Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ATS-V+ skutečně bude, dostane monstrózní motor 7,0 V8
26.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Karoserie ATS byla stavěna už od začátku tak, aby pojala osmiválec. Tím bude v nejdrsnější verzi ATS-V+ atmosférický sedmilitr, spojený s manuálem.
Cadillac ATS-V svět zná už nějaký ten pátek, třebaže po silnicích ještě běžně nejezdí. To nicméně neznamená, že by se nemohl prohnat po Circuit of the Americas, jak ukazuje březnové video. Víme také, že ačkoliv měl v době oficiálního představení na papíře 461 koní, po oficiálním měření se tato čísla zvedla o devět koníků na konečných 470 koní, tedy o 39 víc než u BMW M3/M4.
Pod kapotou ATS-V je 3,6litrová V6 o dvou turbodmychadlech, ale Amerika se rovná V8, alespoň tam, kde to je pro petrolheady podstatné. Před nějakou dobou se hovořilo o tom, že ATS-V nebude vrchol tohoto modelu, že jím bude osmiválcová ATS-V+. Nějaký oficiální základ to mělo, ale většina byly jen spekulace. Nyní to však již je oficiální zcela: Cadillac ATS-V+ bude a bude mít osmiválcový motor.
Model ATS byl stavěn s osmiválcem na mysli už od začátku, třebaže se pod kapotu dosud montují jen vidlicové šestiválce a řadové čtyřválce. Konkrétní V8, kterou General Motors vybralo pro ATS-V+, není motor zrovna malý, nebude to ona nová přeplňovaná čtyř-a-něco-litrová jednotka, o které se už nějakou dobu mluví pro nové Cadillaky. Bude to motor LS7, který má sedm litrů objemu, 512 koní a 652 Nm a pohání Camaro Z/28 nebo Corvette C6 Z06. A bude spojený s manuálním sedmikvaltem ze současné Corvette C7 anebo s automatickou osmistupňovou převodovkou.
Nejpodstatnější na tom ale je, že to je motor s atmosférickým plněním. Možná by pod kapotou nemusela být marná další zhruba stovka koní navíc z podladěné LT4 V8 ze současného Corvette C7 Z06, ale oproti ní je ATS, jakkoliv ve vrcholovém provedení, přeci jen plebejské auto a určitě bude levnější, takže je jen pochopitelný trochu větší výkonový rozestup.
Hlavní výhodou LS7 nicméně je, alespoň v našich očích, atmosférické plnění. Motoru se také může dostat ještě pár úprav, aby již známému ATS-V výkonově poodskočil ještě trochu více, ale čísla na papíře zde nebudou tak podstatná. ATS-V+ také bude patrně víc „hardcore” verze ATS-V, protože má být lehčí. Dají se tedy čekat úspory hmotnosti na spoustě různých míst vozu. Jak přesně bude ATS-V+ vypadat, si však musíme ještě počkat.


Tenhle atmosférický sedmiltr...














... se patrně nastěhuje i do Cadillacu ATS-V
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
před 4 hodinami
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejčtenější články
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Počet lidí pracujících v automobilovém průmyslu v Německu padl nejníž za posledních 15 let, tolik k oné cestě k prosperitě
23.11.2025
Fiasko McLarenu v Las Vegas smrdí. Co když podváděl celou sezónu? A teď musí jít takto na hranu, aby vše zastřel?
24.11.2025
Tohle je nejdražší nové auto světa, jaké se kdy prodalo v aukci, jeho autor si teď možná rve vlasy z hlavy
24.11.2025
Evropě uniká rychlost a míra rozmachu Číňanů v automobilovém světě, úpadek Ruska to ukazuje v plné nahotě
24.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 12:00 - Snowman000
- BMW Divize 12.23. 10:56 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
- Onboard videa 12.21. 13:13 - brnenska.odchytova
