Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ATS-V+ skutečně bude, dostane monstrózní motor 7,0 V8
26.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Karoserie ATS byla stavěna už od začátku tak, aby pojala osmiválec. Tím bude v nejdrsnější verzi ATS-V+ atmosférický sedmilitr, spojený s manuálem.
Cadillac ATS-V svět zná už nějaký ten pátek, třebaže po silnicích ještě běžně nejezdí. To nicméně neznamená, že by se nemohl prohnat po Circuit of the Americas, jak ukazuje březnové video. Víme také, že ačkoliv měl v době oficiálního představení na papíře 461 koní, po oficiálním měření se tato čísla zvedla o devět koníků na konečných 470 koní, tedy o 39 víc než u BMW M3/M4.
Pod kapotou ATS-V je 3,6litrová V6 o dvou turbodmychadlech, ale Amerika se rovná V8, alespoň tam, kde to je pro petrolheady podstatné. Před nějakou dobou se hovořilo o tom, že ATS-V nebude vrchol tohoto modelu, že jím bude osmiválcová ATS-V+. Nějaký oficiální základ to mělo, ale většina byly jen spekulace. Nyní to však již je oficiální zcela: Cadillac ATS-V+ bude a bude mít osmiválcový motor.
Model ATS byl stavěn s osmiválcem na mysli už od začátku, třebaže se pod kapotu dosud montují jen vidlicové šestiválce a řadové čtyřválce. Konkrétní V8, kterou General Motors vybralo pro ATS-V+, není motor zrovna malý, nebude to ona nová přeplňovaná čtyř-a-něco-litrová jednotka, o které se už nějakou dobu mluví pro nové Cadillaky. Bude to motor LS7, který má sedm litrů objemu, 512 koní a 652 Nm a pohání Camaro Z/28 nebo Corvette C6 Z06. A bude spojený s manuálním sedmikvaltem ze současné Corvette C7 anebo s automatickou osmistupňovou převodovkou.
Nejpodstatnější na tom ale je, že to je motor s atmosférickým plněním. Možná by pod kapotou nemusela být marná další zhruba stovka koní navíc z podladěné LT4 V8 ze současného Corvette C7 Z06, ale oproti ní je ATS, jakkoliv ve vrcholovém provedení, přeci jen plebejské auto a určitě bude levnější, takže je jen pochopitelný trochu větší výkonový rozestup.
Hlavní výhodou LS7 nicméně je, alespoň v našich očích, atmosférické plnění. Motoru se také může dostat ještě pár úprav, aby již známému ATS-V výkonově poodskočil ještě trochu více, ale čísla na papíře zde nebudou tak podstatná. ATS-V+ také bude patrně víc „hardcore” verze ATS-V, protože má být lehčí. Dají se tedy čekat úspory hmotnosti na spoustě různých míst vozu. Jak přesně bude ATS-V+ vypadat, si však musíme ještě počkat.


Tenhle atmosférický sedmiltr...
... se patrně nastěhuje i do Cadillacu ATS-V
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před hodinouPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 5 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB