Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche

Ambice Číňanům nikdy nechyběly a znát je to i na jejich poslední produkční novince. Ta otevřeně cílí na nejdražší německá auta, se svou technikou ale podle nás Geely Preface nemá šanci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche

26.8.2020 | Petr Prokopec

Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche

/

Foto: Geely

Ambice Číňanům nikdy nechyběly a znát je to i na jejich poslední produkční novince. Ta otevřeně cílí na nejdražší německá auta, se svou technikou ale podle nás Geely Preface nemá šanci.

Na začátku tohoto týdne jsme se nemohli zbavit pocitu, že koronavirus veškeré světové dění na nějaký čas pouze nezastavil, ale rovnou nás vrátil i o několik desítek let zpátky. Automobilka Geely totiž přišla s kontroverzním reklamním spotem, ve kterém hrál hlavní roli její nový sedan Preface. Ten má být naprostým vrcholem značky, pročež se jej Číňané rozhodli vykreslit jako konkurenta BMW M4, Mercedesu-AMG C63 a Porsche Panamera. Spíše než cokoliv jiného nám ovšem reklama připomněla béčkové filmy z 80. let minulého století, ve kterém se sny stávají skutečností pár tahy pera divokého scénáristy a ještě divočejších kameramanů a střihačů.

Sedanu Preface samozřejmě nelze upřít prémiový nádech, ostatně v tomto ohledu se Geely mnohé naučilo od dceřiného Volva. Vliv Švédů je patrný jak zvenčí, tak i uvnitř, kde vládne minimalistický design. Máme tu tedy digitální přístrojový štít, který doplňuje 12,3palcová obrazovka multimédií. Patrný je volič automatické převodovky ve tvaru leteckého kniplu, vítané je pak zachování tlačítek na ovládání klimatizace. Mimo to nechybí ani ozdobný volič jízdních režimů.

Je ovšem nutné dodat, že ona reklama se nesoustředila na luxus či položky standardní výbavy. Středobodem veškerého dění byla jízdní dynamika, Geely se ale momentálně o motorech vůbec nezmiňuje. De facto jediným vodítkem jsou nám tak informace o použité modulární platformy CMA. Tu automobilka vyvinula ve spolupráci s Volvem, přičemž již podepírá třeba moel XC40, v jehož případě lze počítat s maximálně 252 benzinovými nebo 265 hybridními koňmi.

Kromě švédského SUV byla daná architektura použita rovněž u plně elektrického fastbacku Polestar 2, který se pyšní 408 koňmi. To ovšem nestačí ani na BMW M4, které bude brzy nahrazeno ještě výkonnějším nástupcem, natož pak Mercedes nebo Porsche, které má až 680 koní. Nikde navíc není psáno, že sedan Preface zamíří s technikou takhle vysoko. Čínská média sice o elektrifikovaném pohonu mluví, spíše však naznačují příchod hybridního ústrojí. A v jeho případě lze s vrcholným výkonem počítat jen do chvíle, než je vyčerpána využitelná kapacita baterií (9 kWh).

Zmiňovanou reklamu lze tedy považovat za přehnanou, přičemž Číňané si za rozpačité přijetí mohou do značné míry sami. Pokud by Preface srovnávali s reálnější konkurencí, mohli se dočkat nemalého palců nahoru. Zvláště když Preface již ani zdaleka nepřipomíná tradičně nekvalitní čínské produkty, nýbrž spíše evropská auta. Hlavně tedy v dnes odhalené kabině, která dostane do vínku také kožené čalounění, audio systém Bose či klimatizaci s rozprašovačem vůně.

Na čínském trhu zamíří Geely Preface do prodeje ve čtvrtém letošním kvartálu. Posléze ovšem má být importováno do celého světa. Jeho úspěch bude záviset zejména na cenové politice, která by rozhodně neměla mířit stejně sebevědomým směrem jako ona reklama. Jinak pohledný sedan skončí naprosto stejně jako všechny dosavadní čínské pokusy prosadit se v Evropě, tedy fiaskem.


Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 1 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 01Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 2 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 02Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 3 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 03Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 4 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 04Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 5 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 05Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 6 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 06Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 7 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 07Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 8 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 08Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 9 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 09Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 10 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 10Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 11 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 11Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 12 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 12Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 13 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 13Číňané poprvé ukázali interiér auta, s nímž chtějí porážet BMW, Mercedes i Porsche - 14 - Geely Preface 2020 produkcni prvni sada 14
Nové Geely Preface vypadá zvenku i zevnitř přitažlivě, o jeho schopnosti konkurovat vrcholné německé lize s jeho technikou si ale dovolíme pochybovat. Foto: Geely

Zdroj: Geely

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše