Šéfa Audi už nezajímá náskok díky technice, znát to bude hlavně na motorech

Časy se mění a Audi s nimi, chce se říci. Tak banálně to ale odbýt nelze, image značky byla vystavěna na technických přednostech, zejména pak na motorech. Teď šéf značky říká, že půjde jinou cestou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéfa Audi už nezajímá náskok díky technice, znát to bude hlavně na motorech

18.5.2021 | Petr Prokopec

Šéfa Audi už nezajímá náskok díky technice, znát to bude hlavně na motorech

/

Foto: Audi

Časy se mění a Audi s nimi, chce se říci. Tak banálně to ale odbýt nelze, image značky byla vystavěna na technických přednostech, zejména pak na motorech. Teď šéf značky říká, že půjde jinou cestou.

Pokud jste si v posledních letech kupovali vůz, a je jedno zda nový či ojetý, pak jeho pohonná jednotka hrála při rozhodování jistě stěžejní roli. V závislosti na vašich prioritách i potřebách, stejně jako s ohledem na zkušenosti jste zkrátka sáhli po objemném a výkonném či naopak menším a spíše úspornějším motoru. Pro řadu lidí šlo o mnohem důležitější oblast, než jakou byla vnitřní výbava. Třeba čalounění si můžete nechat vcelku snadno a vlastně i levně vyměnit a problémem není ani instalace vyhřívaných sedadel, ač původně součástí vozu nebyly. S motorem je to vždy složité.

Je nicméně třeba připomenout, že časy se mění. Nadcházející éra totiž má být elektrická, což znamená, že motor ztratí svůj dosavadní význam. Tím pochopitelně nechceme říci, že nebude vůbec důležitý či budou všechny stejné, rozdíly ale nebudou zdaleka tak markantní, jako dnes. Změnilo se totiž prostředí i lidé, neboť silnice jsou stále ucpanější a s kamerami je třeba počítat na každém rohu. Navíc v případě mainstreamových elektromobilů půjde každému hlavně o dojezd, nikoliv o to být první na semaforech. I z toho důvodu, že s vybíjením baterií často klesá i dostupný výkon.

Jak jsme přitom zmínili již mnohokrát, zejména pro některé výrobce kvůli této změně nastanou poměrně krušné časy. Loajalita zákazníků často stála na používané technice a velkou roli v tom hrála právě spalovací jednotka. Pokud jste s ní byli spokojeni, logicky jste při hledání nového vozu nepátrali v odlišných vodách. Zvláště pokud novinka disponovala tímtéž motorem nebo jeho evoluční verzí. V ten moment jste totiž eliminovali pomalu veškerá překvapení, hlavně negativního rázu.

Nově se tedy výrobci budou muset opravdu snažit, aby dokázali vyčnívat z davu. Přičemž takové Audi má pocit, že ve výsledku postačí pokračovat v jízdě po vytyčených kolejích. „Myslíme si, že zvláštní charakter vozu spočívá v tom, jak jsou jednotlivé oblasti propojené. Nabídneme tedy lepší design, lepší balení, lepší interiér a větší použitelnost, jakou naši zákazníci očekávají - to vše v kombinaci s klasickou kvalitou Audi a reputací silné značky,“ uvedl šéf čtyř kruhů Markus Duesmann.

Na jednu stranu mu rozumíme, všechna auta nikdy nebudou stejná, i kdyby nakrásně měla úplně stejný pohon. Na tu druhou je ale třeba nezapomínat, z čeho Audi vzešlo, díky čemu je tam, kde je. Jde o jedno z dítek Ferdinanda Piëcha, slogan „Náskok díky technice” je jeho krédo a nebýt jej a jeho vytrvalé snahy nabízet pod hlavičkou kdysi nezajímavé značky technicky vytříbené stroje, nikdy by nemělo svou současnou image. A tak, jak k ní Audi s technikou - zejména pak motorovou, vzpomeňme pětiválcového Quattra a dalších - přišlo, jí může bez ní také pozbýt.

Výrobci se tedy budou muset opravdu snažit, aby zákazníka zaháčkovali něčím jiným. Což ostatně dokládá i takové Ferrari, jež se naposledy pochlubilo modelem 812 Competizione. Tento supersport dostal do vínku vůbec nejvýkonnější dvanáctiválec, jaký kdy v Maranellu vznikl. Technický šéf značky Michael Leiters nicméně již naznačil, že očekávat máme ještě silnější provedení. A marketingový šéf Enrico Galliera dodává, že firma „zvažuje něco, co bude v budoucnu viditelné“.

Italové tedy evidentně chystají další novinku, která bude v podstatě postavena okolo atmosférického motoru - protože něco takového nikdo jiný nedělá. Jen díky tomu totiž budou moci vykouknout z davu. Řeč je přitom o Ferrari, zřejmě nejznámější automobilové značce světa. Ovšem i ta se nyní musí snažit daleko více než kdy dříve, aby publikum okouzlila. Postup Audi je tedy přinejmenším riskantní.


Šéfa Audi už nezajímá náskok díky technice, znát to bude hlavně na motorech - 1 - Audi e-tron GT 2021 prvni sada 12Šéfa Audi už nezajímá náskok díky technice, znát to bude hlavně na motorech - 2 - Audi e-tron GT 2021 prvni sada 13Šéfa Audi už nezajímá náskok díky technice, znát to bude hlavně na motorech - 3 - Audi e-tron GT 2021 prvni sada 14Šéfa Audi už nezajímá náskok díky technice, znát to bude hlavně na motorech - 4 - Audi e-tron GT 2021 prvni sada 15Šéfa Audi už nezajímá náskok díky technice, znát to bude hlavně na motorech - 5 - Audi e-tron GT 2021 prvni sada 16Šéfa Audi už nezajímá náskok díky technice, znát to bude hlavně na motorech - 6 - Audi e-tron GT 2021 prvni sada 23
Nové Audi e-tron GT sice vypadá působivě, oproti Porsche Taycan se však skutečně liší pouze designem. To může být v elektrické éře pro výrobce problém, neboť lidé se již nebudou rozhodovat na základě hnacího ústrojí, jenž bude unifikované. Foto: Audi

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.