstatě zanedbatelný. Projevuje se to i na samotném odnímatelném panelu, který je taktéž z uhlíkových vláken a jenž váží pouhých 8 kilo. O jeho sundání a uklizení do garáže se ovšem musíte postarat sami, s elektromotory rozhodně nepočítejte.
Další modifikací oproti kupé je příchod proskleného krytu motoru, který daleko lépe odhaluje pohonnou jednotku založenou na osmiválci LS koncernu General Motors. Tu doprovází robotizovaný manuál s jednou spojkou, skrze který míří na zadní kola jak oněch 1 842 koní, tak i 1 617 Nm točivého momentu. V obou případech jde o čísla, jimž se nemůže rovnat ani zmiňované Bugatti, které však váží skoro 2 tuny.
Specifická jsou i 19palcová přední a 20palcová zadní kola z kovaného hliníku, přičemž základní verzi lze zaměnit za provedení z leštěného hliníku. Každá sada dle tvrzení firmy zabere několik týdnů, neboť leštění probíhá ručně. Volant s „býčími rohy“ či sedadla s unikátními polštářky jsou nicméně pro obě verze společné. Zákazníci rovněž mohou v obou případech zvolit jakoukoliv barevnou kombinaci.
























Venom F5 se nově ukázal i jako roadster. S kupé jej pojí karbonový monokok a 6,6litrový osmiválec, který se skrývá pod proskleným krytem. Ten lemuje několik děr sloužících k odvětrávání. Odnímatelný karbonový panel pak musíte nechávat doma v garáži, z toho důvodu ale k němu dostáváte i speciální podstavec a také vak z vlny Merino. Foto: Hennessey
Zdroj: Hennessey
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 7 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před hodinouDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 3 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 4 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 6 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva