Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ATS-V+ skutečně bude, dostane monstrózní motor 7,0 V8
26.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Karoserie ATS byla stavěna už od začátku tak, aby pojala osmiválec. Tím bude v nejdrsnější verzi ATS-V+ atmosférický sedmilitr, spojený s manuálem.
Cadillac ATS-V svět zná už nějaký ten pátek, třebaže po silnicích ještě běžně nejezdí. To nicméně neznamená, že by se nemohl prohnat po Circuit of the Americas, jak ukazuje březnové video. Víme také, že ačkoliv měl v době oficiálního představení na papíře 461 koní, po oficiálním měření se tato čísla zvedla o devět koníků na konečných 470 koní, tedy o 39 víc než u BMW M3/M4.
Pod kapotou ATS-V je 3,6litrová V6 o dvou turbodmychadlech, ale Amerika se rovná V8, alespoň tam, kde to je pro petrolheady podstatné. Před nějakou dobou se hovořilo o tom, že ATS-V nebude vrchol tohoto modelu, že jím bude osmiválcová ATS-V+. Nějaký oficiální základ to mělo, ale většina byly jen spekulace. Nyní to však již je oficiální zcela: Cadillac ATS-V+ bude a bude mít osmiválcový motor.
Model ATS byl stavěn s osmiválcem na mysli už od začátku, třebaže se pod kapotu dosud montují jen vidlicové šestiválce a řadové čtyřválce. Konkrétní V8, kterou General Motors vybralo pro ATS-V+, není motor zrovna malý, nebude to ona nová přeplňovaná čtyř-a-něco-litrová jednotka, o které se už nějakou dobu mluví pro nové Cadillaky. Bude to motor LS7, který má sedm litrů objemu, 512 koní a 652 Nm a pohání Camaro Z/28 nebo Corvette C6 Z06. A bude spojený s manuálním sedmikvaltem ze současné Corvette C7 anebo s automatickou osmistupňovou převodovkou.
Nejpodstatnější na tom ale je, že to je motor s atmosférickým plněním. Možná by pod kapotou nemusela být marná další zhruba stovka koní navíc z podladěné LT4 V8 ze současného Corvette C7 Z06, ale oproti ní je ATS, jakkoliv ve vrcholovém provedení, přeci jen plebejské auto a určitě bude levnější, takže je jen pochopitelný trochu větší výkonový rozestup.
Hlavní výhodou LS7 nicméně je, alespoň v našich očích, atmosférické plnění. Motoru se také může dostat ještě pár úprav, aby již známému ATS-V výkonově poodskočil ještě trochu více, ale čísla na papíře zde nebudou tak podstatná. ATS-V+ také bude patrně víc „hardcore” verze ATS-V, protože má být lehčí. Dají se tedy čekat úspory hmotnosti na spoustě různých míst vozu. Jak přesně bude ATS-V+ vypadat, si však musíme ještě počkat.


Tenhle atmosférický sedmiltr...
... se patrně nastěhuje i do Cadillacu ATS-V
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejčtenější články
Nadšenci uvěřili snu Elona Muska o schopnosti Tesly přejet USA napříč na autopilot a zkusili to. Auto po 100 km nabouralo
24.9.2025Jako James Bond z Lidlu: K mání je daleko nejlevnější Aston Martin Vantage s manuálem. Vypadá skvěle, v životě se ale neflákal
24.9.2025Čínské řešení mající zabránit ničivým následkům požárů baterií elektromobilů při nehodách je stejně směšné jako absurdní
24.9.2025Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Stav 10 let starého VW Tiguan sebral německému mechanikovi slova z úst, musel o tom natočit video
25.9.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.23. 00:34 - mafel
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.22. 16:31 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 18:11 - vlachjir
- S větrem ve vlasech.... 10.21. 14:42 - pavproch